עבודה עברית 2014

בסופ"ש הראשון של חודש ספטמבר האחרון התמזל מזלי להשתחל לבציר האחרון של יקב אסף. הפרויקט מכונה "עבודה עברית" ומטרתו להפגיש בין אדם לגפן. מי שאחראי על תפעול הפרויקט הוא מנכ"ל היקב ובן היינן, אורן קדם. כמובן שגם כל שאר משפחת קדם המורחבת משתתפת בעשיה.

 DSC_1909

בקצרה על הפרויקט: מהבציר הראשון של יקב אסף בשנת 1998, חברי המשפחה הגיעו לעזור בבציר הענבים. כל שנה החברים חזרו לעזור למשפחת קדם. רק מבציר 2010 "עבודה עברית" החלה באופן רשמי. חברי המשפחה הביאו חברים וכך הלאה והלאה, עד שכל מי שרק חפץ לקצת עבודת כפיים יכול לבוא ולבצור בכרמי היקב.

DSC_1848 "קדם כפר יין" נמצא על כביש 91 (כמה ק"מ אחרי צומת נשוט) מול הכניסה לנחל הג'ילבון.  אם נוסעים מזרחה פונים ימינה ונוסעים כקילומטר עד שמגיעים למקבץ המבנים. 

ערב לפני הבציר כולם מתכנסים ברחבת הפוייקה של יקב אסף. מסביב לסלע הפוייקה ישנם מספר ספסלים לנוחיות הבוצרים העתידיים. יש גם שולחן מלא בסלטים טובים ותוספות וכמובן גם חבית יין עם מספר בקבוקי יינות אסף פתוחים ומזמינים. כיף לראות שלכולם בלי יוצא מן הכלל יש כוס יין ביד. שחר קדם מכין שני סירי פוייקה במלוא המרץ כאשר אורן וקארן מסתובבים בין כולם ואומרים שלום ותודה שהגענו. לפני ארוחת הערב אורן עושה לכולם סיור ביקב ובחדר החביות. במהלך הסיור אורן מסביר על תהליך ייצור היין של היקב ועונה על שאלות בעודנו בתוך חדר החביות הקריר והנעים. יוצאים לאוויר העוד יותר קריר ונעים של רמת הגולן, כל כך כיף כאן… שחר מחלק מהפוייקה ואח"כ כולם ממלאים את שאר חלל צלחתם באורז, תפו"א וסלטים מעשה ידיהם של הדסה ועדי קדם. הכל טעים! אין על אוכל ביתי! אוכלים ושותים יין, שותים יין ושותים עוד יין. האווירה נחמדה מאוד, רגוע, שקט, גיטרות ואפילו חליל… אין לי מושג מתי הלכנו לישון אבל כשקמתי ידעתי שזה היה מאוחר מאוד…

 DSC_1866  אורן (בחולצה הכתומה) מעביר סיור לאורחי היקב

לבציר… אז כמו שהזכרתי, התמזל מזלי להרשם לבציר האחרון של 2014. אני וחברי הטוב, אופיר, היינו חלק מ- 32 בוצרים, אשר נבחרו לבצור את חלקת "סברס" שנמצאת בכרם "ברק". חלקת סברס בגודל 7 דונם והיא מספקת כ-6500 בקבוקי יין. בחלקת הכרם נטועים גפני קברנה סוביניון המיועדים לסדרת ה"סילבר" (100% קברנה סוביניון) של היקב. הקברנה סילבר מתיישן 12 חודשים בחבית.

 DSC_1916

הגענו לחלקת הכרם עם הרבה מוטיבציה אחרי הקפה והעוגה של הבוקר. אורן שוב נעמד בראש הקבוצה והסביר איך ומה לבצור. אופיר ואני תפסנו שורה והתחלנו. עפ"י ההנחיות מאורן אפשר ורצוי להוריד עלים על מנת שיהיה יותר קל להגיע לאשכולות הענבים. וכך, לאורך 130 מטר (אני חושב…), בצרנו את שורת הגפנים. במהלך הבציר פטפטנו קצת, שמענו שיחות של חבר'ה לידנו, והיו גם שלישיית בנות שפצחו בשירת שירי ארץ ישראל. האווירה בכרם הייתה נהדרת ורגועה. לפחות מבחינתי, היה לי כיף גדול לגעת, למשש ולבצור ענבי יין. חוויה ענקית!!! מומלץ בחום.

 DSC_1911

כשחזרנו ליקב הייתה לנו ארוחת בוקר מוכנה, שכללה ביצים קשות, טונה, טחינה, סלט ירקות טרי ופיתות. פשוט ארוחה מעולה אחרי בוקר כזה מדהים.

לפני ואחרי הארוחה, לבוצר שעוד חפץ לעבוד קצת, אפשר היה להשתתף במיון האשכולות על מסוע המיון. אחרי כמה צילומים, הצטרפתי קצת למיון. עבודה נחמדה. רוב האשכולות כמובן ממשיכים לעשיית היין, כאשר אלו שפוסלים ומורידים מהמסוע, מניחים בצד לטובת הכנת גראפה. יש גם ארגז נפרד להוצאת העלים.

 DSC_1983

בשלב כלשהו אורן נתן עוד כמה מילות תודה לכל מי שהגיע וגם הזכיר לכולם לא לשכוח את החולצה ובקבוק היין כתמורה לבציר. כל בוצר קיבל חולצת "עבודה עברית 2014" ובקבוק קברנה סוביניון סילבר. איזה כיף!!

אופיר ואני גם בסופו של דבר אמרנו שלום ותודה למשפחת קדם על ההזדמנות להשתתף בפרויקט האדיר הזה. נהנינו בצורה מדהימה וכרגיל… אני כבר מחכה לשנה הבאה…

עוד תמונות…

 DSC_1873 אני כל כך אוהב חדרי חביות…

DSC_1874

 DSC_1876

 DSC_1885 פוייקה על סלע הפוייקה ופיתות על הסג'

DSC_1893

אווירה מוזיקלית ורגועה…

DSC_1902

אין מילים…

DSC_1914 DSC_1910

  DSC_1957 אופיר ואני…

DSC_1959

ממיינים אשכולות ענבים בשולחן המיון…

DSC_1978

 

DSC_2001 

הצימרים בקדם כפר יין. בשאיפה שיהיו מוכנים לקבלת קהל בחנוכה 2014.

DSC_2009

מרכז המבקרים של היקב

 DSC_1999

הכניסה ליקב, מקום קסום…

אתר יקב אסף.

ושוב, אני כבר ממש מחכה לבציר 2015…

לחיים!!!

 

בפעם הקודמת – https://shpondra-7sfiw1eob4.live-website.com/2012/09/avoda-ivrit-in-assaf-winery/ 

אודות יובל

לבלוג זה הביוגרפיה שלי לא כל כך מעניינת כרגע אבל אני כן יספר על איך בעצם נהייתי חובב אוכל ויין (וכמובן גם הרבה דברים אחרים). את מלוא הקרדיט אני חייב בעצם לבעל הבלוג, שמו עודד. הכל התחיל ביום אביבי בצהרים בזמן הלימודים כאשר התבטל לנו שיעור ולא היה כל כך מה לעשות. עידן, אשר יככב בעוד כמה קטעים במהלך הבלוג, הציע שנעלה למשגב עם לבקר את חברינו החדש בסביבה הטבעית שלו. הריחות היו מופלאים למרות שעכשיו אני לא זוכר ממה היו, אבל כפי שאני מכיר את עודד היום זה בטוח היה לחמניות עם עגבניות מיובשות ובזיליקום או עוגיות שוקולד עם אגוזים וצימוקים. ככל מארח טוב עודד הציע לנו משהו לשתות והוא הציע לנו קפרניות. זאת הייתה קפרניה שאני עדיין לא שוכח, ועל בטן ריקה עשתה למצב רוחי נפלאות. המשכנו הלאה לעוד כמה ליקרים כאשר גם בניהם היה לימונצ'לו אלוהי שעודד עשה במו ידיו, משהו מדהים שסובב לי את הראש עוד יותר וכנראה אחד הליקרים שבדיעבד הפעיל אצלי גם כן את יצר היצירה. באיזשהו שלב גם טעמנו פורט מצוין מאוסטרליה, פורט שעד היום עודד מהלל ורוצה ממנו עוד, עקב כך שכנראה סיימתי לו את הבקבוק בשלוק אחד (הדעות בין הנוכחים עדיין שנויות במחלוקת). מלאים בבצק מעולה ואלכוהול מעולה גם כן, בכל זאת היינו חייבים לחזור וללמוד. בשארית היום נכחתי אבל לא באמת הייתי שם. קפיצה הלאה... על האש ראשון עם החבר'ה היה סטייק עין מהסופר ועוד איזה המבורגר בסגנון אמריקאי. אני חושב אחורה וחושב לעצמי על איך לא הקאתי את הג'נקפוד הזה, אני פשוט עדיין לא מאמין שהקיבה שלי עיכלה את ה"בשר" שאכלנו. לאט לאט המושג "חבר'ה" הצטמצם וככל שבילינו קצת יותר זמן ביחד הארוחות שלנו נעשו מהטובות ביותר, כלומר אין בעצם איך לטעות – בשר מעולה, אלכוהול מצוין וחברה אגדית. גם כאן עודד נכנס לתמונה בתור אחד מהמובילים של השינוי הדרסטי באיכות האוכל שבלסנו. אין ספק בעניין כאשר אני אומר שהכל למדתי מעודד. אני גם יודע שיש עוד הרבה יותר שעוד לא למדתי ממנו. במהלך הזמן כמובן שגם לי צצו כמה רעיונות טובים בקשר לכל סוג של אוכל או כל פתיחה של בקבוק יין, אבל בשביל זה כבר תצטרכו להתעמק בכתוב בבלוג. מילה אחרונה – אזהרה. כאשר אתם קוראים את הבלוג בבקשה לסדר דלי לריר שיטפטף, כי אם אתם תקומו ולא תשימו לב אתם תחליקו ותשברו ת'ראש, וחבל.
פורסם בקטגוריה ביקורת אירוע, יין, יקבים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות בנושא עבודה עברית 2014

  1. מאת עודד‏:

    רצינו להגיע כל החבר'ה השנה, אבל תאריך הבציר השתנה ופספסנו. חבל… מקווה שבשנה הבאה יסתדר, כל הארוע נראה קסום ומכושף.

  2. מאת דני‏:

    "רחבת הפוייקה" – אהבתי. ללא ספק צריכה להיות מרכיב חובה בכל יקב. באמת נראה כיף גדול. לבושתי אני חייב להודות שמעולם לא השתתפתי בבציר.

  3. מאת TheThirdWoman‏:

    גם אני מזמינה מקום לשנה הבאה..
    עשית חשק!

השאר תגובה