אורז ממולא בחומעה ופסטו עשבים מהגינה

 

Fiddle Dock1שבת שמשית אחת ברמות מנשה, בינות לרמות, מצאנו אחו נטול אוכלוסין וגדוש עשבי בר והשתרענו לתה ושנ"צ. אני לא שונ"צ טוב בטבע, יותר מדי מעניין אותי מה יש בסביבה. כשסרקתי את האזור מצאתי מרבצים של חומעה יפה וליקטתי מלוא החופן. לא יצא לי לבשל עם חומעה, רק לטעום מדי פעם בטיולים. בהשפעת רשומת הגלגולים של עינת חשבתי למלא את העלים החמצמצים באורז ולבשל. 

Fiddle Dock3

בדיקת פריכות גרמה לי לחשוב שכדאי לחלוט את העלים מעט כדי שלא ישברו בגלגול ואמנם, אחרי דקה במים רותחים הם לא היו שבירים עוד. בנוסף, אי אפשר היה להפריד ביניהם מבלי לקרוע, הם הפכו לגוש של קוועץ'. אל פחד, החלטתי לקצוץ אותם ולבשל ביחד עם אורז. הפלא ופלא, יצא טעים כמו העלים המגולגלים.Fiddle Dock2

אל המתכון הבסיסי של עומאר עלוואן הוספתי נענע יבשה וירוקים מהגינה: סרפד, כוכבית (שאגב, מועילה נגד עקיצות סרפד), עלי חרצית, חוביזה ורוקט.

 

פסטו בלדי עלא כיף כיפאכ

מאותו מבחר עלים הכנתי גם פסטו. כשהחלו סגרי הקורונה הראשונים לשבש לכולם את החיים זעק חקלאי מהערבה שהוא נתקע עם המון ריחן טרי לייצוא. קניתי קילו. מתברר שזה די הרבה בזיליקום. באותה תקופה צחצחנו שיניים והתקלחנו עם פסטו מרוב פסטו. בבוקר שתינו תה בזיליקום ובצהרים קנחנו עם גרניטה בזיליקום ולימון.

(הרבה סוגי מתפצחים לפסטו)

אני אוהב פסטו. לא מזמן הכינה הצמחונית פסטו מעלי שומר. יצא טעים, תודה ששאלתם. אפשר בעצם להכין פסטו מכל דבר ירוק בתוספת כל סוג אגוז. יתכן שהמהדרין וטרחני השפה (כמוני) יאמרו שזה לא פסטו ואולי בצדק, אבל די ברור יהיה למה הכוונה. עלים ירוקים ריחניים, אגוזים קלויים, שום, מלח, פלפל ושמן זית – מה כבר יכול להשתבש? יכול, יכול… השמן עלול להיות מר, העלים עלולים להיות מרים או חמוצים מדי, עלולים להיות להם חלקים קשים או סיביים שלא נעים לאכול, יש עלים שיוצאים מהם המון נוזלים כשחותכים אותם, האגוזים עלולים להיות אנמיים או קלויים מדי, זה עלול לצאת מלוח מדי – בקיצור, יכול ועלול להשתבש, אבל אפשר לתקן.

Pesto4

הפסטו מירוקי הגינה יצא טעים למכביר, אבל חספוס עלי החוביזה לא כל כך נעים בפה כשאוכלים אותו טרי, בעיה שנפתרה בקלות עם הפסטה החמה שרכּכה את העלים.

 

Pesto5

את גבעולי הבזיל שנותרו מהקילו ההוא שמתי במים כדי שיוציאו שורשים ואז העברתי לגינה.

פורסם בקטגוריה בריא, עשבי תבלין, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

4 תגובות בנושא אורז ממולא בחומעה ופסטו עשבים מהגינה

  1. מאת חנה‏:

    יופי של רעיון. נשמע טעים אורז ירוק.
    ואגב פסטו, הבזיליקום בגינה כמעט מסיים את חייו בימים אלו כשהקור הגיע גזמתי את הענפים וקצצתי אותם במעבד המזון ביחד עם שמן זית ושלחתי להקפאה. בכל רגע של צורך בפסטו אני מפשירה ומוסיפה את שאר המרכיבים. ככה הצלחתי להאריך את חיי הבזיליקום.

  2. מאת עודד‏:

    יפה, שימושי

  3. מאת דני‏:

    הצלחת להשריש בזיליקום?! שמעתי שמעניקים על זה את פרס נובל.
    המהדרין יוסיפו לפסטו גבינת פרמזן מגורדת. מניסיון פסטו הזעתר זה מוסיף מאוד. פעם הכנתי ללא ויצא פחות טעים.

  4. מאת עודד‏:

    הגיוני. פרמזן זה טעים.
    אגב, במדריך לארוס הכבד כתוב שגרסאות רבות נוצרו לרוטב הקלאסי הזה, בעזרת עשבי תבלין ורכיבים שונים. מה שאומר שאולי טכנית כן מותר לקרוא לגרסאות הללו פסטו.
    ולגבי השרשות, אני משריש כל מה שנקרה בדרכי ונראה שימושי.

השאר תגובה