חגיגות בוואריות ואמריקאיות בת"א

IMG_5084

לפני מספר שבועות, בעקבות ביקור באירוע בירה בבית הספר לברמנים "זמן אמיתי" השמענו את ההערכה כי זו יריית הפתיחה לקיץ נוסף של בירות. לשמחתנו הערכה זו מתחילה להתממש. בסופה"ש האחרון ביקרנו בשני אירועי בירה בתל אביב. שניהם היו קשורים למדינות מסוימות.

האירוע הראשון היה גן בירה שפעל במשך יומיים במתחם התחנה בדרום ת"א. את האירוע יזמו נציגי מבשלת פאולנר המינכנאית בישראל. זו אינה הפעם הראשונה שגן בירה על בסיס פאולנר נצפה אצלנו. במשך מספר שנים לפני סגירתה לאחרונה נהגה מסעדת כרמלה בנחלה לפתוח במשך הקיץ בחזיתה מעין גן בירה בסגנון בווארי, בו ניתן היה לקבל פאולנר מן החבית. לפני שנתיים ארגנו נציגי פאולנר גן בירה קטן בהיכל נוקיה במסגרת תערוכת Beers 2011.

IMG_5092 IMG_5093

בכל מקרה, הפעם היה מדובר באירוע גדול שנערך בחלקו המזרחי של המתחם הצמוד אל מוזיאון בתי האוסף. הכניסה לאירוע עלתה סכום עגול (0). המתחם כלל עמדות מזיגה, חנות מזכרות, איזורי ישיבה (חלקם עם שולחנות ארוכים וספסלי העץ האופייניים לגן הבירה הקלאסי, ובמה עליה הופיעו מוזיקאים שונים. איך שכחנו להזכיר את הנקניקיות… בניגוד לאירועי בירה רבים אחרים, בהם תחום האוכל מקבל עדיפות נמוכה מבחינת האיכות, הפעם אפשרו מארגני האירוע לשני ענקי הנקניקיות התל-אביביים פרנק ואלן טלמור למכור במקום מבחר ממוצריהם. כדי לא לגרום לפרובוקציות שני היצרנים מכרו באירוע נקניקיות נטולות חזיר, אבל גם נטולות תעודת כשרות. בדוכנים של טלמור הציעו IMG_5096שני סוגי נקניקיות: עגל עם צ'יפוטלי וכבש עם כוסברה. שתיהן היו  מוצלחות. לדוכן של פרנק לא הצלחנו להגיע בגלל התור הארוך, אבל אצלו היה מבחר גדול יותר.

 הבירה. שני סוגי פאולנר נמזגו באירוע הישר מן החבית: חיטה (וייצן) וסלבטור. את הסלבטור החזקה אנחנו לא מחבבים במיוחד ולכן בחרנו בחיטה הקלאסית. זאת של פאולנר היא אחת הבירות הטובות ביותר מז'אנר זה במידה והיא טריה מאוד. למרבה המזל, הבירה שמזגו לנו היתה טריה שבטריות וכל טעמיה הפרותיים והמאוזנים היו במקומם. החלק המשעשע באירוע היו כוסות חצי הליטר שנראו כמו הכוסות האמיתיות של פאולנר, אבל היו עשויות מפלסטיק. לבושתנו לקח לנו זמן מה עד שהבחנו בכך.

ככל שהערב התפתח המקום נהיה יותר ויתר דחוס ובסביבות השעה תשע בערב החלטנו שמיצינו. בסופו של דבר התגלגלנו אל הבר אברקסס, אבל זה כבר סיפור אחר.

IMG_5115

למחרת, ביום שישי, נערך בפאב ננקאסי מבית בירדי פסטיבל בירות IPA אמריקאיות לרגל יום העצמאות של ארה"ב, אשר היה יומיים לפני כן. איחור קל, אבל לא נורא.

האירוע היה מאכזב במקצת. בגלל עבודות בניה שנערכו ברחבה הפנימית בה נערך בשנה שעברה האוקטוברפסט, השנה הדוכנים נפרשו באחד מחדרי הפאב. כתוצאה מכך המקום היה דחוס למדי למרות שמספר המבקרים לא היה גדול במיוחד. בכניסה השארנו 30 ש"ח דמי כניסה, אשר העניקו גם שתי טעימות בחינם. ברשימת המציגים היו רוב החשודים המיידיים וכן מספר נציגים של מבשלות פחות מוכרות: ג'ויה, גופרס, הדובים, טיקואנביר, לאפינג בודהה ורונן.  למרבה הצער – וגם זאת היתה חלק מן האכזבה – חלק מן המשתתפים שצוינו בהזמנה, לא נראו בשטח. הדוכן של רונן היה במקומו, אבל מאחוריו ישבה דווקא נציגה של מבשלת הדובים במפגן מרגש של סולידריות מבשלים. אני מקווה רק שהיא לא ניצלה את ההזדמנות כדי לעשות סבוטז' למתחרה. על הצד המוזיקלי היו אמונים מיה יוהנה ושי טוכלר עם פולק אמריקאי מעידנים שונים. במקום הציעו נוסף למזון הפאבים הרגיל של הנינקאסי גם נקניקיות והמבורגרים. ויתרנו.

היות והיה מדובר באירוע של IPA אמריקאי, רוב המשתתפים הביאו את הבירות בסגנון הזה, אם כי חלקן היו בסגנון הבריטי המקורי. היות והאומה האמריקאית נולדה מתוך האימפריה הבריטית, סלחנו על כך. בכל מקרה, נציגנו באירוע החליט לדבוק ב-IPA לסוגיו. בסך הכל נדגמו שלוש בירות שלא היו מוכרות לנציגנו.

IMG_5112 IMG_5107

טיקואנביר Ugly Helper IPA – ברגע שנציגי המבשלה החביבים (חולצת מבשלת קנטיון שוב הוכיחה את עצמה כשוברת קרח חברתית) סיפרו לי על חוזקה של הבירה, חששתי מעט, היות וחוזקן של בירות מסוג זה הוא בד"כ 7% ומעלה. במקרה זה הבירה אכן היתה קלושה במקצת, אם כי טעמיה היו מעניינים (5.1%).

ג'ויה IPA – בירה מצויינת בכל קנה מידה מבית היוצר של האחים סוריאנו. מרירות עדינה מאוד, טעם אלכוהולי בינוני, טעם פירותי מרומז וניחוח כשות נפלא. ללא ספק IPA שעולה על בירות דומות של מיטב המבשלות במולדת ה-IPA. למרבה הצער, המבשלה פעולת עדיין על בסיס ביתי ביהוד ולכן ניתן להשיגה רק שם (7%).

לאפינג בודהה IPA סינגל מאלט – במקום הציעו גם את ה-IPA טריניטי החזקה, אבל העדפנו את הבירה הקרובה יותר לקלאסיקה. לבירה היה טעם חמצמץ לימוני משהו והיא היתה בהירה יותר מן הגוון החלוד האופייני בד"כ לבירות IPA. היה לה ניחוח כשות מסויים, אבל מרירותה היתה מרומזת (7.4%).

IMG_5104 IMG_5110

בסוף האירוע עברתי אצל סאשה ממבשלת גופרס והצטיידתי ברביעיית קלובסקה מעושנת, אשר אינה IPA בעליל.

 

פורסם בקטגוריה אלכוהול, ביקורת, ביקורת בירה, בירה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

One Response to חגיגות בוואריות ואמריקאיות בת"א

  1. מאת עודד‏:

    חשוב לציין את ערפל הנקניקיות שאפף את איזור האכילה. זה היה נפלא. זה עורר בי דברים שאני לא מסוגל לתאר.

השאר תגובה