יום שישי ביקב אמפורה

לאחרונה הוזמנתי ליקב אמפורה.  היקב אשר ממוקם בישוב כרם מהר"ל, משיק שני יינות חדשים מבציר 2008. היינות הם מד רד 2008 (Med Red) וריטון 2008 (Rhyton). היציאה ליקב הייתה פעילות משפחתית מצוינת – יום יפה, לא חם מדי, לא מוקדם מדי, הילד ישן באוטו… וגם האישה. הכל היה ועדיין מצוין.

 Amphorae Vineyards 048

זהו הביקור הראשון שלי ביקב אמפורה (וכמובן לא האחרון), וכבר ציפיתי לראות בעצמי את מבנה היקב המרשים שכל הזמן רואים בתמונות.

 

היה זה אירוע חביב במיוחד. במתחם מרכז המבקרים היו דוכני טעימות של גבינות וגם זיתים. היה גם שולחן אבירים גדול באמצע החדר אשר נשא עליו מספר גבינות ולחמים טריים, הכל בהגשה עצמית. בכל קצה הייתה ממוקמת עמדה לטעימת יין.

Amphorae Vineyards 037  Amphorae Vineyards 038

אחרי התרשמות ראשונית של כל המסביב הגיע הזמן לטעום קצת יין. התחלנו עם המד רד 2008. צבעו אדום כהה עם ארומה של אלון חזק, עור, תבלינים ושזיף. טעמיו כללו אלון, שזיף ומשהו מעט חמוץ, עם גוף מלא וסיומת אלונית קשה. יין מאוד צעיר שאולי עוד שנה בבקבוק תרכך אותו קצת. היין הבא הוא הריטון 2008. כבר מהארומה היה ניתן לזהות את ההבדל ב"בגרות " היין. צבעו בורדו סגול עם ארומה קרמית דובדבנית, מעט אלון, שזיף וריבת תותים. טעמיו כללו דובדבן, שזיף, אלון ומעט תבלינים, עם גוף מלא וסיומת מאוזנת ועדינה. יין נהדר לשתות עכשיו, מעניין מה עוד שנתיים בבקבוק יעשו לו?

 Amphorae Vineyards 033 Amphorae Vineyards 032

בנוסף הייתה עוד עמדת טעימות יין בחוץ. יש ליקב מרפסת גדולה בצורת "ר". אחרי כמה פעמים של לרדוף אחרי הבן שלי במרפסת, כבר הפסקתי לספור. אני עם כוס יין ביד והבן שלי עם סנדוויץ' קטן של לחם עם לחם (שירגיש שיש לו סנדוויץ', בשלב הזה הוא עוד לא אכל גבינות…). היו גם שולחנות וכסאות מתחת לשמשיות לבנות גדולות. חלק מהכורסאות במרפסת היו בנויות מחביות יין משומשות, ממש נחמד.

Amphorae Vineyards 004 באיזשהו שלב אני התפניתי לסיור ביקב. אלון, אחד מיינני היקב לקח את הקבוצה לרצפת הייצור והרצה על תהליך הפיכת הענבים ליין. למרות ששמעתי את ההרצאה הזאת עשרות פעמים מפי עשרות ייננים, עדיין לומדים משהו קטן כל פעם. לאולם מיכלי הנירוסטה הייתה דלת גדולה מעץ מרשימה במיוחד. כרגיל, אני תמיד מתרגש מחדר החביות, וכך גם היה הפעם. ליקב אמפורה חביות של 350 ו-500 ליטר בלבד (ברוב היקבים ישנן רק חביות של 225 ליטר). לכל המעוניין, אומרים שככל ששטח הפנים בין החבית ליין גדול יותר כך היין משתבח טוב יותר, ולכן חביות גדולות יותר טובות.

Amphorae Vineyards 020 במרתף החביות יש גם פינה לטעימות יין וגם חדר לבקבוקים מתיישנים. המשכתי לבהות ולבהות עד שהייתי האחרון במרתף. לצערי הייתי צריך לחזור כדי למלא את הכוס ביין.

אחרי התלבטות רבה ועוד יותר כוסות מים, יצאתי מהיקב עם ארגז יין.

היה ביקור מאוד נחמד, כולנו מאוד נהנינו.

 

אתר היקב www.amphoraewines.com

עוד כמה תמונות…

 Amphorae Vineyards 045 מבנה יקב אמפורה

Amphorae Vineyards 017 דלת חדר מכלי הנירוסטה

Amphorae Vineyards 018 טעימות פרטיות במרתף היקב

Amphorae Vineyards 019

חדר יינות מתיישנים

Amphorae Vineyards 039

כורסאות מחביות יין

Amphorae Vineyards 043 אני, והבן שלי ביד שמאל

Dookie at Amphorae 010 ובני…

אודות יובל

לבלוג זה הביוגרפיה שלי לא כל כך מעניינת כרגע אבל אני כן יספר על איך בעצם נהייתי חובב אוכל ויין (וכמובן גם הרבה דברים אחרים). את מלוא הקרדיט אני חייב בעצם לבעל הבלוג, שמו עודד. הכל התחיל ביום אביבי בצהרים בזמן הלימודים כאשר התבטל לנו שיעור ולא היה כל כך מה לעשות. עידן, אשר יככב בעוד כמה קטעים במהלך הבלוג, הציע שנעלה למשגב עם לבקר את חברינו החדש בסביבה הטבעית שלו. הריחות היו מופלאים למרות שעכשיו אני לא זוכר ממה היו, אבל כפי שאני מכיר את עודד היום זה בטוח היה לחמניות עם עגבניות מיובשות ובזיליקום או עוגיות שוקולד עם אגוזים וצימוקים. ככל מארח טוב עודד הציע לנו משהו לשתות והוא הציע לנו קפרניות. זאת הייתה קפרניה שאני עדיין לא שוכח, ועל בטן ריקה עשתה למצב רוחי נפלאות. המשכנו הלאה לעוד כמה ליקרים כאשר גם בניהם היה לימונצ'לו אלוהי שעודד עשה במו ידיו, משהו מדהים שסובב לי את הראש עוד יותר וכנראה אחד הליקרים שבדיעבד הפעיל אצלי גם כן את יצר היצירה. באיזשהו שלב גם טעמנו פורט מצוין מאוסטרליה, פורט שעד היום עודד מהלל ורוצה ממנו עוד, עקב כך שכנראה סיימתי לו את הבקבוק בשלוק אחד (הדעות בין הנוכחים עדיין שנויות במחלוקת). מלאים בבצק מעולה ואלכוהול מעולה גם כן, בכל זאת היינו חייבים לחזור וללמוד. בשארית היום נכחתי אבל לא באמת הייתי שם. קפיצה הלאה... על האש ראשון עם החבר'ה היה סטייק עין מהסופר ועוד איזה המבורגר בסגנון אמריקאי. אני חושב אחורה וחושב לעצמי על איך לא הקאתי את הג'נקפוד הזה, אני פשוט עדיין לא מאמין שהקיבה שלי עיכלה את ה"בשר" שאכלנו. לאט לאט המושג "חבר'ה" הצטמצם וככל שבילינו קצת יותר זמן ביחד הארוחות שלנו נעשו מהטובות ביותר, כלומר אין בעצם איך לטעות – בשר מעולה, אלכוהול מצוין וחברה אגדית. גם כאן עודד נכנס לתמונה בתור אחד מהמובילים של השינוי הדרסטי באיכות האוכל שבלסנו. אין ספק בעניין כאשר אני אומר שהכל למדתי מעודד. אני גם יודע שיש עוד הרבה יותר שעוד לא למדתי ממנו. במהלך הזמן כמובן שגם לי צצו כמה רעיונות טובים בקשר לכל סוג של אוכל או כל פתיחה של בקבוק יין, אבל בשביל זה כבר תצטרכו להתעמק בכתוב בבלוג. מילה אחרונה – אזהרה. כאשר אתם קוראים את הבלוג בבקשה לסדר דלי לריר שיטפטף, כי אם אתם תקומו ולא תשימו לב אתם תחליקו ותשברו ת'ראש, וחבל.
פורסם בקטגוריה ביקורת יין, יין, יקבים, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות בנושא יום שישי ביקב אמפורה

  1. מאת עודד‏:

    יפה, מצאת איך לשמור על ערנות בזמן טעימות יין. כל שצריך הוא מישהו לרדוף אחריו.
    לפני הרבה שנים, עוד בגלגולו הקודם, דני ואני ביקרנו יחד ביקב והמקום באמת מרשים מאד. אני זוכר שאהבנו במיוחד את המד רד.

  2. מאת דני‏:

    הם שיפרו את השביל ליקב. פעם הוביל אליו כביש אספלט צר עם שיחי סברס משני הצדדים. השביל החדש נראה הרבה יותר מרשים, אבל אני זוכר היטב את האווירה החוצלארצית שהעניקה הצעידה ליקב לאורך הכביש הישן.

  3. מאת יובל‏:

    דני, הכביש הישן עדיין קיים, ואם תתמקד טוב, עדיין תראה כמה סברסים מעבר לגדר האבנים. השביל החדש אומנם מרשים, אבל לעבור את ה-500 מטר האלה עם עגלת תינוק לא הכי נוח בעולם. אכן המד רד יין צעיר ומאוד נחמד, אני אישית יותר התחברתי לריטון.

השאר תגובה