תפריט ספרדי בתאיו דגים

IMG_4941

  זאת היתה המלצרינה שלנו

בתור חובבי מטבחים לאומיים הסתקרנו מן ההזמנה שקיבלנו לבקר במסעדת תאיו דגים כדי לבדוק את המנות הספרדיות שמציעים שם במשך כל חודש יוני.

כמו בביקורנו הקודם באירוע יחסי הציבור שנערך שם בשנה שעברה, גם הפעם התרשמנו מקלות ההגעה למקום, מן החניה הרבה והחינמית וכמובן מן המיקום. תאמתי את מועד הגעתנו לשעת הערביים כדי שנוכל ליהנות מן השקיעה אל תוך הים. למרבה הצער שכבת עננים באופק מנעה מאיתנו לראות את החמה צונחת אל הים, אבל הצבעים בשמים ובים היו מרשימים.

IMG_4935 IMG_4929

המסעדה כוללת חלל פנימי גדול, שני חדרי אירועים נרחבים ורחבת ישיבה גדולה בחוץ. בחרנו לשבת בפנים במקום ישיבה עם ספות וכורסאות נוחות מאוד. על הספה היתה כרית שנתנה תמיכה לגב בדיוק במקום הנכון בשעת האכילה, כך שלא נאלצתי לעשות תמרונים של נדיה קומנצ'י כדי לאכול. למרבה ההפתעה המלצרית ששירתה אותנו היא אותה אחת שדגמנה עבור הפרסומת לפסטיבל הספרדי. התרשמנו עמוקות.

IMG_4949 IMG_4948

  פירות הים…                                                                  והלוקוס

לפתיחה הזמנו שתי מנות טאפאס: שיפוד שרימפס וקוקי סנט ז'אק ברוטב חמאת מרווה ושיפודי קציצות לוקוס עם יוגורט ונענע. שני השיפודים היו מצוינים והוגשו בצורה מושכת עין. באופן כללי, כל המנות שקיבלנו הוגשו בצורה מושקעת ויפה מאוד. פירות הים נצלו בדיוק במידה והרוטב היווה תוספת מושלמת. קציצות הלוקוס היו מנה קיצית מעולה וגם כאן הרוטב התאים היטב למנה. IMG_4952

למנות ראשונות הזמנו פורטבלו עם גבינת עיזים, אשר הגיעה עם רוטב פלפלים אדומים, שמלבד היותו טעים, מוסיף מאוד למראה הכתום של המנה. הזמנו גם קציצות דניס, אשר מגיעות עם טחינה ועם רוטב עשבי תיבול ירוק. גם זו מנה מוצלחת.

לעיקריות הזמנתי כמובן את מנת הפאייה, שהיא המנה העיקרית היחידה בתפריט הספרדי. למרבה הצער למנה חסרו מאפיינים רבים של פאייה אמיתית והיא הזכירה יותר ריזוטו פירות ים. הייתי מציע למסעדה בראש ובראשונה להגיש את המנה בצורה המסורתית בתוך מחבת.

מנה עיקרית נוספת היו מולים מרינייר. בת הלוויה נהנתה מהם הנאה רבה.

 IMG_4958IMG_4962

  פאייה?                                                                          מולים

בביקור הקודם קיבלנו את הרושם שהמסעדה מצטיינת בתחום המנות האחרונות וגם הפעם לא התאכזבנו. מנת הפרופיטרול היתה מכת רטרו במובנה הטוב של המלה: שלוש פחזניות עם רוטב שוקולד וגלידת וניל. אחרי המנה הזאת קשה מאוד לקום, אבל היא שווה את זה. עלתה עליה מנת קדאיף תותים עונתית עמוסה בקצפת. אהבתי במנה בייחוד את הפריכות של קן הקדאיף עליו ישבו כל שאר הדברים הנפלאים.

IMG_4965IMG_4967 

  להיט                                                                            עוד להיט

עם האוכל שתינו שרדונה גמלא של רמת הגולן, שהיה מצלח למדי, אם כי מעט חמצמץ לטעמי, וגוורצטראמינר פפאפנהיים אלזסי פירותי ונפלא.

פסטיבל ספרד יימשך עד סוף חודש יוני. בהמשך מתוכננים פסטיבלים נוספים של מטבחים לאומיים, בהם יככבו מנות מרוסיה, יפן, הודו ומרוקו.

פורסם בקטגוריה ביקורת, ביקורת מסעדה, ספרד. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

One Response to תפריט ספרדי בתאיו דגים

  1. מאת עודד‏:

    אני מבין שכבד אווז לא מככב במטבח הספרדי

השאר תגובה