גן עדן לונדוני של בירות חרצפים – The Bree Louise

IMG_8158

אין בעיה למצוא בלונדון פאב. אומרים שבבירת אנגליה פועלים כ-7,000 פאבים (רובם בבעלות מספר קטן יחסית של חברות) וכמעט בכל רחוב ראשי ניתן למצוא אחד. הבעיה היא למצוא את הפאבים הטובים והמעניינים. איתור פאב טוב דורש בד"כ חושים טובים, ניסיון וכמובן מזל.

בלכתי בשבוע שעבר אל המלון ברחוב Euston שליד תחנת הרכבת בעלת אותו שם, ראיתי פאב שוקק חיים בשם The Bree Louise. כמו תמיד, כשאני עובר ליד פאב מעניין נעצרתי להתבונן. את עיני צד שלט שחור עם כיתוב בגיר אמיתי (פאבים רבים מציבים בד"כ בחוץ שלטים דמויי לוח שחור עם גיר) שהבטיח 18 איילים אמיתיים ו-10 סיידרים – כולם מן החבית. רשמתי לי פתק וירטואלי בראש ובערב הצלחתי לשכנע את עמיתי לגשת לשם.

IMG_8157

  כך צריכה להראות רשימת מצאי של פאב

הפאב יושב על פינת שני רחובות צרים ועל המדרכה של שניהם מוצבים מספר שולחנות עץ טיפוסיים של פאב. בפנים אווירה תוססת, נעימה וחמימה. די רועש וצפוף, אבל אלה במקרים רבים סימני ההיכר של פאב טוב. ניכר שבעלי הבית אוהבים בירה. על הקירות אוסף ענק של תחתיות ובפינות שונות ספרים ופרסומים שונים בנושא בירה. לחברי CAMRA – אגודת הקמפיין למען אייל אמיתי, לסטודנטים ולאנשי הכוחות המזוינים יש הנחה על השתיה והאוכל.

IMG_8156

בברי לואי נתקלתי בדבר שלא ראיתי לפני כן באנגליה: טעימות. הברמנים הצעירים כנראה לא ממש מבינים בבירה, אבל הם מחלקים בשמחה טעימות בכוסיות פלסטיק קטנות. כאמור, מלבד מבחר יפה של איילים מקוריים, ניתן לקבל סוגים שונים של סיידר אנגלי, שרובו מיוצר בדרום-מערב המדינה. כדאי לשים לב שמבחר הבירות והסיידרים משתנה מדי פעם.

למי שלא אוהב בירות אנגליות – וחלקן אכן קשות לעיכול – יש גם בירות זרות וקונבנציונליות מן החבית, כגון קוזל, פרוני, קרוננברג, פילזנר ארקוול ועוד. אני ממליץ כמובן כמו תמיד להתמקד במשקאות האנגליים.

בערב לא ראיתי אף אחד אוכל שם, ולא ראיתי גם תפריט. יחד עם זאת, על הקירות היו תלויים תפריטים מיוחדים של יום רביעי, במהלכו מגישים במקום המבורגרים מבשר אקזוטי, כגון בופלו, יען, קנגורו, חזיר בר ועוד. במאמר מוסגר יש לציין כי בשנים האחרונות ניתן למצוא במקומות רבים בלונדון בשרים ומאכלי בשר יוצאי דופן. הדבר נובע מהתרבות החוות המגדלות בעלי חיים שבעבר חיו רק בטבע. במהלך הביקור בלונדון אכלתי פאי חזיר בר ופאי אייל ביין אדום – שניהם מבשר חוות. שמתי לב שבמספר מקומות מציעים כעת בשר של צבי ובמקום מסוים בשוק בורו אף עמדתי בתור להמבורגר צבי. למרבה המזל שמתי לב לפני שהגיע תורי כי ההמבורגרים לא מגיעים ישירות מן הגריל אלא מכלי מחומם – מה שגרם לי לברוח משם מיד בבהלה.

IMG_8152

  השעה חמש אחה"צ והלקוחות נשפכים מן הפאב אל הרחובות

הברי לואי מצא חן בעיני. מיקומו מרכזי, האווירה בו נעימה והוא מציע מגוון מרשים של משקאות מסורתיים ללא היומרנות הנפוחה שמוצאים לעיתים במקומות כאלה. מקומיים סיפרו לי על פאב מעניין נוסף הנמצא בצדה המזרחי של תחנת Euston – The Euston Tap. נצטרך לבדוק אותו בפעם הבאה.

IMG_8153

לאתר המאוד לא מרשים של הפאב:

http://www.thebreelouise.com/

פורסם בקטגוריה אנגליה, ביקורת מסעדה, בירה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

השאר תגובה