מי אמר שדברים טובים לא קורים כשהמקרר מתקלקל…

מסתבר שנשאר לי קילו אחד של בשר יען במקפיא, זהו סיפורו.  גם אני הייתי צריך לחזור לפוסט הקודם כדי לדעת כמה זמן הוא שם.  הייתי מוכן לסכן את עצמי לטובת המערכת, ואחרי 5 שנים להכין אותו…

יום אחד הגעתי הביתה אחרי יום ארוך ומיגע. אחרי מקלחת קרה ומרעננת אני פותח את המקרר ואין את הבריזה הקרה שציפיתי לה. מה קרה? המקרר התקלקל. רק, ובאמת רק דבר אחד היה לי חשוב במקפיא, קילו פילה יען אחרון. אם אתם קוראים קבועים בבלוג אז בוודאי אתם יודעים עד לאן הגעתי כדי לקנות את היען, ואם לא אז תקראו…

 Last Ostrich (44)

בשניה לאחר מכן כבר הייתי על האופניים, מפדל כמו מטורף, על מנת לשים את בשר היען במקרר של חמותי. הבשר כבר היה מופשר לגמרי והתחלתי להריץ לעצמי מתכונים אפשריים להכנה. הסכמתי עם עצמי להכין את היען במחבת על מנת שתהיה לי שליטה גדולה יותר על רמת העשייה. בנוסף, אכין את הרוטב המדופלם ליען (שאת מתכונו אני עדיין מסרב לפרסם…) ותוספת אורז לבן.

את היען הכנתי במחבת על אש בינונית והקפדתי לא לשרוף אותו. היען הוא בשר כמעט ללא שומן ולכן לטיגון הוספתי שכבה דקה מאוד של שמן זית. בסוף הטיגון הוספתי קוביה נאה של חמאה.

 Last Ostrich (7)

רוטב היען על בסיס יין אדום. אני מצמצם אותו, מוסיף ליין כמה מרכיבים "סודיים", אח"כ מוסיף קצת סוכר עד להתקרמלות קלה.

 Last Ostrich (5)

הדבר הכי קשה שהיה לי להכין היה האורז. אני לא חושב שהכנתי אורז מאז הטיול שלי לדרום אמריקה. בטיול הייתי מוסיף לו לפחות 10 תבלינים, כולם עלים ירוקים קצוצים דק. היום הוספתי לו טימין ורוזמרין.

 Last Ostrich (14)

לא התאפקתי והוספתי לצלחת כמה פרוסות של קממבר איטלקית. תוספת זו יצאה טוב גם בתמונות וגם בפה…

 Last Ostrich (18)

Last Ostrich (19)

Last Ostrich (29)

 Last Ostrich (35)

 Last Ostrich (31)

אני מאוד מקווה שמישהו יחכים, ובזמן הקרוב יפתח חוות יענים בארץ ישראל. 

בתאבון!

ולסיכום, שוב, כשהמקרר מתקלקל זה לא בהכרח דבר רע. אבל שוב, תלוי מה נמצא במקפיא…

אודות יובל

לבלוג זה הביוגרפיה שלי לא כל כך מעניינת כרגע אבל אני כן יספר על איך בעצם נהייתי חובב אוכל ויין (וכמובן גם הרבה דברים אחרים). את מלוא הקרדיט אני חייב בעצם לבעל הבלוג, שמו עודד. הכל התחיל ביום אביבי בצהרים בזמן הלימודים כאשר התבטל לנו שיעור ולא היה כל כך מה לעשות. עידן, אשר יככב בעוד כמה קטעים במהלך הבלוג, הציע שנעלה למשגב עם לבקר את חברינו החדש בסביבה הטבעית שלו. הריחות היו מופלאים למרות שעכשיו אני לא זוכר ממה היו, אבל כפי שאני מכיר את עודד היום זה בטוח היה לחמניות עם עגבניות מיובשות ובזיליקום או עוגיות שוקולד עם אגוזים וצימוקים. ככל מארח טוב עודד הציע לנו משהו לשתות והוא הציע לנו קפרניות. זאת הייתה קפרניה שאני עדיין לא שוכח, ועל בטן ריקה עשתה למצב רוחי נפלאות. המשכנו הלאה לעוד כמה ליקרים כאשר גם בניהם היה לימונצ'לו אלוהי שעודד עשה במו ידיו, משהו מדהים שסובב לי את הראש עוד יותר וכנראה אחד הליקרים שבדיעבד הפעיל אצלי גם כן את יצר היצירה. באיזשהו שלב גם טעמנו פורט מצוין מאוסטרליה, פורט שעד היום עודד מהלל ורוצה ממנו עוד, עקב כך שכנראה סיימתי לו את הבקבוק בשלוק אחד (הדעות בין הנוכחים עדיין שנויות במחלוקת). מלאים בבצק מעולה ואלכוהול מעולה גם כן, בכל זאת היינו חייבים לחזור וללמוד. בשארית היום נכחתי אבל לא באמת הייתי שם. קפיצה הלאה... על האש ראשון עם החבר'ה היה סטייק עין מהסופר ועוד איזה המבורגר בסגנון אמריקאי. אני חושב אחורה וחושב לעצמי על איך לא הקאתי את הג'נקפוד הזה, אני פשוט עדיין לא מאמין שהקיבה שלי עיכלה את ה"בשר" שאכלנו. לאט לאט המושג "חבר'ה" הצטמצם וככל שבילינו קצת יותר זמן ביחד הארוחות שלנו נעשו מהטובות ביותר, כלומר אין בעצם איך לטעות – בשר מעולה, אלכוהול מצוין וחברה אגדית. גם כאן עודד נכנס לתמונה בתור אחד מהמובילים של השינוי הדרסטי באיכות האוכל שבלסנו. אין ספק בעניין כאשר אני אומר שהכל למדתי מעודד. אני גם יודע שיש עוד הרבה יותר שעוד לא למדתי ממנו. במהלך הזמן כמובן שגם לי צצו כמה רעיונות טובים בקשר לכל סוג של אוכל או כל פתיחה של בקבוק יין, אבל בשביל זה כבר תצטרכו להתעמק בכתוב בבלוג. מילה אחרונה – אזהרה. כאשר אתם קוראים את הבלוג בבקשה לסדר דלי לריר שיטפטף, כי אם אתם תקומו ולא תשימו לב אתם תחליקו ותשברו ת'ראש, וחבל.
פורסם בקטגוריה בשר, יען, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות בנושא מי אמר שדברים טובים לא קורים כשהמקרר מתקלקל…

  1. מאת עודד‏:

    אח, הרוטב הזה זכור לי היטב. מעולה!
    גם מקרר מקולקל זכור לי היטב…

  2. מאת דני‏:

    וואוי וואי, איזו מנה. כמו בכתית. לא מזמן חשבתי על מוצרים שונים שהיו פעם זמינים בארץ ונעלמו. אפשר להוסיף לרשימה בשר יען.

  3. מאת מתן‏:

    יופי של כתיבה אבל אני מופתע ממך שאין כוס/בקבוק יין ליד המנה.
    לפי דעתי אתה צריך לתת בפעם בשבוע המלצה למנה+התאמה ליין.

    וכמובן קינוח…..

    יישר כוח.

השאר תגובה