לאכול אצל מרצדס – מסעדת WY בבריסל

WP_20151010_003

יום לאחר הביקור במסעדת Sea Grill הגענו לצהרים במסעדה מכוכבת נוספת. לא יכולנו להגיע למקום שונה יותר. ראשית, ל-WY כוכב אחד ולא שניים. שנית, המסעדה נמצאת לא במלון אלא בתוך סוכנות מרצדס. שלישית, מדובר במקום משוחרר יותר.

הדבר הראשון שבולט לעין הוא כאמור המיקום. עוד לא הייתי במסעדה שנמצאת בתוך סוכנות רכב. המעבר מאולם הכניסה אל המסעדה כמעט ואינו מורגש. אין לא דלת ולא קיר המפריד בין שני החללים. כדי להגיע לשירותים יורדים לקומה התחתונה ועוברים דרך אולם התצוגה הראשי. נחמד לעבור ליד מכוניות איכות בדרך למקום החשוב.

WP_20151010_026 WP_20151010_027

WP_20151010_005

  הכל פתוח ולכאורה רק השטיח מסמן את הגבול בין סוכנות הרכב והמסעדה

עיצובה של המסעדה מודרני למדי. המטבח פתוח ותלויים בו שני מסכי טלוויזיה גדולים המשדרים… סצנות מהווי המטבח. לבושם של המלצרים מוקפד ורובם בחליפות, אבל גילם צעיר יחסית והם ידידותיים לסביבתם. הם אפילו התבדחו אתנו במקצת. השירות הידידותי בא לידי ביטוי גם במספר פשלות קטנות, שהתרכזו אצלנו בערכת הלחמים הפריכים שקיבלנו לנשנוש מקדים. תחילה המלצר הפיל את אחד מהם בזמן שהניח מנת פתיח. לאחר מכן מלצר ניסה לפנות אותם לפני שהספקתי לטעום מהם. בלמנו אותו בנימוס אך בנחישות.

WP_20151010_006

  מבחר משעשעי חך. שימו לב לצבתות המחזיקות את הלחמים

זה היה צעד חכם, כי המאפים היו נהדרים. שמו אותם בכלי מלא בצבתות סרטנים מכוונות כלפי מעלה. היו שם מספר סוגי לחמים עם תיבולים שונים. עם הלחמים הגיע ממרח פלפלים אדומים מצוין, אבל בכמות קטנה במקצת.

WP_20151010_013

  נדרש כוח רצון עז כדי לא להתמלא מהלחם ושלושת הממרחים הנהדרים

עם מנות הפתיח קיבלנו כיכר לחם שאור עגולה קטנה עם חמאה טבעית מלוחה ואוורירית, חמאה מעושנת נהדרת ורִייט נפלא של חזיר.

WP_20151010_012

שמחתי מאוד לראות בתפריט המשקאות מספר בירות בלגיות מעניינות מן החבית. בחירתי הראשונה אזלה מן המלאי, אבל הבחירה השניה – בירת קווינטו בלונדינית של מבשלת Vicaris – בהחלט הוכיחה את עצמה. בצד השני הוזמנה כוס של יין לבן אוסטרי סימפטי.

משעשע החך הראשון היה שוט של קרם דלעת וקרם קפה, שהיה טעים, אך בעל מרקם משונה מעט. על אבן כבדה קיבלנו מתאבן של תירס וגבינה רכה שהיה טעים מאוד. לסיום הגיעה קערית עם פרוסת פלפל אדום במילוי מסקרפונה ודיונון מעושן. שוב, מנת ביס טעימה מאוד.

WP_20151010_010

  משעשע חך קטן אך יעיל בדמות דיונון מעושן ופרוסת פלפל ממולא

עסקית הצהרים מאפשרת לאכול ארוחת שלוש מנות בעלות של 44 אירו. גם כאן בכל מנה היו שתי מנות לבחירה – שילוב מעולה לשני סועדים.

WP_20151010_016

  גם הצילום וגם המנה לא היו לגמרי לטעמי, אבל הצלופח הציל את המצב

למנה ראשונה הזמנתי דג זנדר (Pike perch) בעישון כמעט בלתי מורגש עם צלופח מעושן וכרישה צעירה. מעולם לא נתקלתי בהגשה כמעט נאה של דג זה ואני חושש שהיא אינה מוצלחת במיוחד. זהו דג מים מתוקים נהדר לטיגון או צליה, אבל פחות מתאים להגשה נאה בגלל שחסר לו טעם ימי. למען האמת, מה שהציל את המנה היה הצלופח המעושן.

WP_20151010_015

  דג מוצלח יותר, מרכיבים מעניינים יותר, טקסטורות שונות: ככה בונים מנה

בצד השני נחתה מנה מוצלחת יותר בדמות בקלה מאודה עם שומר, פרחי סמבוק ויוגורט. כאן לא רק שהמרכיב המרכזי קיבל טיפול אידיאלי, אלא שכל שאר מרכיבי המנה השלימו אותו היטב.

WP_20151010_021

  יער אמנם בלי עצים, אבל טעמיו היו שם ללא שום ספק

WY אינה מסעדת דגים, למרות הדומיננטיות שלהם בתפריט, ולמנה העיקרית בחרתי בפילה יונת יער. כאן ניכרה מלאכת מחשבת בהרכבת המנה. בשר היונה הזכיר במרקמו, בצבעו ובטעמו נתח קצבים, אבל עם טעם "ציידי" יותר. טעם כזה זועק לתוספות עם טעמי אדמה וזה בדיוק מה שעשה כאן באופן מסחרר השף ברט דה-פוטר. לצד תבשיל פריקה עם פירות יער היו כאן פטריות יער נאות וקרמים של ערמונים ושורש פטרוזיליה. יופי של מנה בשרית.

WP_20151010_020

  מתחת לערימת הירקות מסתתר דג מעולה

המנה העיקרית השניה כללה פילה Redfish עם גזר גמדי צבעוני, קומקוואט, קרמים של ירקות שורש וציר דגים וזעפרן. גם זו היתה מנה מעולה, אבל פחות מורכבת ושלמה ממנת היונה.

WP_20151010_024

  זה אמנם לא נראה כך, אבל במנה זו מופיע תפוח במספר צורות

שתי המנות האחרונות היו מרשימות מאוד מבחינת הרכבתן והטיפול בחומר הגלם המרכזי שלהן, אשר הופיע בהן בעיקר בצורתו הגולמית. מנת תפוח כללה תפוח במספר צורות הכנה, עוגיונות בראוני, קרם חלב ופירורי לחם ג'ינג'ר.

WP_20151010_022

  וכאן מסתתר אננס

מנת האננס היתה מרשימה אף יותר. היא כללה פרי הדר בשם Kalamansi, עליו לא שמעתי קודם, קוביות לחם ג'ינג'ר ורוטב על בסיס בורבון.

שילוב המרכיבים, הטעמים והטקסטורות הפך את שתי המנות האחרונות לסיום נאה לארוחה מעניינת. בדרך החוצה דיברנו קצת עם המלצר ואמרנו לו שמוזר למצוא מסעדה בסוכנות רכב. הוא סיפר שגם בסוכנות BMW בבריסל יש מסעדה, "אבל להם" הוא הוסיף בקריצה "אין כוכב!".

פורסם בקטגוריה ביקורת, ביקורת מסעדה, בלגיה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות בנושא לאכול אצל מרצדס – מסעדת WY בבריסל

  1. מאת עודד‏:

    אתה זוכר את כל מה שהיה בארוחה, או כותב תוך כדי? זו המון אינפורמציה לזכור

    לפני הרבה שנים אכלתי יונים על האש שצד והכין חבר מבית ספר (יואב). אני זוכר שלבשר היה ריח לא נעים, אבל היה טעים במיוחד.

  2. מאת דני‏:

    אני רושם הערות כלליות תוך כדי בטלפון (ככה גם חושבים שאני סתם שולח הודעות). מעבר לכך, צילמתי את התפריט. לצערי קשה מאוד לרשום הכל וכך חלק מן המרכיבים שלא הופיעו בתפריט נשמטו מזכרוני.
    אני די בטוח שבשר היונה הגיע מיונה שגידלו במיוחד למאכל. לא ניכר ריח יוצא דופן.

  3. מאת מאיה‏:

    מסעדה בתוך סוכנות רכב, מעניין…

השאר תגובה