יש רופא באולם?

נטע שלחה לי תמונות קשות מטברנת נוכרברג של מבשלת פאולנר במינכן, בה השתתפה בארוחה עם עמיתים לעבודה. אחרי הכנס הקרדיולוגי שהיה בעיר החליטו שבעת המופלאים לציין את המאורע בחיסול שתי מנות כאלה, שעל פי דני, זוהי גרסה מודרנית כלשהי למנה הידועה בשם "פלטת קצבים".

IMG_0769[1]

לצדי ערימת הבשרים נחו פירה וכרוב כבוש, עם פרוסות דקות ופריכות של תפוחי אדמה שקישטו את המנה. ביחד עם זה קיבל כל סועד כוס של ליטר בירה. יש לצפות שיש במקום הזה עוד מנות מצוינות של בתי בירה.

ויקיפדיה וקים מספרות לנו שההסטוריה של מבשלת נוכרברג מתחילה בשנת 1934, כשנזירי המסדר המינימי החלו לייצר בה בירה כדי להתפרנס. לאחר שגורשו הנזירים מהמקום המשיכה המבשלה בייצור בירת פאולנר, הקרויה על שם מייסד המסדר האיטלקי.

Franziskus_von_Paola

(Saint Francis of Paola – שיחק אותה, בירה על שמו. התמונה מויקיפדיה)

המקום מפורסם בזכות ה- Starkbierfest השנתי, מסורת שהחלה בשנת 1951, כשבמהלך ימי תענית האביב שלפני חג הפסחא (אסור לאכול, אבל מותר לשתות, לזה אני קורא צום טוב!) ייצרו הנזירים בירה חזקה במיוחד (7.9%), Sankt-Vater-Bier ומאוחר יותר Salvator, שהכילה כמות לתת גדולה יותר וכך סייעה לנזירים לעבור את הצום בקלות. "לחם נוזלי" הם כינו אותה בשל כך. פסטיבל סטארקביר הוא "העונה החמישית" בשנה של מינכן והוא אורך 17 ימים, החל מה-19 במרץ, יומיים אחרי סיינט פטריק'ס האירי, למי שמתכנן לרקוד על שתי חתונות.

 

IMG_0771[1]a

לא ינום ולא ישן קרדיולוג גרמניה!

 

לקריאה נוספת על המבשלה: ויקיפדיה בתרגום מגרמנית

פורסם בקטגוריה ביקורת מסעדה, בירה, גרמניה, מבשלות בירה, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות בנושא יש רופא באולם?

  1. מאת יובל‏:

    הפרוסות בשר הזה ממש עושות חשק לאיזה שוקרוט גדול וטעים. טוב שהחורף מגיע לאטו. להזכירכם שכבר שמענו כמה פעמים על הימי "צום" של נזירי אירופה. כל מנזר הכין בירה רבת אלכוהול ש"אישרו" לעצמם לשתות.

  2. מאת ע‏:

    אני, לו הייתי קרדיולוג, הייתי אוכל את המנה בזמן הכנס ולא אחריו.

    כולם התחכמו על היהדות והצליחו לקמבן את ענייני הצום – אלו אוכלים בחושך ואלו רק "שותים". מעניין מי חתם על הפקודה.

  3. מאת עודד‏:

    אני מניח שבכל דת יש צוות שמשימתו לחשוב איך מתחמנים את אלוהים.

השאר תגובה