אלה אלה

בחודש מאי 2013, לפני כשנתיים, חתמנו דיווח על ארוע טעימות היין השנתי של יקב רקנאטי במשפט הבא:

"אזור התעשיה עמק חפר משכן בחובו יקב, מבשלת בירה, מחלבת גבינות ומפעל לייצור מעדני בשר. כמה נחמד, רק חסרה מאפיה והוא הופך לכפר צרפתי קלאסי."

אני שמח, אם כן, לבשר על הכפר הצרפתי החדש סנט חפר שעל גדות האלכסנדר. ממשלת צרפת טרם נאותה להכיר בו, אך אל דאגה, מדובר בהליך בירוקרטי פשוט.

ella1

אני שומר על הסוד הזה כבר כמה חודשים וחשבתי שאולי הגיע הזמן לספר. במיקום חשוד מאד – תחנת דלק באזור תעשיה, בסמיכות למזרחה מסעדית, נפתחה לפני כמה חודשים הקונדיטוריה של אלה בוימל גורן, אלה פטיסרי. בכדי למסך את הנוף התעשייתי השכילו אנשי הקונדיטוריה למלא אותה בצמחיה ירוקה, עשבי תבלין, פרחים, פירות וירקות והחצר גובלת בשדה חרציות ופרחי בר אחרים שעדיין לא כוסו בבטון.

המקום מייצר מאפים נפלאים שכולם תאווה לעיניים. גילוי נאות, את המלוחים ואת ארוחות הבוקר לא יצא לי לטעום, אני חושש לבזבז עליהם מקום בבטן. עם זאת, אין לי ספק שהם מעולים ואני מודה שבר הסלטים נראה מגוון וצבעוני. קרואסון השקדים של אלה (14 ₪) הוא הטוב ביותר שטעמתי בארץ וכבר לא מעט זמן שאני בודק כל קרואסון שקדים ששוזפות עיני. יש כזה עם שוקולד וכזה בלי, אני מעדיף את הבלי. בריוש הפיסטוק עם דובדבנים גם הוא מעשה אמן ואפילו קרואסון השוקולד הפשוט לכאורה, מעולה.

מנגד לבצקים עתירי החמאה והקרמים העשירים מופיעות בתפריט שלל מנות צמחו-טבעוניות (לא רק) עם דגש על בריאות ואורגניה, שזה יפה ומתחשב אך מקטין את הסיכוי שלי לטעום אותן. אני מתרכז בטעים ולא בריא, אם יש לי האפשרות.

על אף שעד כה השרות היה תמיד מעולה באמצע השבוע, בימי שישי עמוס שם לעייפה והשרות בעייתי משהו. נראה שזה מפתיע את הצוות בכל פעם מחדש וחבל. חבל גם שאני לא זוכר את זה ומדי פעם חוזר על הטעות ומגיע בשישי. על כל פנים, במהלך השבוע בעוברכם ליד אי שם, בדרככם לאי שם, על כביש 4, כדאי מאד להגיע לשבת, לשתות קפה ולבדוק את התפריט, אבל לא לגמור לי את קרואסון השקדים!

 

אלה פטיסרי

דרך נחל אלכסנדר 5

פארק תעשיות עמק חפר

פורסם בקטגוריה ביקורת מסעדה, בצק, קינוחים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא אלה אלה

  1. מאת מאיה‏:

    טוב לדעת

  2. מאת עודד‏:

    8:30 היא קרוב לוודאי השעה הטובה ביותר להכנס לאלה פטיסרי, רצוי ביום גשום, רצוי אחרי חג. היתה חניה קרובה וחוץ ממני היה רק שולחן אחד תפוס ולפחות שלושה אנשי צוות פנויים. הקרואסונים טרם יצאו מהמטבח אז אכלתי בורקס גבינה נפלא ושתיתי אספרסו. על העגלה שלידי החלו להיערם תבניות של מאפים לוהטים שרק יצאו מהתנור ואלה (זאת מהשלט) הזהירה אותי לבל אכווה. כשיצא מגש של קרואסוני שקדים עם שוקולד קבלתי אחד ישר לצלחת ומעליו פזרו לי אבקת סוכר. הייתי צריך לחכות ולעשות פו כדי לא לחטוף כוויה בפה. מסוכן…

השאר תגובה