ולסטיה הבאה: אספרגוס וצ'יפס

P5233270

  עיריה מעניינת יש להם בברמן

לאורך השנים הקדשנו לאספרגוס הלבן מספר פוסטים. הצגנו את המנות העיקריות שמכינים ממנו, כאשר שיטת ההכנה העיקרית היא באמצעות בישול עדין.

לאחרונה נתקלתי בשיטת הכנה שערורייתית, וזאת במקום בו הייתי מצפה להיצמדות קפדנית למסורות בישול האספרגוס. בשעת עצירת ביניים בעיר ברמן הלכנו לאכול ארוחת צהרים מאוחרת במסעדה שנמצאת במרתף בית העיריה. זהו אחד הטיפים הקולינריים המשונים שאני יכול לתת למי שמבקר בגרמניה: הגעתם לעיר ואתם לא יודעים היכן לאכול, נסו לברר אם במרתף בית העיריה ישנה מסעדה. בד"כ תמצאו במיקום המוזר הזה מסעדה טובה שמגישה מנות מסורתיות בביצוע קפדני. ברבות מהן מציעים משקאות מקומיים מעניינים. מסעדת העיריה של ברמן נמצאת באחד מבתי העיריה המרשימים ביותר שראיתי. כשיורדים מהכניסה הלא-מרשימה מתגלה מרתף רחב ידיים ועתיק. מאפיין בולט של עיצוב הפנים הן חביות היין הענקיות. ברמן אמנם לא נמצאת באזור ייצור יין, אבל בעבר היתה זו עיר מסחר חשובה וחלק גדול מסחר היין של גרמניה התנהל דרכה. כתוצאה מכך העיריה מחזיקה עד היום בחנות מרשימה לממכר יין וחלק מהיינות המעניינים זמינים במסעדה.

DSC00601

בכל מקרה, כמו כל מסעדה הגונה בגרמניה בימים אלה, גם מסעדת מרתף העיריה מציעה תפריט שפרגל מיוחד. לפני כמה שנים כשביקרתי כאן בעיתוי המושלם של עונת האספרגוס התפריט היה מורכב ממנות מסורתיות שונות: מרק, סלטים ומבחר מנות עם רטבי חמאה ותוספות שונות. הפעם מצאתי בתפריט כמה מנות קצת פחות שגרתיות, שהמוזרה בהן היתה מנת "אספרגוס וצ'יפס מוגשת בעתון של היום". ובעברית צחה, פיש אנד צ'יפס עם אספרגוס במקום דג.

DSC00597

   

כמובן שהזמנתי את המנה עם בירת חיטה בווארית (הבירה המקומית היא בקס ולרמה כזאת לא הייתי מוכן לרדת). בתצלום שלמעלה ניתן להתרשם מהמנה. אומר רק שאחרי בישול קצר טיגנו את הגבעולים טיגון עמוק בבצק בירה והגישו אותם עם הצ'יפס הרופס המאפיין את חנויות הפיש אנד צ'יפס האנגליות. עם המנה הגישו רוטב ירוק שהזכיר גם הוא את רוטב האפונה המוגש לעיתים עם המנה באנגליה. קטלגנו את המנה כמעניינת, מוזרה ולא לגמרי רעה. האכזבה היחידה נבעה מהתאריך שעל גבי העתון, 2016.

פורסם בקטגוריה ביקורת מסעדה, גרמניה, ירקות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

One Response to ולסטיה הבאה: אספרגוס וצ'יפס

  1. מאת עודד‏:

    ולהלן תפריט האספרגוס המעודכן של המסעדה:
    http://www.ratskeller-bremen.de/WebRoot/Store11/Shops/61918905/MediaGallery/speisekarte/Spargel_2018.pdf

    נראה נהדר. אם עושים את זה נכון, כמעט כל דבר שמטגנים ועוד בתוך בלילה נהיה טעים יותר.

השאר תגובה