מעצמת הנקניקיות

IMG_5170

כל מי שעוקב אחרי הפוסטים שלי כאן יודע שאנגליה הפכה בשנים האחרונות למעצמת נקניקיות. בשבוע שעבר קיבלתי חבילת אספקה נוספת מן הממלכה המאוחדת, אשר כללה שני סוגי נקניקיות מסקרנים ביותר.

בשעה שחבילה אחת הלכה ישר למקפיא, שמרתי בחוץ את החבילה שעל גביה הופיע הכיתוב המרתק הבא (בתרגום חופשי): "צ'יפולטס חזיר עם דבש ורוזמרין עטופות בבייקון שעושן עם עץ אלון ונכבש בצורה יבשה". תודו שזה נשמע כמו תיאור של מנה באחת ממסעדות ה-200 ש"ח למנה של ת"א.  במקרה זה מדובר בנקניקיות של רשת הסופרמרקטים הבריטית האיכותית Waitrose. המדהים הוא שניתן לרכוש בסניף הסמוך לביתכם (האנגלי) שתיים מן החבילות הללו, שכל אחת מהן מכילה 8 חתיכות, תמורת 5 פאונד.

אני מתאר לעצמי שבדיוק כמוני, קוראים רבים לא נתקלו קודם במונח ציפולטס. ד"ר ויקיפדיה שוב סייע לברר את העניין. מדובר בנקניקיות קטנות וקצרות אשר בד"כ מוגשות לארוחת הבוקר – למרבה הצער לא בישראל, בה מקובל להגיש לארוחת הבוקר סלט. אוי, הזוועות.  בגלל שהנקניקיות עטופות בבייקון ההמלצה היא לא לטגן אותן אלא להכין אותן בתנור.

 IMG_5165 IMG_5168

התלבטתי רבות איך להגיש את הנקניקיות הללו. בגלל שני המרכיבים הים-תיכוניים שלהן החלטתי על מנה בניחוח מזרח-תיכוני, בה הנקניקיות ישבו על מצע בורגול עם קינמון וכמון. הכנתי תבשיל בורגול על פי מתכון שמצאתי באינטרנט. כרגיל, ערכתי מספר שינויים.

מרכיבים:

חצי כוס בורגול

חצי בצל קטן קצוץ

חצי כפית קינמון טחון

חצי כפית כמון טחון

חצי כפית כורכום

מספר אגוזי מלח קצוצים

מלח/פלפל

מטגנים את הבצל במעט שמן זית. מוסיפים את האגוזים, מערבבים כדקה ומוסיפים את הבורגול ואת התבלינים. מערבבים דקה נוספת ושופכים מים רותחים עד לכיסוי הבורגול. מכסים ומכבים את האש. משהים כך כ-20 דקות.

בינתיים מסדרים את הנקניקיות בתבנית אפיה קטנה ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות. אופים כ-20 דקות, עד שמהנקניקיות יוצאים נוזלים צלולים. מסדרים על צלחת ערימת בורגול ומניחים עליה את הנקניקיות. זולפים מעל מעט סילאן ומגישים.

IMG_5169

ביס ראשון העלה טעמים מרתקים של בשר איכותי מתובל היטב ומתקתק מעט, בייקון מצוין ובורגול מעניין. למרבה הצער רק אחרי שישבנו לאכול גיליתי שבקבוק בירת החיטה של Tucher שפתחתי במיוחד לרגל האירוע היה של בירה קלה בעלת כמות אלכוהול מופחתת. אולי אפשר להגיש את הבירה הזאת עם ארוחת בוקר ישראלית, בה הכל מופחת (חוץ מכמות הסלט). הנקניקיות נעלבו מאוד.

פורסם בקטגוריה אנגליה, בשר, נקניקיות, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

11 תגובות בנושא מעצמת הנקניקיות

  1. מאת יובל‏:

    YYY, נראה מדהים ומאוד מזמין. הריר כבר התחיל להצטבר בפה, אז אצטרך לעצור כאן וללכת למטבח כדי לחתוך איזו חתיכה מנקניק שהבאתי מארה"ב…

  2. מאת עינת‏:

    נראה מעולה. למה עדיף בתנור ולא לטגן אם הן עטופות בבייקון?

  3. מאת אסף‏:

    בתור מי שהתגורר בבירת הממלכה כמה שנים טובות, אני יכול לספר שאין להם מושג ירוק באוכל. הם נורא מנסים, יש להם סלבריטי שפים, ומוסף האוכל החודשי של האובזרבר באמת משובח. יש להם חומרי גלם שמגיעים אליהם מכל העולם, מסעדות מעולות (ויקרות) ו-וויטרוז הוא באמת חלום של סופרמרקט.
    אבל הם כל כך חסרי יסודות קולינריים כאומה, שיקח עוד עשרות שנים – אם בכלל – עד שיפסיקו לחשוב שלשפוך שעועית מקופסא על טוסט עם חמאה זה לבשל ארוחת ערב, או שיפסיקו לעטוף כל דבר בבצק.

    שורה תחתונה: גם הנקניקייה הכי פשוטה מהסופר של הכי עניים באיטליה, תהיה יותר טעימה מנקניקיית "חזיר בר ומשמש" (לא המצאה שלי, קניתי, היה סביר) מהקצב הכי פושט בהמפסטד

  4. מאת דני‏:

    עינת, יש סיכוי רב שטיגון יחרוך את הבייקון לפני שיבשל את הנקניקיות. בתנור החום נכנס בהדרגה ולכן הנקניקיה מתבשלת והבייקון לא נחרך.

  5. מאת דני‏:

    אסף, אם תקליק על תוית "אנגליה" שמשמאל תראה שאני מנהל כבר מספר שנים יחסי אהבה-שנאה עם המטבח האנגלי. אם נשאיר בצד את מסעדות לונדון, הרי שבשנים האחרונות רואים שיפור ניכר באיכות מוצרי המזון שבחנויות, כולל בתחום הנקניקיות. כמובן שנשאלת השאלה מה עושה עם זה האזרח הפשוט. יכול להיות שהוא אכן זורק אותן סתם למחבת או לתנור בתור מזון מהיר.

  6. מאת ע‏:

    נראה מעולה!
    מעניין שבחרת לאפות אותן שהרי ארוחת בוקר אנגלית (ואירופית באופן כללי) מכילה לרב נקניקיות שטוגנו להן יחדיו.

  7. מאת עודד‏:

    זה נכון, אבל סביר שמטגנים קודם את הנקניק עתיר השומן שניגר למחבת ואח"כ את הנקניקיות, הביצה והעגבניה, בסדר הזה.

  8. מאת מאיה‏:

    זה אחלה לכתוב כתבות על אנגליה עכשיו, זה ממש עדכני לקראת האולימפיאדה. בכל אופן אני מניחה שהספורטאים לא אוכלים כאלה דברים בבוקר…

  9. מאת עודד‏:

    תלוי בספורטאי. יהל סיפר לי פעם שכשסיים את מרתון ברלין הרצים הגרמנים הלכו מיד לשתות בירה.

  10. מאת יובל‏:

    ואני יודע שבבירה יש הרבה קרבו-הידריטים (מה זה בעברית אני לא זוכר). ידידה שלי שרצה את חצי המרתון במכבייה ראתה המון רצים שותים בירה לפני הריצה.

  11. מאת עודד‏:

    ומותרת בירה בבדיקת הסמים?
    על הקשר בין צריכת אלכוהול ופעילות גופנית:
    http://www.starmed.co.il/Wingate/AlcoholAndPerformance
    המחקרים לא ממליצים, לא לפני ולא אחרי.
    ניסיתי פעם לשחק טניס ולשתות בירה, זה לא עשה לי טוב.

השאר תגובה