טוגנים לא מטוגנים

יש לי הרבה מחשבות על תפוחי אדמה (pomme de terre). תפ"א הוא אחד מהירקות הבודדים שכשהוא מוכן כראוי אני יכול לאכול ממנו עוד ועוד. אפוי, מבושל, מטוגן, מעוך, שלם, חתוך, מעורבב, מגורר, מממ… עם או בלי קליפה? אני שומע אתכם בוכים, ברור שעם, אבל תלוי בהקשר. מרק וניוקי, למשל, יהיו פחות מוצלחים עם קליפה. אני אוהב תפ"א בצורות רבות ולא אספר על כולן בבת אחת. הפעם בחרתי דווקא בגילוי האחרון שלי – תפוצ'יפס בבית ב-10 דקות. לא עליתי על הרעיון בעצמי, אני חושב על המוצר הסופי כבר זמן מה ורק לאחרונה דגתי את הרעיון הזה במרשתת והתחלתי משתעשע בפוטנציאל הגלום בו.

למקרה שהשם תפוצ'יפס מעוגן תחת חוק זכויות יוצרים, אז זה בכלל לא תפוצ'יפס, זה תפ"אצ'יפס, או תפוצ'ימס, שזה אותו דבר רק יותר זול ופחות לא בריא (במקום לטגן לו את הצורה אני מקפיץ לו את המולקלות).

 

תפ"אצ'יפס ב-10 דקות

זמן העבודה שלכם הוא 3 דקות, בהן שוטפים את התפ"א עם קליפתו, פורסים דק מאד (מנדולינה תעזור לכם כאן ובכל מקרה, זהירות על האצבעות!), מסדרים על נייר אפיה שקופל לגודל צלחת המיקרוגל שלכם (*טיפ בהמשך), מושחים במעט שמן (מברשת ביצים תעזור פה) וממליחים.

(יש כאן בערך כף שמנ"ז על כל תפ"א וכל תפ”א תופס צלחת מיקרוגל)

מכניסים למיקרוגל בעוצמה הגבוהה ביותר ל-7 דקות. אחרי 5 דקות שימו לב שאתם לא שורפים אותם. הם יוצאים פריכים וזהובים. הוסיפו/החסירו דקות אם אצלכם זה עדיין לא מוכן/שרוף בהתאמה. כדאי לתת להם להתקרר כדקתיים, כדי שיגיעו לפריכות הטובה והמוכרת.

 

* כך נתאים את נייר האפיה המרובע שלנו לצלחת המיקרוגל העגולה:

1

מקפלים נייר אפיה ל-2.

מקפלים עוד פעם (מצמידים פינות נגדיות) ליצירת משולש ועוד פעם ליצירת משולש צר יותר.

את קודקוד המשולש ממקמים במרכז הצלחת ובקצה השני גוזרים את הצלע בדיוק באורך רדיוס הצלחת.

השיטה הזו תסייע לנו לרפד גם תבניות עגולות של עוגה.

 

ברור ונהיר לכל שלא הסתפקתי בתפ”א. משיצאו הנחמדים-נחמדים הללו מהמיקרוגל התחלתי לחשוב מיד על האפשרויות הטמונות בשיטה. ראשית כל, אפשר לתבל את התפ”א. כך ניסיתי אבקת שום, קארי ופפריקה מעושנת שפיזרתי על הפרוסות לפני האפיה. יצא חביב, אך אני מעדיף טעמים חזקים יותר.

שנית, בדקתי מה קורה לצנונית (נחמד אך לא מדהים, היא כמעט נעלמת מאבדן נוזלים), ג’ינג’ר (אוי ואבוי, זה חריף נורא!), דלורית (מעולה!), גזר (נו, די דומה למה שקרה לצנונית עם הצלחות מזעריות פה ושם) ובצל (לא רע בכלל! מצריך אפיה של 10 דקות).

alltogethernow

ניסויים לעתיד: שום, בטטה, סלק, זוקיני, תפ"ע, אגס, קולורבי, פלפל חריף.

 

צ’יפס סלק נוסה והוכתר בשעה טובה כתפוצ’יפס הסוטה ביותר. זמן המיקרוגל הנחוץ לו הוא 8-9 דקות וחשוב לתת לו להתקרר כדי להתקשות.

 

לזוקיני, כפי שחשדתי, לוקח קצת יותר זמן לאבד את נוזליו. כ-11 דקות במיקרוגל שלי. אם לא הפרזתם בכמות השמן הוא יוצא צ’יפסיי ונהדר. ניסיתי גם שום ופלפל. השום יוצא נפלא, אחרי כ-9 דקות הקרנה, והפלפל לא רע, אבל גם לא מדהים, כ-10 דקות ומחצה. לרוע המזל, זללתי אותם לפני שנזכרתי שצריך לצלם.

 

 

אז מה היה לנו שם?

תפ"אצ'יפס ב-10 דקות

אמל”ח

תפ”א

שמנ”ז

מלח

 

תו”ל

שוטפים את התפ"א עם קליפתו ופורסים דק מאד (מנדולינה תעזור לכם כאן ובכל מקרה, זהירות על האצבעות!).

מסדרים על נייר אפיה שקופל לגודל צלחת המיקרוגל שלכם.

מושחים במעט שמן (מברשת ביצים תעזור פה) וממליחים.

מכניסים למיקרוגל בעוצמה הגבוהה ביותר ל-7 דקות. אחרי 5 דקות שימו לב שאתם לא שורפים אותם. הם צריכים לצאת פריכים וזהובים. הוסיפו/החסירו דקות אם אצלכם זה עדיין לא מוכן/שרוף בהתאמה.

כדאי לתת להם להתקרר כדקתיים, כדי שיגיעו לפריכות הטובה והמוכרת.

פורסם בקטגוריה ירקות, משעשעי חך, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

5 תגובות בנושא טוגנים לא מטוגנים

  1. מאת דני‏:

    הא לך שובב קולינרי, גם לנו יש בישול מולקולרי.

  2. מאת עודד‏:

    הגולשת המתמידה, חנה מהצפון, שואלת האם המיקרוגל מתלכלך מאד בגלל שהצלחת לא מכוסה ומזכירה לי את מקרה הביצה מהפוסט הקודם.
    הצלחת אמנם מכוסה בנייר אפיה, אבל השמן המועט שיש עליו עובר דרכו. לא מאד מלכלך ומתנקה בקלות במים וסקוטש. אל תמהרו לנקות, הצלחת חמה וסביר שתרצו סיבוב נוסף.

  3. מאת אפרת‏:

    ניסיתי את הצ'יפס סלק במיקרו על נייר אפייה, ואחרי 7 דקות הנייר התלקח עם הסלק והכל הפך לאש, תמרות עשן והרבה פחם. לקח לי 20 דקות להרגיע את עצמי מהפחד שהבית היה נשרף אם הייתי מגיעה דקה מאוחר יותר, וחודש שלם שכלל שטיפות סבון ואקונומיקה למיקרו כדי לאוורר את הצחנה.
    לא לשים בחיים נייר אפייה במיקרו! הטיפ הכי טיפשי שיש!
    עדיין מפנטזת על הצ'יפס סלק שלי.:(

  4. מאת עודד‏:

    שלום אפרת. מה שאת מתארת מוזר מאד. ערכתי ניסויים רבים לפני שכתבתי את הנ"ל ואפילו פעמים רבות על אותו נייר האפיה. ניסיתי גם זמנים ארוכים יותר מ-7 דקות ומעולם לא העליתי דבר באש.
    צר לי על החוויה שלך, אך אני עומד מאחורי כל מה שכתבתי. הסיכוי להעלות נייר אפיה בתנור במצב גריל גבוה בהרבה (זה דווקא כן קרה לי, עם פיצות).

  5. מאת עודד‏:

    למען הסר ספק, אסור בשום אופן להכניס למיקרוגל נייר כסף, למקרה שזה מה שעשית.

השאר תגובה