בקבוק או פחית?

WP_20161002_005

כתבנו זכה בפעם הראשונה בחייו לקבל בירה בפחית במסעדת עלית, חווה הלם קשה ושרד את החוויה המטלטלת כדי לספר על כך. מי מגיש במסעדה בירה בפחית ולמה האו"ם מרשה זאת?

אני לא זוכר מתי שתיתי בפעם האחרונה בירה מפחית. זכורה לי מסיבה של החוג להיסטוריה באוניברסיטה העברית איפשהו באמצע שנות ה-90, כאשר פרופסור ידוע להיסטוריה גרמנית הביא אספקה של פחיות ביטבורגר, ששימחו מאוד לבב אנוש. אבי נהג לעיתים לקנות פחיות של בירות שסירבתי לשתות מבלי שמהלתי אותן קודם בכמות גדולה של ספרייט כדי להעלים את הטעם הרע.

יש סיבה לכך שחובבי בירה טובה לא נוהגים לשתות בירה מפחית. ראשית, בד"כ מוצאים בתוכן בירות תעשייתיות לא טעימות ובכלל, לא נעים לשתות משהו שיוצא מתוך פתח משולש בכלי ממתכת. נוסף לכך, בין הצרכנים הגדולים של פחיות בירה ניתן למנות תלמידי קולג' פרועים, פאנקיסטים וחסרי בית – כלומר, כל מי שלא יודע להעריך בירה כראוי. בקיצור, ללא קשר לשאלה האם אחסון בירה ושתייתה מפחית פוגמים בטעמה, מבחינה פסיכולוגית ישנן סיבות רבות שלא לשתות בירה מפחית.

WP_20161004_009

  כמקום שנמצא בלב הסמטאות האופנתיות של מרכז ברייטון, המסעדה קטנה. מאוד.

בשנים האחרונות אני נוהג להזמין בירה במקום יין במסעדות שמציעות בירות מעניינות. לכן כשקיבלתי את תפריט השתייה של מסעדת 64 מעלות (64°) הטרנדית בברייטון, העין נדדה בצורה טבעית לרשימה הקצרה של בירות. היו שם ארבע בירות ששלוש מהן הגיעו ממבשלות בוטיק.

WP_20161002_002

  ככה שותים בירה! (וגם סיידר)

היות ובצהרים שתיתי שתי בירות, התאים לי אייל בהיר לא חזק מדי (4.2%). זמן קצר לאחר ההזמנה הניחו על דלפק הבר מולי פחית פתוחה וכוס. לא ציפיתי לדבר כזה ולקח לי כדקה להתאושש. כמעט וביקשתי להחליף את המשקה, אבל מכיוון שהיה ברור שמדובר כאן באמירה פוסט-מודרנית כלשהי, החלטתי לזרום עם זה. הבירה מגיעה ממבשלת Wild Beer השוכנת בחבל סומרסט שבדרום-מערב אנגליה. היא נקראה Bibble – מילה שמשמעותה בז'ארגון המקומי של סומרסט "לשתות באופן שגרתי". הבירה מצטיינת, כמו רוב בירות הבוטיק, במורכבות טעמים שהדומיננטי בהם הוא של פירות טרופיים. למרות שהיא מגיעה מפחית, היא טעימה מאוד ובהחלט הייתי הופך את שתייתה לדבר שבשגרה. הבירה הזאת מגיעה רק בחביות או בפחית ואין לה כלל גרסה מבוקבקת – כנראה אחד המקרים הבודדים בסצנת בירות הבוטיק בעולם. חיפוש במרשתת לא העלה הסבר להחלטת המבשלה לארוז בירת בוטיק חביבה בפחית, אבל כנראה מדובר כאן בסוג של הומאז' לשתיית בירה בשגרה, אשר במקרים רבים מתבצעת מפחית. בעל המסעדה, השף מייקל ברמנר, כנראה החליט לאמץ את הבירה בגלל פורמט ההגשה יוצא הדופן שלה.

WP_20161002_009

  כמו במחניודה. ליושבי הבר מזומנת חוויית צפיה מעניינת

מלבד הבירה, קיבלנו מנות טעימות במסעדה שמספר מבקרים הכתירו כטובה בברייטון ולאחת הטובות מסוגה באנגליה. האוכל מוגדר כ"טאפאס אנגלי" והוא מורכב ממנות קטנות יחסית לחלוקה אשר מחולקות בתפריט המשתנה חדשות לבקרים לים, צומח ובשר. יש במנות העדפה ברורה למוצרים מקומיים איכותיים בצורת הכנה מינימליסטית למדי, אשר יושבי הבר יכולים לעקוב אחריה מקרוב, יען כי המטבח פתוח.

WP_20161002_006

סקלופים עם קייל בטיגון עמוק הוכיחו שטיגון עמוק עושה טוב אפילו לירק כמו קייל. מובן מאליו שהרכיכות נחרכו במידה הנכונה והיו טעימות-מתקתקות-אגוזיות להפליא.

WP_20161002_007

סול דובר צעיר עם שומר וקרם בזיליקום הוכיח לי שוב שטעמו של הדג הזה עדין מדי לטעמי. אני מעדיף דגי ים אנגליים עם טעם דומיננטי יותר, כמו שד ים ובקלה.

WP_20161002_008

קרם הבזיליקום הופיע גם במנת בשר אייל עם תבשיל שעועית – שילוב מעולה של בשר משובח שנצלה באופן מדויק מאוד והוגש עם תבשיל פשוט.

WP_20161002_010

מנה אחרונה קטנה ומנה אחרונה של גלידת פירות יער עם דברים נוספים שאינני זוכר חתמה ארוחה מצוינת. יחד עם זאת, מפחית הבירה אני עדיין מתקשה להירגע.

פורסם בקטגוריה אותי זה מצחיק, אנגליה, ביקורת, ביקורת בירה, ביקורת מסעדה, בירה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא בקבוק או פחית?

  1. מאת עודד‏:

    גם לי זכורה לרעה מהילדות בירה ישראלית מפחית שאבא שלי לגם מדי פעם והודות לטעמה הרע נמנעתי מלטעום בירות עד גיל די מאוחר. עם כל חיבתי לנוסטלגיה, אני לא מוצא בזה טעם טוב, גם לא בשביל הגימיק. השאר נראה נהדר, פרט לקינוח, שלמרבה הזעזוע מזכיר לי מנה בשרית קשה לעיכול מהרומנית 'סמי וסוסו' בבאר שבע. אם אתה מבין למה אני מתכוון…

  2. מאת דני‏:

    נדמה לי שאני יודע למה אתה מתכוון. נתקלנו בחלק הזה בזמנו גם על הגריל המיתולוגי בליל הבשרים של תורג'י.
    ד"א, נדמה לי עכשיו שזאת היתה בכלל המנה האחרונה המקדימה ושאת המנה האחרונה האמיתית שכחתי לצלם.

השאר תגובה