דוסה בר

ואם כבר בברים עסקינן, בקרנו לאחרונה בדוסה בר בבן יהודה שטראסה. יום חמישי ב"רבע לארבע היה קרוב לוודאי אחרי הצהריים, זמן מת לחלוטין. מרחוק נשא הרוח את שאון גלי הדיזנגוף", כך כתב אפרים קישון ב'תרגיל ב-3.45'. כתב כל כך מזמן וכמו הרבה דברים שכתב, זה עדיין נכון. בחמישי אחה"צי סטנדרטי אנשים עסוקים בלעמוד בפקקים היוצאים מן העיר הלבנה ולא לחפש איפה לשבת לאכול פת צוהערב. מכיוון שכך, התיישבנו בשמחה צמחוניתי ואנכי במסעדונת ההודית, שלמרבה הפתעתי קיימת כבר משנת 2016 ולא נקלטה ברדאר האוכל ההודי שלי. ריח נפלא אפף את האווירה האטמוספרית. "של קארי, או דוסה", השיבה המלצרית החביבה לשאלתי בנושא.

Dosa Bar2

 

על התפריט אמונה האקו-שפית (להגדרתה) ואחת מבעלי המקום, חן וינשטיין. 100% טבעוני, ללא גלוטן, ללא סוכר, קטניות מונבטות, בלילות מותססות, קשיו, ירקות וירוקים טריים, טופו קדיתא – בריאות! רק נשאר שיהיה טעים. ואמנם, טעים! ויפה ומריח מעולה. היה כל כך צבעוני וטעים שאנחנו חייבים לחזור כדי לנסות את שאר התפריט.

דוסה, כך התפריט, היא קרפ מלוח ופריך העשוי מבלילה מותססת של אורז (בסמטי) ואורדאל (מש שחור מקולף). בשנים האחרונות היא מופיעה בעוד ועוד מקומות, בעיקר טבעוניים ובעיקר בתל אביב.

Dosa Bar1

הזמנו, משמאל ובכיוון השעון, דוסה סגולה (60 ₪) – תבשיל סלק, תרד, זיתי קלמטה וטופו ברוטב עגבניות. מרק סלק ועדשים שחורות מונבטות, צזיקי קשיו וטחינה סלק ואזוב.

פלאק "פניר" (28 ₪) – טופו בקרם קארי תרד ועגבניות. כל הכבוד על הגרשיים! לא מובן מאליו. ובכלל, התפריט כמעט נטול שגיאות.

צלחת לאקשמי (65 ₪) – לביבות זוקיני וטופו על צזיקי קשיו ומסאלה בטטה, אוטפאם בצל (פנקייק מבלילה מותססת של אורז ואורדאל, כן כמו בדוסה) וזיתי קלמטה.

עם אלו שתינו צ'אי (19 ₪) על בסיס חלב שקדים ואני התמרמרתי קלות שאין בירה מחבית. מאידך, יש שפירא מבקבוק ולמבשלת שפירא יש בירות נהדרות.

הכל הריח נפלא והיה טעים מאד מאד. זהו אוכל הודי מתובל עדין (מדי, לטעמי) עם נגיעות יוון ומזרח תיכון (ע"ע טחינה, סלק, זיתים, צזיקי, שמנ"ז). אני אוהב את ההודי שלי חריף ומכה בפנים ולכן, כהרגלי בקשתי חריף והחריף היה חריף מאד. להגדרת הצמחונית, הוא מעביר את החריף בלשון ל-ON. שוב, כל הכבוד! לא מתחנף לחך המקומי ופתר לי את בעיית העדינות באוכל.

 

"אך הירוק היום ירוק מאוד" (למחרת / לאה גולדברג)

דוסה בר

בן יהודה 188, תל אביב-יפו

פורסם בקטגוריה ביקורת מסעדה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא דוסה בר

  1. מאת דני‏:

    אם יש מטבח שמסתדר יפה עם טבעוני, זה המטבח ההודי. נזכרתי שעברתי ליד זמן קצר לאחר הפתיחה, אבל החלטתי לאכול במקום אחר ופחות טבעוני/צמחוני.

  2. מאת עודד‏:

    אני חושב שתהנה מאד מהאוכל שם

השאר תגובה