טופולינו ותעלומת רוצחת הקנולי

השבוע סיפר לי קולגה שהוא ואשתו לא חולקים את אותה התשוקה לאוכל. היא אוכלת, כמו אנשים רבים, כי צריך והוא מתענג על מאכלים שהוא אוהב. למזלי, לצמחונית שלי, על אף צמחונותה עמוקת השורשים, אותה תאווה שיש לי לאוכל ובמיוחד לאוכל איטלקי. וכך, בכל ביקור שלנו בעיר החודש אנחנו משתדלים לתכנן את הזמן סביב ארוחה בטופולינו. כבכל הפעמים, גם הפעם היה תענוג צרוף לבלות שם את הצהריים שאחרי השוק.

פתחנו במנת אנטיפסטי (47 ₪), עליה אמרה המלצרית, ובצדק, שאיננה שגרתית. היו שם (מהפינה השמאלית ונגד כיוון השעון) מנגולד עם לימון כבוש, דלעת מתקתקה, אבל לא מדי, גואקמולה מכוסבר היטב, ארטישוק עם גרגרי חומוס, שעועית ירוקה עם עגבניות וסלק עם גבינה. כולם מעולים, הסכמנו והצמחונית הוסיפה שאפשר להכין מירקות כל כך הרבה דברים טעימים, כנזיפה לכל אותן מסעדות שמציעות לצמחונים את התפ"א שליד הסטייק או מנת פסטה אחת וסלט אחד. את הסלטים כרסמנו עם פוקאצ'ה דקה מאד שהפטרוזיליה שעליה נאפתה אתה ושחולקה ביעילות למשולשים.

הזמנו שתי כוסות יין של כישור, יקב מגוש תפן שיינותיו יצאו רק לאחרונה לשוק. יין הממסך האדום מכיל קברנה סוביניון, קברנה פרנק ופטי ורדו, והבלנד הממסכי הלבן מכיל סוביניון בלאן וויוניה. שניהם פשוטים למדי אך טעימים מאד (31 ₪ הכוס) והסיפור שמאחורי היקב והישוב מרתקים.

לזניית החצילים של הצמחונית (69 ₪) היתה מתובלת כראוי, נמסה בפה והחשוב מכל, טעימה מאד. אך אויה, מרוב אנטיפסטי לא הצליחה הנ"לית לסיימה. טוב שהייתי שם כדי לעזור לה, שכן יש ילדים רעבים באפריקה.

(מעט מרתיע, אפילו קצת פולני)

בהמלצת דני לקחתי את קציצות הלוקוס על מרק חסה (79 ₪). שמחתי מאד לגלות שלא מרק ולא חסה. המצע  היה תבשיל מנגולד טעים ביותר, עשיר בלימון ועליו הקציצות. צבען החיצוני של הקציצות לא מאד מעורר תאבון, אך הן היו טעימות מאד ואווריריות להפליא. כפי שחשדתי, כשחתכתי אותן גיליתי מראה הרבה יותר מרשים ועל כן אני ממליץ להגישן חתוכות. קרם פרש משובח שהגיע עם המנה בקערית נפרדת חיבר את כל הטעמים והסב לי עונג רב.

(הצעת הגשה: חתוך. אותן הקציצות, רק הרבה יותר מעניינות ונעימות לעין.)

כהרגלי בטופולינו, סרבתי לחלוק את הקנולו שלי (15 ₪) עם הצמחונית (Mine!!), אבל נעניתי בחיוב לבקשתה לגאול מייסוריו את אחיו התאום שרצחה בדקירות סכין. כמובן שהלשנתי עליה לבעלת הבית החביבה.

זהו. קפה טוב (הזמנתי פעמיים אספרסו כפול, כי היה לי טעים כל כך) והטראפלס שמגיעים עם החשבון סידרו לנו אחה"צ מנומנמים עם חיוך רחב.

אנחנו נשוב לשם.

פורסם בקטגוריה איטליה, ביקורת יין, ביקורת מסעדה, יין, ירקות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

One Response to טופולינו ותעלומת רוצחת הקנולי

  1. מאת דני‏:

    מעניין שהם שינו קצת את מנת הקציצות. בעבר באמת הגישו אותן עם מעין תבשיל חסה והמראה החיצוני שלהן היה מרשים יותר. בחתך אני מזהה מספר מרכיבים שלא היו בעבר. העיקר שזה נשאר טעים ויופי שהשאירו את מנת המיוחדים המוצלחת הזאת בתפריט.
    נראה שרצחו גם את אחד מעיגולי האנטיפסטי – יש סביבו שלולית דם.

השאר תגובה