השתפרגלנו

באחד האמשים חזרו הוריי מטיול בברלין והביאו כתשורה שני צרורות שפרגל (500 גרם הצרור) ושינקן מעושן פרוס דק דק. השפרגל הוא יליד ביליץ גאה, בדרגה I, שהיא דרגת האיכות הגבוהה ביותר בסולם השפרגל. ועל אף שהדודה שמכרה להם את הזהב הלבן אמרה שזה יחזיק שלושה ימים עד לבישול, הצלחנו למשוך חמישה. השינקן נרכש ב-KaDeWe, שגם הוא משתייך לדרגת האיכות הגבוהה ביותר, אבל בסולם מקדשי האוכל.

IMG_7555

עקבתי אחרי ההוראות המפורטות של ד. עוזיאל, קילפתי, לא זרקתי, בישלתי ובמקביל הכנתי הולנדייז קלמנטינות. חלק מפרוסות הנקניק גלגלתי כקישוט וחלק כרכתי מסביב לשפרגלים המבושלים. זה שילוב טעמים קסום ומכושף.

IMG_7606a IMG_7568

כשהאינדיאניות נרדמו ערכנו פיקניק שפרגל על רצפת הסלון, עם ריזלינג לבן מסדרת גמלא של יקב רמת הגולן. לצערי לא היה לי לבן יבש אלא רק חצי יבש, אבל הוא היה גם חצי רטוב, אז זה התאים. זללנו את שתי החבילות, ואת שאריות ההולנדייז כמובן ששתיתי. אין תמונות, היינו רעבים, אז אני מצרף תמונות מלפני 5 שנים בדיוק, מארוחת פסיון ושפרגל שדני בישל לרגל הולדת האינדיאנית הגדולה.

IMG_7579 IMG_7609

מהקליפות הכנתי, לפי הוראות השפרגל-מאסטר, מרק אספרגוס, שעינת אמרה עליו שיש לו טעם של מים שבישלו בהם משהו והצמחונית ואני דווקא אוהבים מאד. אני מגיש אותו בכוס שתיה עם עירית קצוצה ומעט שמנ"ז.

IMG_7580

IMG_7617

(פסיון, כרוב כבוש וענבים)

 

במסגרת המבצע "מי שרוכש שתי חבילות שפרגל וגוש של שינקן מעושן מקבל קולפן שפרגל עתידני" קיבלנו גם את הפריט הבא:

spargelschaler1 התמונות מאתר החברה

spargelschaler2

הקולפן נרכש בעיקר בשביל לשמור על האצבעות של האינדיאניות כשהן מתעקשות לעזור לקלף.

פורסם בקטגוריה בשר ציד, גרמניה, ירקות, מרקים, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

7 תגובות בנושא השתפרגלנו

  1. מאת דני‏:

    באמת תהיתי מה גוש הבשר העטוף בבייקון שברקע. הוא נראה לי מוכר מאיזה מקום. בכל מקרה, יפה לכם. בלי עין הרע, בסופה"ש גם אצלנו יהיה מבצע שפרגל.

  2. מאת עודד‏:

    כבר הרבה זמן שאני מחפש תירוץ להעלות את תמונות הפסיון המופלא.

  3. מאת אהרון‏:

    מי שתרם לא מעט להצלחת התבשיל, הוא פקיד הדלפק של- Suite Novotel Hotel, שהסכים באדיבותו הרבה לשמור את השפרגל בקירור עד סמוך לטיסה.
    בכלל, מלון נהדר.
    עוד משהו שחשוב לדעת, בעצת הנהלת "שפונדרה", כדי להאריך את תוקף חיי השפרגלים, עטפנו אותם במגבת לחה.
    ולמי שהרים גבה,……את המגבת הבאנו מהבית.

  4. מאת דני‏:

    לא להאמין: מלונאים ברלינאים אדיבים. זה סוף הציביליזציה.

  5. מאת ע‏:

    אם את המגבת הבאתם מהבית זה מרים את הגבה השניה. מילא הייתה זו מגבת רחצה שהיא פריט חובה למטיילים בגלקסיה אבל מגבת מטבח – למה לקחת? אם יהיה משהו חם להוציא מהתנור?

  6. מאת עודד‏:

    זאת היתה הוראה ישירה ממני.

  7. מאת דני‏:

    גם אנחנו קיבלנו משלוח, אבל מדרום גרמניה. ק. לקחה גם היא מגבת מטבח במיוחד לצורך זה. גם אנחנו אכלנו אותם בנוסח הקלאסי: עם הולנדייז (בעצם ברנייז), שינקן היער השחור ותפו"א מבושלים בקליפתם. שילוב טעמים מושלם.

השאר תגובה