נטיעת גפנים בכרם

לא ממש התלבטתי איזה גפנים לנטוע. לא התכוונתי לנטוע זן ענבים שלא אהנה להכין ממנו יין. כדוגמא נרחבת, לא התכוונתי לנטוע זן ענבים לבן. אז עכשיו נשאר לי לבחור רק מהזנים האדומים. זן הפינו נואר הוא זן מאוד קשה לגידול. הוא זן יחסית מפונק והפכפך (מבחינת אקלים ומיקום בעולם) ועם קליפה יחסית דקה. למרלו אני לא כל כך מתחבר, ויש עוד עשרות זנים שפשוט לא נראים לי. כמובן שיש זנים שאני מאוד אוהב כמו מלבק, נביולו, וסנג'ובזה, אבל רציתי משהו שאני ממש אוהב ומתחבר אליו. טוב, הבחירה הכי טבעית וראשונה שלי היא קברנה סוביניון והשניה היא סירה.

 cs planting 008

דרך קשריי ביקב רמת הגולן גיליתי שיש ליקב משתלה לגפני יין. במחשבה שניה, זה הדבר הכי טבעי שיכול להיות, שלאחד מהיקבים הגדולים והטובים בארץ תהיה משתלה משלו. אחרי כמה ימים בהם ווידאתי שיש את הגפנים שאני רוצה ובכמות הרצויה, בצעתי סוף-סוף את ההזמנה. הזמנתי 100 גפנים של קברנה סוביניון ו-100 גפנים של סירה.

בגפני הקברנה סוביניון קבלתי את קלון 338 על כנת ריכטר 110. בגפני הסירה קבלתי את קלון 471 על כנת 4 SO. בשני המקרים אלו כנות סטנדרטיות אשר יכולות לגדול ללא בעיות בקרקע של הכרם. עובדה זו גיליתי כאשר העברתי את נתוני הקרקע לבדיקה ביקב עוד לפני הזמנת הגפנים ונטיעתם.

 

Now for the fun part…

cs planting 016 אספתי את הגפנים ביום חמישי ביקב רמת הגולן. הן ישנו לילה אצלי בטנדר ולמחרת מוקדם בבוקר נסעתי איתן לכרם. פתחתי את כל הארגזים, הוצאתי והנחתי את כל הגפנים על האדמה. רציתי שיתרגלו לסביבתן החדשה. קבלתי גם 20 גפנים נוספות לטובת החלפות למקרה הצורך. בחרתי את מאה הגפנים הכי בריאות (למראית העין) ויפות. אחרי שפיזרתי את הגפנים ליד הטפטפות התחלתי בעבודת הנטיעה. בדיעבד גיליתי שטוב שאני נוטע רק את הקברנה סוביניון, כי לנטוע 200 גפנים היה מכניס אותי ללילה.

 cs planting 031

האדמה הייתה לחה ונעימה בזכות ההשקיה של היום הקודם. ליד כל טפטפת חפרתי בור מעט גדול יותר מגוש השורשים של הגפן, הכנסתי את הגפן לבור ומילאתי אדמה מכל הצדדים, גם מלמעלה. לאט לאט התייעלתי עם חפירת הבור וגם עם כיסויו, למרות שעדיין לקח לי הרבה מאוד זמן לבצע את הנטיעה. התייחסתי לכל גפן בצורה אישית ועדינה על מנת שתגמול לי ביבול בריא ואיכותי.

      cs planting 089            cs planting 033

כמובן שמאוד שמחתי לחלוק את הנטיעה עם משפחתי. בני הסקרן עזר לי מאוד (בלי צחוק…), חפר, מילא, עקר עשבים, מיקם גפנים ובעיקר דאג לאווירה כיפית עם הצחוק המתגלגל שלו שנישא באוויר. תודה גם לאשתי היקרה שדאגה לצלם את כל המתרחש סביב.

 cs planting 095

הרגשתי סיפוק אדיר מהנטיעה.

 cs planting 111

אני יכול רק להוקיר תודה ענקית לכל השותפים, עוזרים, יועצים וחברים אשר עזרו לי להגשים חלום…

עוד תמונות…

cs planting 011

הגפנים בביתן החדש

 cs planting 021

גפן שממהרת, לאן?  לא יודע…

 cs planting 024

cs planting 051

מוציא את הגפן

cs planting 080

“המפקח”…

 cs planting 082

cs planting 091

cs planting 102

סוף הנטיעה, יש כרם…

cs planting 107

גפן קברנה סוביניון

cs planting 109

cs planting 117

cs planting 072

שומרת הראש…

המשך יבוא…

 

הפרק הקודם

אודות יובל

לבלוג זה הביוגרפיה שלי לא כל כך מעניינת כרגע אבל אני כן יספר על איך בעצם נהייתי חובב אוכל ויין (וכמובן גם הרבה דברים אחרים). את מלוא הקרדיט אני חייב בעצם לבעל הבלוג, שמו עודד. הכל התחיל ביום אביבי בצהרים בזמן הלימודים כאשר התבטל לנו שיעור ולא היה כל כך מה לעשות. עידן, אשר יככב בעוד כמה קטעים במהלך הבלוג, הציע שנעלה למשגב עם לבקר את חברינו החדש בסביבה הטבעית שלו. הריחות היו מופלאים למרות שעכשיו אני לא זוכר ממה היו, אבל כפי שאני מכיר את עודד היום זה בטוח היה לחמניות עם עגבניות מיובשות ובזיליקום או עוגיות שוקולד עם אגוזים וצימוקים. ככל מארח טוב עודד הציע לנו משהו לשתות והוא הציע לנו קפרניות. זאת הייתה קפרניה שאני עדיין לא שוכח, ועל בטן ריקה עשתה למצב רוחי נפלאות. המשכנו הלאה לעוד כמה ליקרים כאשר גם בניהם היה לימונצ'לו אלוהי שעודד עשה במו ידיו, משהו מדהים שסובב לי את הראש עוד יותר וכנראה אחד הליקרים שבדיעבד הפעיל אצלי גם כן את יצר היצירה. באיזשהו שלב גם טעמנו פורט מצוין מאוסטרליה, פורט שעד היום עודד מהלל ורוצה ממנו עוד, עקב כך שכנראה סיימתי לו את הבקבוק בשלוק אחד (הדעות בין הנוכחים עדיין שנויות במחלוקת). מלאים בבצק מעולה ואלכוהול מעולה גם כן, בכל זאת היינו חייבים לחזור וללמוד. בשארית היום נכחתי אבל לא באמת הייתי שם. קפיצה הלאה... על האש ראשון עם החבר'ה היה סטייק עין מהסופר ועוד איזה המבורגר בסגנון אמריקאי. אני חושב אחורה וחושב לעצמי על איך לא הקאתי את הג'נקפוד הזה, אני פשוט עדיין לא מאמין שהקיבה שלי עיכלה את ה"בשר" שאכלנו. לאט לאט המושג "חבר'ה" הצטמצם וככל שבילינו קצת יותר זמן ביחד הארוחות שלנו נעשו מהטובות ביותר, כלומר אין בעצם איך לטעות – בשר מעולה, אלכוהול מצוין וחברה אגדית. גם כאן עודד נכנס לתמונה בתור אחד מהמובילים של השינוי הדרסטי באיכות האוכל שבלסנו. אין ספק בעניין כאשר אני אומר שהכל למדתי מעודד. אני גם יודע שיש עוד הרבה יותר שעוד לא למדתי ממנו. במהלך הזמן כמובן שגם לי צצו כמה רעיונות טובים בקשר לכל סוג של אוכל או כל פתיחה של בקבוק יין, אבל בשביל זה כבר תצטרכו להתעמק בכתוב בבלוג. מילה אחרונה – אזהרה. כאשר אתם קוראים את הבלוג בבקשה לסדר דלי לריר שיטפטף, כי אם אתם תקומו ולא תשימו לב אתם תחליקו ותשברו ת'ראש, וחבל.
פורסם בקטגוריה יין, כרם. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות בנושא נטיעת גפנים בכרם

  1. מאת Dani‏:

    Great Yuval. What a progress. Warm regards from cold Prague. BTW, they have some brillinat wines here.

  2. מאת ינון פרבר‏:

    מדהים . כיף לראות ולצפות מה יצא. על זה נאמר או יאמר. בורא פרי הגפן

  3. מאת עודד‏:

    נראה טוב, איזה כיף שיש לך כזה. מה עם קצת תמונות שקיעה בתבור?

השאר תגובה