מק אנד צ’יז בלי מק ובלי צ’יז

הכל התחיל מעודף דלעת בבית. הארגז האורגני השבועי שלנו מסב לנו הנאה רבה מתמיכה בעסק מקומי וגאווה בחקלאות הישראלית. בכל עונה יש לנו אתגרים חדשים לניצול יעיל של לפחות אחד הירקות. עכשיו (קיץ) אלו הדלעת והגזר, בחורף זה כרוב וסלרי (כמה בלאדי מרי אפשר כבר לשתות?)

Vegan Mac N Cheese3

על כן, שמחנו מאד כשהאינדיאנית הקטנה בקשה שנכין מק אנד צ'יז. בת ה-12 הזו היא הטבעונית המתמידה ביותר בבית ועל כן נרתמה אמהּ למשימה לאיתור מתכון ראוי. לאף אחד מאתנו לא יצא לאכול מק אנד צ'יז כהלכתם, כך שלא היה למה להשוות את התוצאה.

אצה רצה הצמחונית ברחבי המרשתת והחליטה לערוך מיקס חדש בין שני המתכונים שדלכמנתא:

מתכון של אורי שביט באתר של ירדן הראל

מתכון של תמר ושקמה באתר של שקמה

על התמונות מהמתכון השני, של שקמה ותמר אני חייב לומר שרוזמרין טרי או יבש על האוכל, בין אם זה לחם, פסטה, ואפילו תפ"א אפויים, מעצבן את רוב האנשים; זה נתקע להם בפה והם מקטרים. לי זה לא מפריע, אבל כמו שאמא שלי אומרת, אני לא דוגמא.

כשבאה הקטנה להתעניין במתרחש בין הסירים, הצהירה בריש גלי שהיא לא אוהבת אף אחד מהרכיבים, שזה לא יהיה טעים בכלל ושלא נקרא לה לאכול!!

 Vegan Mac N Cheese1  Vegan Mac N Cheese2

(דלורית/מיני דלעת/דילעית/Butternut Squash בגינתנו הצנועה)

 

מספר מילים על שמרי בירה

נראה שכשמנסים להכין מנות מוכרות בגרסה טבעונית הבעיה העיקרית היא חוסר טעם או טעמי לוואי. שמרי הבירה מזכירים גבינה בטעמם, אך אל תנסו לטעום אותם ככה, זה רע. גם כשהם מבושלים, לחלק מהאנשים הם מפריעים, אבל לא לגמרי ברור להם למה ולטבעונים זה ממש מרגש, כי זה "דווקא מאד מזכיר גבינה". כשאתה מסתגף הרבה זמן, טעמים חדשים עושים לך את זה.

איפה מוצאים? חנויות טבע, מעוזי אורגניקה ובמחלקות סיגוף של סופרים.

על כל פנים, רוב הטעם במתכון הבא מגיע מאגוזי הקשיו והדלעת. הסמיכות מגיעה מעמילן התירס.

 Vegan Mac N Cheese4a

(עם עלי זעתר טריים)

 

מק אנד קשיו

אמל"ח

⅓ כוס אגוזי קשיו

½1 כף קורנפלור

2-3 כפות שמרי בירה

1 שן שום גדולה, קצוצה דק

½ כוס מים

מ"פ

2-3 כוסות דלעת, חתוכה לקוביות קטנות ומבושלת במים

 

תו"ל

טוחנים את כל הרכיבים פרט לדלעת בבלנדר מוט, או במעבד המזון החביב עליכם.

מוסיפים את הדלעת המבושלת וטוחנים.

מביאים לרתיחה בסיר, מחלישים לאש בינונית ומבשלים מספר דקות תוך כדי ערבוב, עד להסמכה.

מגישים עם הפסטה הקרובה למטבחכם. על פי המסורת, זו פסטה קצרה המכונה "מרפקי מקרוני" או פשוט "מרפקים" ובאיטלקית Chifferi\Gomiti, אבל זה יהיה מזין גם עם צורות פסטה אחרות.

אני מרגיש צורך להוסיף לזה פפריקה, חרדל, פטרוזיליה ובצל טרי קצוץ, אבל זה נכון לגבי הרבה מאכלים… לעניות דעתי זה מוסיף מאד לטעם ה-דווקא-לא-רע-בִּכללי. האינדיאנית הגדולה טעמה ואמרה שאם היתה נקלעת לאי בודד או לארכיפלג לצורך הענין ולא היה מה לאכול, היא היתה מוכנה לאכול את זה. תודה באמת.

פורסם בקטגוריה גבינות, ירקות, פסטה, שימורים ורטבים, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא מק אנד צ’יז בלי מק ובלי צ’יז

  1. מאת דני‏:

    אהבתי את ההצהרה בסוף. מקריאת המרכיבים בלבד זה נשמע כמו מתכון לאמיצים. עדיין זכורה לי לטובה מנת המק אנד צ'יז המושחתת שאכלתי ב"זוני" רגע לפני המפולת.

  2. מאת עודד‏:

    אני זוכר מאד לטובה מנה מופלאה של Tavola בהרצליה של פסטה ברוטב ארבע גבינות. היו בה קוביות קטנות של סלרי, אגוזים ובשר בקר שהקפיצו את המרקם והטעם.

השאר תגובה