עוגת שוקולית עם צ'יקלופים* בצורת אופניים

אי אז החלטתי להכין (בפעם המיליון) עוגת "שוקולית", אבל הפעם לא למען הבית, אלא לתחרות עוגות מעוצבות בנושא אופניים, שהתקיימה בפארק רעננה כחלק מאירוע רכיבה על אופניים "בכל אופן" ותרומה ל"קרן רועי לא אחסר". נודע לי על התחרות דרך אמא שלי ששמעה על האירוע הזה ושאלה אותי אם בא לי לנסות להשתתף. אז יצא שהשתתפתי!

זהו מתכון פשוט וטעים מאוד לעוגה שהתקבל פעם מחנה.

 DSC04891

* צ’יקלופים – כל מיני דברים קטנים כאלה, טעימים, ששמים בתוך דברים כדי שיהיו טעימים.

להלן המתכון, אבל מי שרוצה המשך של הסיפור (שלבים בהכנת העוגה, כולל הקישוטים) וגם לקבל רעיונות לקישוט עם חומרים שיש בנמצא, צריך להמשיך לקרוא אחרי המתכון…

chocolit cake

(המתכון ישן מאד וגרסאות רבות שלו מסתובבות ברשת)

 

שלב ראשון

המתכון שימש כבסיס לעוגה: לקחתי רק את החלק הראשון של המתכון, החלק של העוגה בלי הציפוי.

רציתי לאפות בתבנית עגולה בקוטר של “26.

ניסיון ראשון אמנם יצא יפה, אבל מאוד מאוד נמוך, כשליש מגובה התבנית.

 

שלב ראשון שוב פעם

מכיוון שרציתי שהעוגה תצא גבוהה לצורך קישוטים גם בצדדים, הכנתי עוד פעם את המתכון (בלי הציפוי, כאמור) אבל כפול 3, כלומר שמתי בתבנית העגולה חומרים של 3 עוגות שוקולית.

DSC04871(הפעם יצא גובה טוב)

 

שלב שני – קצפת

אמנם קצפת יכולה הייתה להיות בעייתית בגלל שהיא נמסה בחום: או באוטו בדרך לרעננה, או במהלך התחרות עצמה, אבל רציתי שהלמעלה של העוגה וגם הצדדים יהיו בלבן, כדי שאוכל לקשט בדברים ושיראו את זה טוב.

הועלה רעיון שאולי אפשר לעשות ציפוי כמו של עוגת השוקולית, אבל במקום שוקולד מריר להמס שוקולד לבן. ניסיתי את זה על עוגת שוקולית אחרת (הפכתי למפעל עוגות שוקולית! זו בעצם העוגה החמישית באותו יום, כי הייתי צריכה להביא למפגש חברים בל"ג בעומר), וכפי שאתם רואים בתמונה הבאה, זה נראה כמו משהו שלא יזכה בכלום. כמובן שהוספת הסוכריות לא הוסיפה לזה יופי וחן…

DSC04926

(עוגה שלא קשורה לתחרות ואין עליה קצפת)

או כמו שמישהו פה אמר: זו נראית עוגה שילדה בת 5 הכינה. ואתם יודעים מה היה בסוף עם העוגה הספציפית הזו? זה היה הקינוח הכי להיט בל"ג בעומר, אבל למען הרקורד נוסיף שהיה די חשוך.

אז נחזור לעוגה לתחרות –

בחרתי בקצפת:

שמנת מתוקה

כוס חלב

אבקת פודינג

מקציפים כ-5 דקות עד שיציב.

קודם שמתי קצפת בצידי העוגה. ואחר כך סוכריות בצדדים, שיהיה צבעוני ומושך את העין. זה היה קצת קשה לבצע, החלק הכי אמיץ בשלבי קישוט העוגה: אחד החזיק את העוגה על הצד (צריך להחזיק איפה שאין קצפת כמובן) ואחת פיזרה סוכריות.

DSC04876 DSC04878

בשלב הבא מרחתי קצפת על הלמעלה של העוגה.

 

שלב שלישי ועיקרי – קישוט הלמעלה של העוגה

זה השלב שמראה את נושא האופניים.

עשיתי קודם "סקיצה", לא על העוגה כמובן. ואח"כ התחלתי לשים בזהירות על העוגה:

חול – פוררתי עד ליסוד ביסקוויטים של "פתי בר" בהירים (פוררתי בקערה עם מערוך קטן. אני יודעת שאפשר לעשות את זה עם בלנדר או משהו בסגנון, אבל אני כבר שנים מפוררת ביסקוויטים עם מערוך לתוך קערה. זה לוקח זמן אבל זה מגניב לראות את זה).

דשא – סוכריות בצבע ירוק.

פרחים – נשיקות (קצפיות) שקניתי.

הגלגלים של האופניים – עוגיות "אוריאו" רגילות, ועוגיות "אוריאו" מיני.

קישוט על הגלגלים – סוכריות לב.

יתר האופניים – חטיף "קליק" ונטיפי שוקולד צ'יפס.

הסלסילות שעל האופניים – חתכתי צורות מוופל.

הפרחים והבלונים שבסלסילות – סוכריות שונות.

השמיים – סוכריות כחול-לבן.

שמש – קצפיות וסוכריה.

 DSC04887

 

אז זהו, המשימה הושלמה!DSC04880

יש עוגה בנושא אופניים ובנוסף נשארו מלא חבילות של ממתקים בבית (עוגיות אוריאו, קליק, וופלים וכו'), כי קניתי במיוחד דברים רק כדי להשתמש במעט מזה…

בנוסף, הכנתי תחתית צבעונית לשים עליה את העוגה, ושלט שמסביר מה הולכים לאכול (לא שמישהו ביקש שאני אכין).

 

עכשיו היה צריך לחשוב איך להוביל את זה מבנימינה לרעננה ושזה יגיע שלם.

קניתי בקונדיטוריה קופסת קרטון של עוגה ועופר מצא קופסת קלקר כדי שיישמר הקור. וכך, עוגה בתוך קופסא שבתוך קלקר, פלוס כל הקרחומים שיש בבית, נסענו העוגה ואני לרעננה בשיא החום, ביחד עם מזגן מכוון לכיוון העוגה.

 

והעוגה אכן הגיעה במצב טוב לתחרות!

 

 

זו הייתה השנה הראשונה שעושים את התחרות הזו, היו חוץ מהעוגה שלי רק עוד 4 עוגות. להפתעתי היו עוד בנות כמוני, שלא הלכו לפי הטרנד של עוגות בצק סוכר, וכן עשו מחומרים "רגילים". שינוי מרענן. עוגה אחת היתה עם בצק סוכר, שהכינה מישהי מקצועית בתחום.

עוגת שוקולית

התחרות החלה הרבה אחרי השעה שאמרו מראש, אבל למזלי הקצפת החזיקה מעמד. אני חושבת שצוות השופטים היה אמור לשפוט לפי המראה. הם הלכו הצידה להתייעץ ובסוף החליטו להוסיף גם קטגוריה של טעם, אם כי הביאו להם פרוסות שכבר חתוכות למלא חלקים (כי כנראה כולם בדיאטה), אז לדעתי הם לא באמת יכלו לדעת איזו עוגה הם אוכלים (הרוב היו עוגות חומות).

בדיעבד, השלט שהכנתי היה מיותר, כי בתחרות לא היה איפה לשים אותו בלי שהוא יפול על העוגות/יפריע לצלמים לצלם עוגות/יעוף מדי פעם ברוח למרות שהדבקתי אותו. גם כשהוא היה יציב אף אחד לא קרא אותו, אנשים היו מוכנים לאכול עוגה מבלי לדעת מה הם אוכלים.

בכל אופן, אנשים (לא השופטים) קנו הרבה מהעוגה שלי, כמובן שבעיקר ילדים רצו לאכול פרוסות עם קישוטים ספציפיים. גם אמא שלי ואני קנינו מהעוגה, למען התרומה וגם בכל זאת רציתי לטעום איך יצאה העוגה. יצא טעים!

DSC04914 DSC04915

אתם בטח שואלים: נו, אז זכית במקום ראשון?

אז התשובה היא: לא, אתם יכולים לנחש מי זכה במקום הראשון.

פורסם בקטגוריה כתבת אורח, עוגה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

6 תגובות בנושא עוגת שוקולית עם צ'יקלופים* בצורת אופניים

  1. מאת דני‏:

    העוגה עם הפרווה לקחה מקום ראשון?
    תמיד חשבתי שצ'יקלופים זה ענקים בעלי עין אחת שחיים על איים יווניים ומטילים אימה על הימאים. אה, סליחה, אלה ציקלופים.

  2. מאת שחר‏:

    עוגה מדהימה, פשוט אומנות. אני ללא ספק הייתי נותנת לה מקום ראשון.

  3. מאת מאיה‏:

    שוקי תודה.

    דני אולי באמת זה המקור לצ'יקלופים? לא יודעת, תשאל אל עופר וחבריו מהים… אני אימצתי את השם הזה, הוא מאוד מתאים לתיאור של הרבה דברים…
    לא נראה לי שהעוגה המנצחת נבחרה לפי האם היא פרווה או חלבית, אני מניחה שהם שמו שלטים בכדי שאנשים אח"כ לא יוכלו להתלונן שלא נאמר להם.
    התחרות הייתה תחרות של עוגות מעוצבות, כלומר לפי היופי, ברור לי שאם זה היה רק לפי טעם אז היה יותר סיכוי לעוגות החלביות 🙂 ועוד רמז- בקולאז' זה נראה שמודגשות עוגות מסויימות יותר מהאחרות אבל זה לא אומר מי זכה, ככה יצא.
    אפשר לראות בלינק פה יותר בגדול (עשיתי פעם את האלבום הזה של שלבי ההכנה של העוגה ושל התחרות עצמה):
    https://picasaweb.google.com/mayoberg/201205?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLvNoKu3y9fYVA&feat=directlink

  4. מאת חנה (ג)‏:

    נראה לי שדני התלוצץ והתכוון עוגה עם פרווה (כמו פרווה של בעלי חיים)???? בכל מקרה, אני לא אובייקטיבית, אבל ברור איזו היא העוגה הזוכה האמיתית (גם בטעם) 🙂

  5. מאת חנה (ג)‏:

    נ.ב. אהבתי את המונח "צ'יקלופים"

  6. מאת מאיה‏:

    תודה!

השאר תגובה