עסקת שפויים

לאור המצב החשוך, שמחתי לקרוא על פתיחתו של מקום חדש שעוסק בבירה ובשפיות מחיריה. בר הבירה, ביר שופ, באזור התעשיה הדרומי של נתניה, שנפתח השנה לא רחוק מהסניף השני של החומוס של עוזי, מגדיר את עצמו כגן בירה, אולם אין הוא כזה ואולי כדאי לשים את הקואסטרים על הבר כבר בהתחלה, פן תתפתחנה ציפיות לעצי ערמונים, שווינהאקסה, ברעצלים, אגם, ברבורים וצמחיה לרוב. למעשה מדובר במקום סימפטי בינות למוסכים ומפעלים אפורים שמציע בכל יום מהצהריים בירה קרה מהחבית במחירים כל כך שפויים, שזה מטורף.

בכניסה למקום מספר שולחנות גבוהים ובפנים בר ארוך הצופה אל שורת הברזים המרשימה – 30 במספר. מאחורי הברזים נמצא חדר קירור החביות. אם צמאה נפשכם דווקא לבירה טובה בפיקניק או בבית, הביר שופ מציע, לראשונה בארץ אם אינני טועה, מילוי בקבוקים. יפה. ומכיוון שבשבת פתוח שם כבר מ-10:00 בבוקר, אפשר בהחלט לעבור ולהצטייד בדרככם לאי-שם.

בגזרת האוכל המבחר לא גדול, אבל סוגר את פינת הנשנושים שליד מבלי להחזיק צוות מטבח. ראיתי שמדי פעם הם משתפים פעולה עם מוסדות אוכל מקומיים, כמו פיצה – רעיון נפלא. אני מעלה להצעה גם פלטת נקניקים/גבינות ומיני טפאסים שאפשר להוציא באיכות טובה מקופסאות שימורים ולסדר יפה על באגטים.

הזמנו טונה אדומה מעושנת, עם חרדל וחמוצים. הטונה מעושנת לא הרחק מכאן, במעדני פרוּדג (מאז 1954) והיא נהדרת – לא מלוחה מדי, לא יבשה מדי, ככה היא באמצע והיא עלתה רק 16 ₪. באופן כללי, האווירה הרבה יותר נעימה כשאתה לא מרגיש גזוּל.

רוב הבירות מוצעות במחיר 18-19 ₪ לחצי ליטר. המיובאת היקרה ביותר היא מרדסו במחיר "מזעזע" של 25 ₪, הבירה הזולה ביותר – 15 ₪.

הישראליות שנמזגות כרגע הן רונן, הדובים, ג'מס, בזלת, עלמה, עמק האלה, הדיקטטור, נגב, מלכה, מידן, השכן – מבחר נאה. שתיתי את ההודית של רונן ואת הפניקס של הדובים, שתי IPA קסומות ומכושפות, הטובות ביותר מסוגן בארץ, לעניות טעמי המריר. הכוסות מקוררות והן באמת כוסות חצי ליטר, לא כמעט ולא בערך, לא כמו ולא יענו-חצי.

עוד נקודה לזכות המקום – בכל פרסומיו, מופיעה תזכורת לשתות באחריות. כל הכבוד.

עם כל חדוות הבירה השפויה, המקום הזכיר לי מעט את הקיבוץ 20, שנפתח עם אג'נדה דומה וכוונות טובות, אך לא שרד. מקווה שהביר שופ יחזיק מעמד.

 

 

Beer Shop

הבונים 2, נתניה (בערב יש חניה למכביר)

בקרוב סניף בתל אביב…

פורסם בקטגוריה ביקורת בירה, ביקורת מסעדה, בירה במחיר שפוי, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

4 תגובות בנושא עסקת שפויים

  1. מאת דני‏:

    אין סיכוי שהם יישרדו עם רמת מחירים כזאת. נראה כמו מקום מרשים מאוד.

  2. מאת עודד‏:

    אני מקווה מאד שאנחנו טועים, כי אולי מכאן תגיע הישועה.

  3. מאת יובל‏:

    נשמע ששווה לבקר, גם בשביל האווירה אבל במיוחד בשביל הבירה השפויה…

  4. מאת עודד‏:

    שנתיים אחרי והם עוד קיימים. הייתי היום ונהניתי למכביר. המחירים עדיין שפויים.

השאר תגובה