חמאת הסרדינים

סרדין הוא דג סימפטי לכל הדעות, בגן היו עושים לנו סנדוויצ'ים עם סרדינים ברוטב עגבניות. אהבתי את הסנדוויצ'ים האלה מאד ועד היום סרדינים משמחים אותי. אבל בקיץ האחרון היתה מחאה. אפילו הלכנו להפגנות. אני? בהפגנה? פחח… טוב, זה היה ממש חשוב והצמחונית הכריחה אותי לבוא. אנשים עמדו שם צפופים וצועקים, מחזיקים שלטים על סרדינים ואני חשבתי כל הזמן על סנדוויץ' עם חמאה ודגים כבושים בשמן.

להפגנה השניה הלכתי עם האינדיאנית הגדולה, הפגנו נוכחות וברחנו לאכול קרואסון שקדים אצל אלה. כך אני מחנך את צאצאותיי: מהי דמוקרטיה, מה צריך לעשות בשביל שיקשיבו לך במדינה הזאת ואיך לזהות קרואסון טוב כשאתה רואה אחד.

atellas

(הנה, זה!)

היה רעש בהפגנה, היה רעש בפטיסרי, הביצה הגיעה שרופה, המים נגמרו, המלצרית היתה עסוקה והשכנים עישנו. אינדיאניתי דווקא היתה מבסוטית, זללה קרואסון עם שוקולד בחיוך גדול ופיזרה פרורי לחם ברדיוס ניכר מהשולחן שלנו. מרוחה בריבה וגבינה ודואב מהרעש חזרנו הביתה עייפים אך מרוּוָחים. קצת לפני תחילת שנת הלימודים נתבשרנו שלא סבלנו לשווא ושלאינדיאנית הקטנה שאך עלתה לכתה א' לא יהיו 40 ילדים בכתה, כפי שאיימו שיקרה. כל הכבוד לנפתול, או למי מאנשיו שדאג לזה.

מאז ההפגנה ההיא אני חושב על חמאת סרדינים ורק היום נזכרתי להכין כזו. תהליך ההכנה לא מצטלם כל כך טוב, אבל הטעם הוא בדיוק מה שדמיינתי והוא מושלם.

חמאת סרדינים

אמל”ח

100 גרם חמאה רכה

קופסת סרדינים מאיכות טובה

מ”פ, לפי הטעם

פלפלון חריף, קצוץ דק

 

תו”ל

אני לא מחבב את אידרת הדגים ולכן מוציא אותה באופן אישי מכל סרדין.

אם הסרדינים משומרים בשמן זית, אני מוסיף אותו לתערובת.

מערבבים בקערית בעזרת מזלג את כל הרכיבים, עד לקבלת חמאה אחידה. אם החמאה קשה מדי אפשר להקרין עליה לכמה שניות במיקרוגל. הפעם קצצתי פנימה גם שום ירוק, שעכשיו בעונה.

מכסים ומעבירים למקרר.

מורחים על טוסט חם שהכנתם מלחם תירס (ממליגה מלוחה).

 

 

למה ברחו הסרדינים מהבתוכו של הקופסא?

“היה להם צפוף בפנים – אחד היה שוכב עם הזנב על הפנים של השני.

ועוד כל השמן ככה על העין.

ועוד שמן דגים!”

                           דייג אוהב דגים / הגשש החיוור

פורסם בקטגוריה דגים, שימורים ורטבים, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

One Response to חמאת הסרדינים

  1. מאת דני‏:

    טריק יפה. נדמה לי שאכלתי פעם, אבל מעולם לא הכנתי. פטנט נוסף לריכוך החמאה הוא לשים אותה ליד החימום.

השאר תגובה