סטייק?

WP_20170821_003

  צלע עם עצם נקיה מהסחות דעת

בשר בקר ישראלי יכול להיות טוב? בודאי שלא, זאת התשובה המקובלת וההגיונית. בעקבות שמועות ששמעתי על בשר ישראלי אחר ערכתי לא מזמן ניסוי והתוצאה היתה מפתיעה.

מזמן לא היה לנו כאן פוסט בשר רציני. נראה שמאז שעורכנו עבר לצד האפל מפלס ה-B12 בשפונדרה ירד משמעותית. חווית בשר מעניינת שאירעה לי לאחרונה מהווה עילה טובה לחזור למקורות.

לפני מספר חודשים הזדמן לי לקרוא על מבחן טעימות השוואתי שנערך באחד ממקדשי הסטייקים בת”א ושבו סטייקים מבקר רמת הגולן קיבלו את הציונים הגבוהים ביותר בהשוואה לאושיות בקר כמו אנגוס אנגלי ושרלואה צרפתי. לקראת אירוע שדרש ארוחה טובה החלטתי לנסות בעצמי. הבחירה הטבעית לקנייה היתה מעדניית איוו בירושלים – בית מרקחת ידוע ומוכר שאנשים כמוני מגיעים אליו רק לרגל אירועים מיוחדים, וגם זאת אחרי נטילת הלוואה בבנק.  יחד עם זאת, בעל הבית ידוע כאחד המומחים הגדולים ביותר בארץ לבשר. הנתחים בויטרינה נראו מעולים ואחרי התלבטות לא קצרה החלטתי לקחת סטייק צלע עם העצם במשקל של כ-650 גרם וטיבון עגל במשקל של כ-700 גרם – שניהם מבקר רמת הגולן שיושן במקום. ליד הכניסה ניתן לראות את מקרר היישון של המעדניה ובפנים היו כמה נתחים מרשימים מאוד ממקורות שונים.

WP_20170818_001

  מראה קשה התגלה עם פתיחת האריזה. הממזר הקטן באמצע העלה משמעותית את סכום התשלום

במעמד התשלום ראיתי בויטרינת מעדני הבשר פואה גרה עם פורט שמכין בעל הבית ולא עמדתי בפיתוי. החתיכה הקטנה העלתה משמעותית את סכום החשבון הסופי, שגם כך לא היה נמוך במיוחד.

הסטייקים קיבלו בבית טיפול מלכותי. ביום הארוחה הוצאתי אותם מוקדם מן המקרר, פלפלתי ושימנתי והנחתי אותם לנפשם לכמעט שעתיים כדי שהבשר יגיע לטמפרטורת החדר. התוספות היו מינימליות: טבעות בצל צלויות בחמאה ודבש מספר הבשר של רושפלד, סלט עלים ותאנים, חמאת עשבי תיבול ורוטב ברנייז שהכנתי עם עליו האחרונים של הטרגון הקמל שלי.  לרגל היום החם החלטתי לשתות עם הארוחה את הרוזה המעניין של יקב אליגוטה, אשר קיבל צינון רציני במקרר.

WP_20170821_002

  הצלע על הפלנצ’ה.  ענן העשן שגרמה צליית הצד הראשון התפזר כבר

עם הסטייקים חנכתי את מחבת הסטייקים החדש והמסיבי שקיבלתי שבוע לפני כן במתנה.  אחרי חימום של חמש דקות על אש גבוהה הצלע נחתה ברעש אימים ובענן קיטור על הברזל הלוהט – מחזה שכמו נלקח מסצנת “הניבלונגים”. הצליה ארכה כחמש דקות מכל צד ולבסוף מנוחה קצרה על קרש ההגשה. תיבלתי את הסטייק עם מלח שאספתי בעצמי בים המלח לפני כמה שנים ולפני שהים נעלם. לשולחן, חיתוך ו…וואו. לא האמנו שזה טעמו של הבשר. סטייק בטעם כזה אכלתי רק בארה”ב וגם זה רק במסעדות משובחות.  רוטב הברנייז קצת התקרש לי בהמתנה בגלל תכנון זמנים לקוי, אבל ליווה היטב את הבשר.

WP_20170821_004

  הטיבון קיבל קרש שהתאים לצורתו

עוד לפני שחוסלה הצלע נחת הטיבון על הפלנצ’ה. זמן הצליה היה דומה, אבל בגלל שהשארתי אותו לנוח על המחבת לאחר כיבוי האש, הוא נעשה מעט יותר מדי.  לא נורא. גם כאן שני הצדדים היו נהדרים ובעיקר הפתיע הפילה, שהיה בעל טעם עשיר מאוד.

אם כך, התשובה לשאלה איתה נפתח פוסט זה היא “כן!”, בשר בקר ישראלי יכול להיות מעולה ובליגה של מיטב הבשרים בעולם. צריכים רק לבחור אותו נכון, לרכוש אותו במקום הנכון ולארגן לפני כן קבוצת רכישה.

פורסם בקטגוריה בקר, בשר, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

One Response to סטייק?

  1. מאת עודד‏:

    ולא צלמת את הסלט?

השאר תגובה