שבת אביבית ביקב פלטר

ביום שבת האחרון של חודש נובמבר הזדמן למשפחתי ולי לטייל ברמת הגולן. במקרה… גם נכנסנו לקיבוץ עין זיוון למסיבת סוף בציר של יקב פלטר. נסענו צפונה על כביש 92 (הכביש שממזרח לכנרת) כאשר בצומת יהודיה פנינו ימינה לכביש 87. המשכנו ישר עד שפנינו שמאלה בצומת בשן לכביש 98. כביש 98 הוא הכביש המזרחי ביותר בארץ, עברנו את אלוני הבשן, תל חזקה ואח"כ את תל עסניה (שעליו מממוקמות עשרת טורבינות הרוח). פנינו שמאלה בצומת זיוון לכביש 91, ואחרי עוד 200 מטר פנינו ימינה לתוך קיבוץ עין זיוון. אחרי השער פונים ימינה לאורך הגדר ההיקפית של הקיבוץ עד שהגענו לרחבה מלאה ברכבים, כך ידענו שהגענו למקום הנכון. במקרה שאין רכבים באזור והכל שומם ושקט, אפשר לזהות את מבנה היקב לפי הפרפר שמצויר עליו.

 DSC_0322

למי שעוד לא יודע, ליקב פלטר יש אח או אחות קטנה, איך שתרצו לקרוא לזה, יקב מטר (MATAR). יקב זה הינו יקב כשר אשר מטרתו היא להרחיב את קהל הלקוחות של יקב פלטר. בבוקר יום זה גם יינותיו היו לטעימה.

DSC_0287 פנים המבנה היה כבר שוקק חיים. יין נמזג בדוכן היינות, גבינות נטעמו בדוכן הגבינות ועוד מאפים ומאכלים ביתיים הוגשו לרווחת האורחים. בהחלט הרגשתי השקעה באירוע למרות היותו אירוע פשוט, ביתי וכיפי. החבית הראשונה שפגשתי בכניסה למבנה היתה אקווריום של דגי זהב והמחשבה הראשונה שעברה לי בראש הייתה האם דגים אלו ספגו קצת טעמים מהחבית והיין ששהה בהם. על החבית השנייה שפגשתי היו מונחות כוסות היין לאורחים. אספתי כוס יין ונגשתי לדוכן היין.

בסה"כ טעמתי 9 יינות, שלוש טעימות של יקב מטר והשאר של יקב פלטר. התחלתי עם 2 יינות לבנים של יקב מטר, שנין בלאן 2013 (110 ₪), וסוביניון בלאן 2013 (95 ₪). שני היינות היו מאוד קלים ומרעננים, אין ספק – יינות מעולים לקיץ הישראלי. היין הבא ששתיתי הוא השרדונה Unwooded 2014 (70 ₪) שבוקבק שבוע לפני כן. פשוטו כמשמעו, היין לא עבר בחבית אלון, מה שלדעתי עושה אותו  אחד מהיינות הלבנים היותר טובים ומרתקים ששתיתי. צבעו זהב עדין עם ארומה של תפוח מתוק, אגס וליצ'י. טעמיו כללו תפוח, לימון מבושל עם אשכולית, עם גוף קל וסיומת מתוקה וונילית. לדעתי, יין מדהים.

 DSC_0282

עברתי ליינות האדומים. טעמתי את הקומולוס 2012 (Cumulus – ₪ 95) של יקב מטר וכל שאר היינות היו של יקב פלטר. טעמתי את הקברנה שיראז 2011 (105 ₪), קברנה סוביניון T-Selection 2012, שיראז T-Selection 2012, שיראז גראנש T-Selection 2009 מגנום, ושיראז גראנש T-Selection 2006 מגנום. אתאר כאן את היינות שעשו לי את היום, השאר בעמוד זכרונות יין.

אין ספק שהקברנה סוביניון T-Selection 2012 יין מדהים (140 ₪). צבעו בורדו כהה עם ארומה של אלון, דובדבן, ושזיף מבושל. טעמיו כללו דובדבן, פטל, אלון, תבלינים ומעט תות, עם גוף מלא וסיומת מאוזנת ופירותית. היין שהה 20 חודשים בחביות. שוב, לדעתי יין מדהים, קברנה מעולה.

 DSC_0306

גם השיראז T-Selection 2012 יין מדהים (160 ₪). צבעו בורדו כהה עם ארומה של פאי דובדבן ופטל, מעט אלון, וניל, וחמאה. טעמיו כללו דובדבן, אלון, תות ופטל, עם גוף מלא, סיומת אלגנטית, מאוזנת וחלקה. שיראז כזה כבר לא טעמתי הרבה מאוד זמן, בהחלט יין ייחודי.

 DSC_0307 DSC_0302

טעמתי גם 2 מגנומים T-Selection של ממסך שיראז גראנש (140 ₪ לבקבוק 750 מ”ל), האחד מבציר 2009 והשני מ-2006. ה-2006 היה צריך להיות מחודרר לפחות שעתיים לפני הטעימה (אם לא יותר). היין היה קצת סגור ועם סיומת מעט חמוצה. ה-2009 הפגין קצת יותר חיים עם פירות אדומים וסיומת אלגנטית ומתמשכת. יין אדיר.

כתוספת בלתי נפרדת מטעימות היין, הוגשו גם גבינות העיזים אשר אשתו של טל (היינן) מכינה במו ידיה. גבינות מדהימות. מביניהן טעמתי את היוגורט, הלבנה, קממבר וגם תום. יש למשפחת פלטר עדר קטן של עיזים אשר נותן את חלבו לטובת הגבינות המעולות. היה גם שולחן ארוך עם סיר גדול ובתוכו מרק ירקות חם. היה גם טאבון קטן בפנים, אשר כל כמה דקות יצאו ממנו מספר פוקאצ'ות טריות וטעימות. הכל ללא תוספת מחיר.

 DSC_0284

לסיכום, הייתה שבת נהדרת. משפחה, שמש, יין גבינות, מרק, טיול. אלה החיים!!! לחיים !!!

 

אתר יקב פלטר

מומלץ לתאם לפני הגעה.

ועכשיו עוד כמה תמונות…

DSC_0288 חבית יין עם דגים

DSC_0292טל פלטר, יינן היקב, מימין

 

DSC_0296  גבינות ושמן זית

DSC_0309מרק ירקות לאורחי היקב 

DSC_0315

חלק מיינות היקב

DSC_0289

מבנה היקב

DSC_0297

ותפוחים מרמת הגולן לקינוח…

אודות יובל

לבלוג זה הביוגרפיה שלי לא כל כך מעניינת כרגע אבל אני כן יספר על איך בעצם נהייתי חובב אוכל ויין (וכמובן גם הרבה דברים אחרים). את מלוא הקרדיט אני חייב בעצם לבעל הבלוג, שמו עודד. הכל התחיל ביום אביבי בצהרים בזמן הלימודים כאשר התבטל לנו שיעור ולא היה כל כך מה לעשות. עידן, אשר יככב בעוד כמה קטעים במהלך הבלוג, הציע שנעלה למשגב עם לבקר את חברינו החדש בסביבה הטבעית שלו. הריחות היו מופלאים למרות שעכשיו אני לא זוכר ממה היו, אבל כפי שאני מכיר את עודד היום זה בטוח היה לחמניות עם עגבניות מיובשות ובזיליקום או עוגיות שוקולד עם אגוזים וצימוקים. ככל מארח טוב עודד הציע לנו משהו לשתות והוא הציע לנו קפרניות. זאת הייתה קפרניה שאני עדיין לא שוכח, ועל בטן ריקה עשתה למצב רוחי נפלאות. המשכנו הלאה לעוד כמה ליקרים כאשר גם בניהם היה לימונצ'לו אלוהי שעודד עשה במו ידיו, משהו מדהים שסובב לי את הראש עוד יותר וכנראה אחד הליקרים שבדיעבד הפעיל אצלי גם כן את יצר היצירה. באיזשהו שלב גם טעמנו פורט מצוין מאוסטרליה, פורט שעד היום עודד מהלל ורוצה ממנו עוד, עקב כך שכנראה סיימתי לו את הבקבוק בשלוק אחד (הדעות בין הנוכחים עדיין שנויות במחלוקת). מלאים בבצק מעולה ואלכוהול מעולה גם כן, בכל זאת היינו חייבים לחזור וללמוד. בשארית היום נכחתי אבל לא באמת הייתי שם. קפיצה הלאה... על האש ראשון עם החבר'ה היה סטייק עין מהסופר ועוד איזה המבורגר בסגנון אמריקאי. אני חושב אחורה וחושב לעצמי על איך לא הקאתי את הג'נקפוד הזה, אני פשוט עדיין לא מאמין שהקיבה שלי עיכלה את ה"בשר" שאכלנו. לאט לאט המושג "חבר'ה" הצטמצם וככל שבילינו קצת יותר זמן ביחד הארוחות שלנו נעשו מהטובות ביותר, כלומר אין בעצם איך לטעות – בשר מעולה, אלכוהול מצוין וחברה אגדית. גם כאן עודד נכנס לתמונה בתור אחד מהמובילים של השינוי הדרסטי באיכות האוכל שבלסנו. אין ספק בעניין כאשר אני אומר שהכל למדתי מעודד. אני גם יודע שיש עוד הרבה יותר שעוד לא למדתי ממנו. במהלך הזמן כמובן שגם לי צצו כמה רעיונות טובים בקשר לכל סוג של אוכל או כל פתיחה של בקבוק יין, אבל בשביל זה כבר תצטרכו להתעמק בכתוב בבלוג. מילה אחרונה – אזהרה. כאשר אתם קוראים את הבלוג בבקשה לסדר דלי לריר שיטפטף, כי אם אתם תקומו ולא תשימו לב אתם תחליקו ותשברו ת'ראש, וחבל.
פורסם בקטגוריה ביקורת יין, יין, יקבים, מדריכים, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא שבת אביבית ביקב פלטר

  1. מאת דני‏:

    נראה כמו אירוע מעולה. יש לי רק זכרונות טובים מהיינות של היקב הזה.

  2. מאת עודד‏:

    ארוע נעים. המחירים בעייתיים.

השאר תגובה