בירות סתיו-חורף 2011-2012 בטמפל בר

זה גשם, לא יותר

בדרך דרומה על כביש החוף נשבר מעלינו ענן והשמיים זלעפו להם לכל הכיוונים. הגשמים הראשונים תמיד תופסים את כולם לא מוכנים. בכבישים פתאום נוסעים לפניך 50 קמ"ש והלחוצים במיוחד מדליקים פנסי ערפל מסנוורים או את וינקרי המצוקה הטורדניים. קשה, קשה. כשעשיתי קורס צלילה לפני הרבה שנים, הסבירו לנו המדריכים שכשאנשים נכנסים מתחת למים הם משאירים 17% מהשכל שלהם על החוף ושהבעיה העיקרית היא אלה שמתחילים מ-17%. אני חושב שזה תופס גם על גשם. למרות הסופה החולפת הגענו עופר ואנכי לטמפל בר בגלילות, מזולעפים למשעי, לערב טעימות הבירות החדשות לסתיו-חורף 2011-2012. 

כשגרתי קרוב יותר נהגתי להגיע לעתים קרובות לטמפל בר. אהבתי מאד את מגוון הבירות הרחב מחבית ואת סנדוויץ' רצועות האנטריקוט. באיזשהו שלב פיינט שחור עבר בינינו ולא יצא לי להגיע מאז. אירוע הטעימות אליו הוזמנו נערך בחדר הפרטי של הפאב סביב שולחן רחב רגליים. טעמנו 7 סוגי בירה שונים ומספר מנות המוגשות במקום.

כדי לא להתחיל לשתות על בטן ריקה וכדי להעביר את הזמן עד שיגיעו כולם הזמנתי פיינט של גינס. אין כמו גינס. אחר כך הגיע מגש מחורר היטב, עליו נישאו 12 כוסות בירה קטנות. זה מגש ה"בירה וצ'ייסר" עליו נדבר בהמשך.

 

 

caffreysCaffrey’s – בירה אירית עדינה מאד. מאד מאד. לחובבי בירות מרות שכמותי היא מזכירה מים, או בירה שנמהלה במים. מעט מאד מוגזת וטעמה כמעט ולא מורגש. לקראת הסוף חשתי במרירות ביישנית שהתחבאה היטב בפינה. נורית, שישבה אתנו בשולחן מלא גברים סקפטים, אהבה אותה מאד ועופר אמר שהבירה כל כך עדינה, שהוא מפחד לגעת, שלא תשבר. (3.8% אלכוהול)

ועל זה נאמר:

People who drink light beer don’t like the taste of beer, they just like to pee”

“.a lot

(Capital Brewery, Middleton, WI)

  

delirium

Delirium Nocturnum – הבירה עם הפיל הורוד (מושא הזיות אלכוהול קלאסי). בעלת ריח חזק של שמרים, המאפיין את מוצאה הבלגי ועל אף בלגיותה השמרית, נעם לי טעמה המורכב. עופר חידד את אופיו של הטעם בהבחינו ב"שמריות חלודה". כתוב עליה שהיא מיוצרת עם שלושה סוגי שמרים וחמישה סוגי לתת. פשש… והיא נקראת נוקטורנום (לילה) על שום צבעה הכהה. (9%)

שתי הבירות הללו נמזגו מבקבוקים, אך בקרוב תגענה לפאב גם חביות.

 

Delirium Tremens – עופר אמר שהיא מזכירה לו קצת יין נתזים מריר. אני מצאתי אותה בהירה באופן מפתיע, עם ריח של בירת חיטה פירותית ובעלת טעם מריר "רחוק" (לא מצאתי דרך לתאר את זה טוב יותר). היא מכונה טרמנס על שם הרעידות המאפיינות אלכוהוליסטים בתהליך גמילה. (8.5%)

 

worthingtons

 

Worthington’s Creamflow – בירה אנגלית סמיכה למדי עם קצף עדין וכמעט ולא מוגזת. אחרי קודמתה היא היתה לנו אנמית. כמו הקפרי'ס, זו בירה לאנשים שרוצים בירה, אבל בעדינות. וכמו הקפרי'ס, גם היא מוגזת בחנקן, בדומה לגינס. (3.6%)

 

 sanmiguel

 

San Miguel Selecta – בירה ספרדית נטולת קצף. עופר אמר עליה שהיא נחמדה ופירותית, אך סובלת מאי-תאימות לגינס. אבחנה יפה. (6.2%)

 

 hob

 

Hobgoblin – בירה אנגלית של מבשלת Wychwood, עליה כתבתי בעבר. מרירה לטובה. לעופר היא הזכירה את הקילקני. (5.2% בבקבוק, 4.5% בחבית)

 

 dom

 

Dominus Dubbel – בלגית שזינקה לי לראש בשניה, על אף שהיתה פחות אלכוהולית מהדליריום. מתקתקה ומאד בלגית. (6.5%)

 

 

 

 

 

פרט לבירות הללו התחילו להגיש בפאב את מגש המיקס בירה וצ'ייסר. במגש מקום ל-12 כוסות בירה (135 מ"ל) לבחירתך ומקום ל-12 סוגי צ'ייסרים משתנים. עוד פרטים באתר.

 

 

 

 

 

 

מהסלט הירוק שנראה בריא מדי התעלמנו עד כה, אך שמחנו לבואם של הלחם והמטבלים. לחם אווירי וטעים מאד עם צלוחית של פסטו וצלוחית של מטבל עגבניות. הפסטו היה מוצלח מאד. בנוסף ללחם הגיעו קציצות מטוגנות של כרשה עם בשר שהיו נהדרות והשתלבו היטב עם מטבל המיונז-שום-חזרת. לצדן היה סלט סלק כבוש עם חזרת שתפסה אותי לא מוכן בביס הראשון, אבל שמחה אותי מאד.

 

IMG_9172

חציל בלאדי עם רצועות אנטריקוט וטחינה היה נחמד. טעמו הקלוי החזק של החציל השתלט מעט על המנה וגרם לנו לחשוב שהבשר הוא בשר שווארמה הודו. הבצל המטוגן היה מוצלח מאד ביחד עם הבשר.

 

IMG_9174

שניצל סינטה עגל בגודל צלחת שהונח על שולחננו היה נהדר. הבשר היה דק ורך עם ציפוי טעים שסירב בתוקף להשאר צמוד לבשר.

 

“.Everybody has to believe in something… I believe I’ll have another drink”

(W C Fields)

כדי לסגור אתי מעגל ולסגור את הערב, עופר קינח בפיינט של גינס ואני נהניתי מסורבה עראק ואשכוליות אדומות.

עופר סיכם את האופרציה בשלוש נקודות:

א. אין בנות בטעימות בירה.

ב. יום ראשון בערב זה זמן טוב ללכת לפאב אם אתה לא אוהב צפיפות.

ג. להשתין על הקרח במשתנות שירותי הגברים זה כיף כמו להשתין על שלג.

 

היה זה אירוע סימפטי למדי עם אנשים חביבים בעלי ידע רב, במקום שנעים לשבת וליהנות בו מבירה טובה. מי שמחפש לטעום בירות מעניינות ולאכול אוכל פאבים מוצלח, ימצא את מבוקשו בטמפל בר. בדרך חזרה צפונה התנגן אחלה של בלוז ב-88FM וביחד עם ריח הגשם חתם בצורה מושלמת את הערב המוצלח.

  IMG_9167

זה הסתיו עם הענן ועם הרוח המייבב

ואם אתה צמא לבירה, כדאי שבטמפל בר תשב.

 

רגע של עברית

בטמפל בר בחרו להשתמש בפרסומיהם בביטוי “חרט על דגלו”. הייתי משוכנע שזו טעות ושיש לכתוב “חרת” וכנודניק של עברית חיפשתי תשובה מוסמכת. מסתבר שזו שאלה נפוצה ושהאקדמיה ללשון העברית ענתה עליה. ואני מצטט:

“סיכומו של דבר: שני השורשים חר"ט וחר"ת יפים להקשר של חקיקת אותיות וצורות, ומכאן שאפשר לכתוב 'חרטו על דגלם', 'נחרט בזיכרוני', 'ייחרט על לוח לבו', וגם: 'חרתו על דגלם', 'נחרת בזיכרוני', 'ייחרת על לוח לבו'.”

פורסם בקטגוריה ביקורת בירה, ביקורת מסעדה, בירה, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא בירות סתיו-חורף 2011-2012 בטמפל בר

  1. מאת דני‏:

    גרמת לי לכמה התפרצויות צחוק רציניות. הייתם מאוד טקטיים בנוגע לבירות האנגליות. מה שטוב, הן מציבות את הבלגיות בפרספקטיבה.
    מרתק גם שהיו שם רק גברים.

  2. מאת יובל‏:

    משפטים לועזיים מצחיקים מאוד. נשמע כמו שהיה ערב נחמד. מזמן לא הייתי בטמפל בר, חבל, וכנראה שגם לא אגיע בקרוב עקב הקילומטרים הרבים ביני לבין המקום.

השאר תגובה