שוקשוקה: באנו בשביל השקשוקה, נשארנו בגלל השאר

WP_20161230_006

  הכסאות הריקים לא נותרו ריקים לזמן רב

כנראה שמעולם לא היתה מסעדת שוק עם שם לעוס יותר, אבל עם הטעם אין להתווכח. מסעדת שוקשוקה הפכה להיות המקום החביב עלי בשוק הכרמל. זה המקום בו אני מקונן על עליבות מסעדות השוק של מחנה יהודה בהשוואה לפריחה המדהימה של סצנת האוכל בשוק הכרמל.

בוקר שישי אחד בסוף השנה שעברה (2015 כן? זה הפוסט האחרון לשנת 2016 הזכורה לרעה) הזדמנו לשוק הכרמל ביום וחיפשנו מקום מתאים לארוחת בוקר. שמנו עיננו על בר גדול ומושך עין והתישבנו. רוב התפריט בטברנה המעין-יוונית הורכב משקשוקות. הזמנו אחת וכן סלט בורגול. מברז הבירה הגיע אייל בהיר של שפירא, הברמנית הניחה מולנו, כמו מול שאר הלקוחות, חלה טריה, חמוצים וקערית טחינה. השאר היסטוריה. המקום כל כך מצא חן בעיני שמאז לא אכלתי ארוחת בוקר בשום מקום אחר בשוק. הגעתי למצב כזה שהברמנית כבר מזהה אותי ויודעת שעם ארוחת הבוקר שלי אני שותה חצי ליטר בירה. היא גם מפנקת אותי תמיד בשוט או שניים (או שלושה באחת הפעמים) של ערק. אחרי זה סיבוב הקניות נהיה הרבה יותר מאתגר.

WP_20161230_005

  בלגן בלתי מאורגן על הבר, אבל זה עובד

השנה התפריט המצומצם והשווה לכל נפש בתימחורו התרחב והשתכלל. התברר שיודעים לעשות שם עוד דברים. השקשוקות נותרו מעולות ומתצפיות שדה שערכתי נראה שהן המנות הפופולריות ביותר, אבל באמת שכדאי לנסות מנות נוספות. לפני מספר שבועות ישבתי שם עם שחקן כדורסל בן עשר שהוא במקרה גם אחייני. הוא בחר בהמלצתי בשקשוקה עם נקניק ואני ניסיתי את הסיגרים עם בשר. לסיגרים לוקח זמן להגיע, כי מטגנים אותם רק עם ההזמנה, אבל ההמתנה שווה.

WP_20161028_001

  ארוחת בוקר של שוק הכרמל: חצי ליטר בירה ודגי ים מטוגנים

בפעם אחרת הזמנתי ז'רבידות מטוגנות, שהיו מושלמות, אם כי הברמניות מתעקשות עד היום לקרוא להן פארידות.

WP_20161230_001

  הפתעת חריימה עם חומוס

ביום שישי האחרון באנו במיוחד כל הדרך מעיר הקודש כדי לאכול שם ארוחת בוקר (נו טוב, גם כדי לעשות קניות בשוק וכדי לטייל בעיר היחידה בישראל שמצדיקה ביקור). אשר, אחד מבעלי הבית, עבד כרגיל קשה במטבח וברקע התנגן פסקול מזרחי-יווני משנות ה-70. נראה שזה המקום היחיד בו המוזיקה של שנות ה-70 עדיין זכורה לטובה. הזמנתי את החריימה ממנת המיוחדים. המנה הפעם כללה קציצות דג במקום נתחי דג. המנה הזאת הדגימה היטב את המצויינות הקולינרית של המקום הבלתי-גליציאני הזה: קציצות דגים עסיסיות בתוך רוטב מתובל וחריף עם גרגירי חומוס.

WP_20161230_004

  גם בסיגרים לא חסכו עם החריף

לידי נדגמה מנת הסיגרים. היא שוב התעכבה ושוב היתה טעימה להפליא.

הבעיה היחידה היא שבינתיים רבים גילו את המקום וביום שישי כדאי להגיע מוקדם כדי לתפוס מקום. שנה טובה לכולם מכתב שפונדרה בעיראק ותאכלו טוב. כנראה שזה יהיה האסקפיזם הטוב ביותר בשנת 2017.

פורסם בקטגוריה ביקורת, ביקורת מסעדה, שווקים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

One Response to שוקשוקה: באנו בשביל השקשוקה, נשארנו בגלל השאר

  1. מאת יעקב ב.‏:

    הי, אשמח אם תצרף את הכתובות של שוקשוקה ומוסי למען אכלנים מחוץ לעיר.
    תודה.

השאר תגובה