מי מרח שום ירוק??

Garlic6

דוקטור, יש לי בעיה: אני לא אוהב לזרוק דברים – זה לא חוקי במשפחה שלנו. לא מטעמי אגרנות כפייתית, חלילה, כי אם מטעמי "חבל, אולי אפשר יהיה להשתמש בזה פעם", שזה כידוע, תירוץ של מתכחשי אגרנות כפייתית. ואמנם, חלק ניכר משפצו"ריי המוצלחים ביותר הורכב מחלפי חילוק ששמרתי ליום סגריר, פן יחסר. “את רואה, מזל שלא זרקנו את זה!”

mahlabi

(המלביה – בירה במחיר שפוי, מלבי לפנים וחוש הומור חיוני)

בשישי האחרון קפצתי עם האינדיאנית הקטנה לשוק הכרמל הפתוח לרווחה וסעד. מה לא היה שם? מלאווח, בירה עם מי ורדים (15 ש”חים לבקבוק!), מלבי, גלידה, רשאד, סוכריות שומר הודיות, קובה צמחוני, נבטים, מרציפן, ממתקים וצרור בריא מאד של שום ירוק גבר-גבר-12-₪-לק"ג-אחושלוקי-בעונה.

בדרך חזרה, ברכב אפוף שום, תכננתי לקלוע את הצמה השנתית שתגן עלינו מפני ערפדים ומחסור בשום למשך כמה חודשים. אך-ברם-אולם, כשערפל השום עבר מהאוטו לבית, חשבתי שאפשר להשתמש בחל"כ הזה כבר עכשיו. חבל לזרוק את כל הירוק הטרי, המסריח, הריחני, הטוב, הפריך, הנהדר, האביבי, החורפי, הטבעי הנפלא הזה.

Garlic2

2.7 ק”גים של ירוק נקצצו ובלונדרו לממרח לא מאד חלק ביחד עם שמנ"ז, מיץ מלימון וגרידתו, פלפל חריף (ששש… אל תספרו לנשות הבית) ומלח גס. המג'ימיקס שלנו לא מספיק תוקפני (עניין של מהירות, מספר להבים או כמות שמן הזית שהוספתי) ולכן לא קבלתי את המשחה המרקמית שרציתי. במלים אחרות, זה לא התממרח. לא נורא, לא קרה כלום.

Garlic4  Garlic5

מילה של עצה:

Garlic8

חשוב לשטוף את האדמה שבבסיס העלים ולהשתדל שלא תגיע אל צנרת האינסטלציה הביתית, פן תסתם.

Garlic7a

כבר בשלב זה של חודש מארס, לבו הלבן של הגבעול כבר קשה מדי לשיני התותבות של סבתא ללעוס – כדאי להרחיקו.

 

green(צנצנות שחיכו עשור ליום סגריר)

 

Garlic1

(שום דום-דודו-דום)

פורסם בקטגוריה בירה במחיר שפוי, בריא, ירקות, שימורים ורטבים, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא מי מרח שום ירוק??

  1. מאת חנה‏:

    נראה לי שאם תעביר לבלנדר עם תוספת שמנ"ז הוא יתמרח יותר טוב.

  2. מאת דני‏:

    מזכיר את הארטישוק עליו דיברנו לאחרונה: רוב משקלו הולך לפח. שום משתלם יותר.

השאר תגובה