שפיות שלא מהעולם הזה

אם אספר לכם שאזור התעשיה עמק חפר הוא מקום בילוי שוקק חיים בערב ושאין שם חניה מרוב בליינים, היו סמוכים ובטוחים שאני משקר. שקט שם מאד בלילות, אין כמעט תנועת רכבים, אין עסקים פעילים והחניה חופשית מקיר לקיר. לפני זמן לא רב נפתח שם, בסמוך ליקב רקנאטי, פאב מעניין מאד עם תפיסה שונה ורעננה. קיבוץ 20, שהוקם על ידי שני חברי קיבוץ מענית וחבר כפר יונה, מציע מבחר נח של בירות מהחבית, מקומות ישיבה רבים ומרווחים, אוכל פאבים סטנדרטי ולא מתיימר ושרות אדיב. אך חשוב לא פחות מכל אלה, המחיר השפוי מאד. כל כך שפוי שהוא כמעט "לא שפוי" בימינו טרופי הגזרות ובאווירת המסים הכללית. מיד נגיע לכך.

kibutz20a

(התמונה מעמוד הפייסבוק של המקום)

 

המקום

חלל הפאב גדול למדי, עם תקרה גבוהה מאד, כיאה למבני התעשיה שבאזור. מסכי טלוויזיה מקרינים קליפים בעוצמת קול שמאפשרת לך בקלות לשמוע את חבריך לשולחן ורק התאורה מעט אפלולית. כשיש משחקים חשובים, כך נמסר לנו, מקרינים אותם על מסך גדול, אך ללא קול, כדי לא להפריע לאנשים שכמותי שלא כל כך מתעניינים במשחקים חשובים. העיצוב מינימליסטי במובן הטוב, כשפה ושם על הקירות פרסומות ישראליות ישנות. לא רחוק מכאן, נמצאת "ברכת יער", שבגשמים האחרונים עלתה על גדותיה וכעת מספקת למקום כמות נאה של יתושים שמשאירים אותך עקוץ, מתגרד, אבל ערני. אני ממליץ להשקיע בנורה הסגולה.

בכניסה למקום תקבל הסבר קצר על התו"ל: אין תשלום באשראי ואין קופה. אם אתה לא יושב על הבר, עליך לגשת ולהזמין שתיה ואוכל. את השתיה אתה לוקח לבד לשולחן והאוכל מגיע ממולצר. התשלום נעשה עם ההזמנה באמצעות קופונים של 20 ₪, אותם רוכשים בדלפק הכניסה. בסוף הערב לא מקבלים חשבון, משאירים תשר לפי מצב הערנות והיכולת לזכור בכמה קופונים השתמשת. את הקופונים, אגב, ניתן לנצל גם בביקוריכם הבאים.

ובתפריט, הפלא ופלא, הכל ב-20 ₪, "הגזבר השתגע", כך בעלי המקום. חצי ליטר בירה – 20 ₪, המבורגר – 20 ₪, צ'יפס – ניחשתם נכון, 20 ₪. וכך הלאה עם שאר הפריטים בתפריט. נקודה למחשבה לשם הרפרנס, חצי ליטר הבירה הזה עולה במקומות אחרים גם 40 ו-47 ₪!! המקום הזה הוא חוח צחוק בין שושני הבכי ועל כן חשוב מאד לעודד אותו.

 

ומה בחביות?

מרפי'ס, שהיא לא גינס, אבל נחמדה מאד. כהה וסמיכה עם טעם נוסף של קפה.

מכבי, שמטעמים ברורים בחרו להצניעה בשם "בירת קיבוץ 20". כשצחקתי על זה עם הברמן/בעלים, הוא העמידני במקומי באומרו שזה ענין של טעם. אתה אמרת, חבר, לא התכוונתי להעליב.

פאולנר, חביבתי משכבר.

גולדסטאר, העממית המקומית שעולה בטעמה על רבות מהעממיות המיובאות.

גולדסטאר לא מסוננת ששמחתי להכיר.

והיינקן. ענין של טעם, ע”ע מכבי.

הבירות מגיעות כל אחת בכוס המסחרית שלה, עם סימון של חצי ליטר ולא בכל מיני כוסות “פיינט ישראלי משופר” או “כמעט 400 מ”ל”.

 

מה אוכלים?

kibutzmenu

(התמונה מעמוד הפייסבוק של המקום)

התפריט מצומצם, אבל נראה שהוא מתרכז בדברים החשובים. במסגרת האווירה הלא מפונפנת המנות מוגשות בכלים חד פעמיים שאינם מצריכים שטיפה. תהיתי אם הם מגיעים למיחזור או לזבל ומה טוב יותר לסביבה, חד פעמי או מים עם סבון ומלחים. על כל פנים, זה מתאים לאווירה ולא נרשמו תלונות בשולחננו.

ההמבורגר (250 גרם) היה טעים מאד וכשאר המנות הוגש ללא תוספת, אך עם קישוט של פלפלון חריף אחד. מאד יפה, התרגשתי.

שניצלונים היו גם הם טעימים מאד ובכמות שהולמת את 20 הש"חים שלהם. את הרוטב שלהם לא לגמרי הבנתי. לטעמי, תערובת מיונז וצ'ילי מתוק מושלמת למטוגנים.

סנדוויץ' חזה עוף הגיע גם הוא בלחמניית המבורגר ודוּוחתי שהיה טעים מאד.

צ'יפס ענק לא נראה לי ענק כל כך, אבל היה מספיק ממנו והיה טעים מאד.

 

לסיכום, המנות כולן היו פשוטות, אבל טעימות וזולות. מאד זולות. אני מקווה שזה ישאר ככה, בקרוב אחזור. אני ממליץ לכולם להגיע בהמוניהם, אבל לא ביום שאני מגיע, אם אפשר.

לגבי פרוייקט הקופונים, מעניין לראות אם זה יחזיק מעמד. מצד אחד זה נח, אך מן הצד האחר, מעט מסורבל. אולי רק צריך להתרגל. כמו כן, לא יזיק לנקות את השולחן בחומר קצת יותר תוקפני, קשה היה לנתק ממנו את כוסות הבירה.  

 

קיבוץ 20

צבי הנחל 1

אזה”ת עמק חפר

פתוח בכל יום משעה 19:00

פורסם בקטגוריה ביקורת בירה, ביקורת מסעדה, בירה, בירה במחיר שפוי, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

7 תגובות בנושא שפיות שלא מהעולם הזה

  1. מאת אהרון‏:

    נשמע טוב ומתאים לי, אם היה אפשר לקרב אותו קצת יותר צפונה, הייתי גם בא.
    יפה כתבת.

  2. מאת אחות של‏:

    מתי נפגשים שם (שוב)?

  3. מאת מאיה‏:

    אתמול 23/5!

  4. מאת עודד‏:

    מזל"ט!

  5. מאת מאיה‏:

    תודה!

  6. מאת עודד‏:

    שימו לב לתגובת הקיבוץ 20 להעלאת המע"מ:

    יום שלישי – חצי גולדסטאר ב-10 שקלים בלבד
    יום רביעי – חצי גולדסטאר ב-10 שקלים בלבד

  7. מאת עודד‏:

    לפני שבוע קפצנו לקיבוץ 20 וגילינו שהמקום נסגר. מה חבל.
    עפ"י עמוד הפייסבוק של המקום הוא נסגר לצמיתות ובמקומו ייפתח פאב אחר.

השאר תגובה