בשבחי הצמחונות

יום ראשון ה-22 בפברואר 2012 היה יום כדור הארץ. כשסיפרתי לצמחונית בהתלהבות איפה אני עומד לבלות הערב היא נזפה בי קשות וסיפרה לי שתעשיית הבשר היא אחת הסיבות העיקריות לזיהום ולהתחממות כדור הארץ, ושבשטח ובאנרגיה שמשקיעים בגידול המזון לָחיות אותן אנו, הקרניבורים הרעים, אוכלים ברוב תאווה, אפשר היה לגדל מזון בשביל כל אוכלוסיית העולם פעמיים. לא יודע מאיפה היא מביאה את כל השטויות האלה, היא צריכה להפסיק לקרוא "הארץ".

IMG_0528a

(צמחוני לי)

לפני כמה אמשים היא סיפרה לי על ספר שמתאר את הנזקים הסביבתיים והבריאותיים להם אחראית תעשיית הבשר. במרכזו דודה אחת שעבדה בהפקה של תכנית טלוויזיה שמטרתה היתה לשווק בשר אמריקאי ליפנים. כל פרק צולם אצל משפחה אמריקאית אחרת. תוך כדי עבודה היא גילתה איך באמת גדלות הפרות ואיזה חומרים סופג הבשר וכמה זה לא טוב לבריאות ומה זה עשה לבריאות הציבור האמריקאי. שם הספר “שנת הבשרים שלי”.

בכל פעם שהיא מתחילה לדבר ככה אני נעשה רעב ומתעורר אצלי הצורך לצאת מהמערה ולהטיל את החנית על משהו טעים. לאחרונה היא החלה להתעניין בטבעונות ומשתדלת להפחית מאד באכילת מוצרי חלב וביצים. איזה דכאון.

IMG_0368

מה שמזכיר לי, מיכל הציעה פעם להכין ג'חנון לשבת בבוהוריים. אז הכנו ג'חנון, ביצה קשה, סלט וחומוס. ואז הכל התחיל להתדרדר.

IMG_0382a IMG_0384a

היה לי רעיון לתבשיל חיטה עם כרשה, חמוציות ושום, אז בדקתי אותו. וטעמתי פעם לחם יוגורט עם המון גרעינים שרציתי לשחזר והוא השתחזר לא רע.

באיזשהו שלב קלטתי שחלה הסלמת מדרגה, אבל היה זמן עד שיגיעו כולם, אז זרמתי.

IMG_0385a

הכנתי פסטה ורודה עם סלק ברוטב צלפים, מרווה, לימון ושום.

 

IMG_0366

צלעות חזיר יפהפיות ברוטב ברביקיו וצלעות חזיר עם עשב לימון, בננות וצ'ילי מתוק. זו סטיה אישית שלי כבר הרבה שנים. כשאני חושב על צלעות חזיר, בננה הוא הטעם הראשון שקופץ לי לראש. אחר כך אננס ואחר כך ברביקיו.

 

IMG_0379a

והיתה שם בירה משלושה סוגים עם כוסות בירה שזכרתי להקפיא לפני השתיה והיה גם יין אדום, כך שנוסף לכל הנ”לים גם ערבבנו את הדגנים עם הענבים. זה התחיל בג’חנון, אבל מהר מאד הסלים לכל מה שהיה טוב לשיני התותבות של סבתא ללעוס. הארוחה הזו היא דוגמא נהדרת לאיך מתנהל זרם התודעה שלי. בסוף הבראנצ'וריים הזו השתרענו על הדשא וספרנו ציפורים נודדות, עייפים, אך רעבים.

IMG_0386a

פורסם בקטגוריה הגיגים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

6 תגובות בנושא בשבחי הצמחונות

  1. מאת מיכל‏:

    יווו.. אני זוכרת את הארוחה הזו! היא היתה נקודת מפנה ביחס שלי לצלפים והכל היה כל כך טעים.. 🙂 אולי נשחזר לכבוד הסתיו? יש לי כל מיני רעיונות לקינוחים שטרם ניסיתי עליכם..

    אגב, אני קיבלתי את 'שיחת הטבעונות' תוך כדי שאנחנו זוללות קינוחים (חלביים!) ללא הכרה בעיר האורות.. ולמרות שגם אותי זה מעציב לשמוע (ובעיקר עושה לי חשק לסטייק, או ספייר-ריבס, ועדיף שניהם) – האמת היא שהיא צודקת 🙁

  2. מאת עודד‏:

    מתי הספקתן להיות בעפולה?

  3. מאת דני‏:

    צלעות החזיר זכורות במיוחד לטובה מן האירוע. שתינו בירת כנען, לא?

  4. מאת עודד‏:

    שתינו כנען אירית, בלגית וקימל. הפעם הבאה ששתיתי כנען היתה האחרונה שלי לצערי, משום שהן היו חמוצות.

  5. מאת יובל‏:

    אם הייתה תחרות צילום, הייתי מגיש את תמונת הצלעות חזיר למועמדות. אוייש, זה נראה כזה טעים… יאללה מתי נפגשים??

  6. מאת Yaron Peled‏:

    מדהים כמה תמונות כאלה יכולות לעורר תאבון. צלעות החזיר ברוטב הברבקיו גמרו אותי.

השאר תגובה