מבשלים עם בירה בטמפל בר

IMG_4755

אז הנה הגענו לאירוע טעימות נוסף לכתבים ובלוגרים במקדש הבירה האירי הוותיק, הטמפל בר בסינמה סיטי של צומת גלילות (היקים קוראים לזה זינמה זיטי). פעם נוספת עברנו מתחת למיצג האווירי הביזארי וליד הדינוזאורים בחלל הכניסה למתחם ונכנסו לחלליו החוצלארציים הרחבים של הטמפל.

האירוע הפעם עסק לא סתם בבירה, אלא במאכלים שמבשלים עם בירה, ובמקרה אחד במנה נטולת בירה שהולכת עם בירה. חמשה שפים התכנסו כדי להכין חמש מנות קיץ שניתן יהיה לאכול ברשת הטמפל עד סוף חודש יולי.

IMG_4752 IMG_4748

בישול בבירה מניב תוצאות נפלאות, אבל שיטת בישול זו תמיד עמדה בצלו של הבישול ביין. לכן היוזמה ברוכה ולכן שמחתי במיוחד להיענות להזמנה לאירוע. גם הפעם הקדמתי להגיע ותפסתי מקום עם תאורה טובה יחסית, יען כי בלי תצלומים אין פוסט. הזמנתי כוס הובגובלין וקיבלתי במקומה מהמלצרית הנרגשת הוגרדן. להפתעתי בירת החיטה הקלושה יחסית הזאת דווקא נעמה הפעם לחיכי. כמו שרז, שותפי לשעבר למשרד, נהג לומר, "לא נורא, לא קרה כלום". צלוחיות נשנושים וחמוצים הגיעו לשולחן בעקבותיהן הטיפול הרגיל של הטמפל: צ'יפס וטבעות בצל עם קטשופ. טבעות הטמפל דקיקות מאוד ועדיין לא החלטתי אם הדבר מוצא חן בעיני או לא. בכל מקרה ביקשתי משכני לשולחן להרחיקן ממני, אבל היות ואני מצויד בידים ארוכות, זה לא עזר במיוחד.

IMG_4759

השפים לאון אלקלעי ודוחול ספאדי הופיעו והציגו בקצרה את המנות. ספאדי נעלם בשלב זה מעיני, אבל אלקלעי המשיך להסתובב כל הערב עם קולו הרועם בין האורחים ואפילו ניסה להפגין את יכולותיו כצלם. המנה שלו היתה הראשונה, והיא הציבה מיד רף גבוה.

IMG_4762

לפאטה כבדי העוף (43 ₪) שלו הוא הוסיף מעבר לקוניאק גם בירת קסטיל רוז'. כאן צריכים לעצור ולהסביר שבירה בטעם דובדבן זו היא לדעתי אחת הבירות המזעזעות ביותר שיש. מתקתקות הדובדבן שלה איומה וכמו שחלק מיושבי השולחן הסכימו – כולל נשים – זו בירה של נשים. יחד עם זאת, זו בירה מעולה לבישול בדיוק בגלל טעמה המתקתק. המנה הזאת הדגימה היטב את הנקודה. הסתבר שגם שכבת האספיק שעל הפאטה כללה את הבירה האדמדמה. הבירה העניקה לפאטה מתקתקות נפלאה וזו רק הודגשה ע"י ריבת הבצל שהגיעה עם המנה. גם מרקם הפאטה היה נעים וצבעו ורדרד נאה. תענוג לעין ולחיך. אבי המנה אף גילה לנו שמטעמי כשרות הוא השתמש בה בשומן אווז במקום בחמאה המסורתית. "לא נורא, לא קרה כלום".

IMG_4772

בעודנו מתפעלים מן הפאטה נחתה על השולחן המנה שהכין השף צחי בוקששתר. המנה נקראת סלט עם סלמון בבירת גינס (59 ₪). הסלט כרגיל לא הרשים אותי, אבל היו עליו קוביות סלמון מטוגנות. אני ושכני לשולחן היינו בטוחים שבוקששתר עשה כאן את הטריק הידוע של מנת פיש אנ' צ'יפס: טיגון עמוק בבצק דליל שכולל בירה. בשלהי הערב שאלתי את השף והסתבר שלא טמפורה ולא יער. הוא משרה את קוביות הסלמון לשעתיים בבירה, מצפה אותן בקמח ויאללה לטיגון. למרות עודף הסלט אהבתי מאוד את טעמו של הסלמון בצורת הכנה זו ואפילו שילבתי את הביסים בדג עם ירקות מתוך הסלט.

IMG_4784

השף הערבי דוחול ספאדי הציג בפנינו יצירה מופלאה נוספת בהשראת המטבח הערבי. המנה התהדרה בשם הציורי ראס אל עספור (65 ₪), כלומר ראש של ציפור קטנה. שמה של המנה בא מצורת המרכיבים: קוביות קטנטנות של בשר טלה עם גרגרי חומוס. המנה הותירה אותי ואת האורחים האחרים מלאי התפעלות. תיבול המנה נעשה ביד מיומנת. היתה בה חריפות קלה יחד עם טעמי תבלינים ערביים וכוסברה. רצועות הפוקצ'ה שעיטרו את המנה התאימו מאוד לניגובה. שימו לב שבמנה זו אין בירה, אבל לדברי השף מתאים לשתות אתה בירת לאגר כלשהי. בשלב זה כבר הייתי מצויד בשליש הובגובלין חומה והיא התיישבה יפה מאוד עם המנה. בקיצור, מנה מרשימה בפשטותה ובטעמה, שאפשר לדעתי לאכול עם כל בירה.

IMG_4791 מנת טלה נוספת סיימה את שלב הארוחה. השף חיים טיבי, אשר לא הגיע לאירוע, יצר מנת ספייריבס טלה בטמפל בירה על ראגו עדשים ותרד גינה (69 ₪). לטעמי היתה זו המנה הפחות מוצלחת של הערב. ראשית, עד שסיימנו לצלם אותה היא כבר התקררה לגמרי (בלוגרים ארורים). שנית, היה זה נתח שומני מאוד. שלישית, לא הצלחתי לשים את האצבע על הערך המוסף של השימוש בבירה. רביעית, כנראה שהמנות שקדמו למנה זו הציבו רף גבוה מדי. התנחמתי בבירת אלכסנדר בלונד, שבמקרה היתה אחת משתי בירות השבוע של הטמפל (השניה היתה קוזל כהה). "לא נורא, לא קרה כלום".

בשלב זה חלק ניכר מן האורחים קמו והלכו. "איך עוזבים ארוחה לפני המנה האחרונה?" זעקתי בעקבותיהם. "תסתכל על היד", הם השיבו לי. "לא!!!" זעקתי חזרה. בקיצור, מחזה קורע לב. "לא נורא, לא קרה כלום". בזכות הנטישה ההמונית לא נאלצתי לחלוק את המנה האחרונה עם איש. טוב שכך, כי גלידת הוניל עם מרנג ורוטב דובדבנים עם קסטיל רוז' (37 ₪) של שף הטמפל בר מוטי גלעד היתה מנה ראויה לסיים איתה ערב מוצלח מאוד. לצערי גיליתי את המרנג שהיה במנה בשלב מאוחר יחסית. אחרת הייתי נהנה ממנה אף יותר. נגיעה יפה לדעתי היתה הגשת המנה בכוס של בירת קסטיל רוז'. כאמור, אל תשתו אותה, תאכלו אותה.

IMG_4801

פורסם בקטגוריה ביקורת, ביקורת אירוע, ביקורת מסעדה, בירה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא מבשלים עם בירה בטמפל בר

  1. מאת עודד‏:

    יפה, זה באמת פתרון יצירתי לטעמה המזעזע של הדובדבנית. כך אני נוהג לעשות עם בירות שפתחתי בטעות. אצלי זה בד"כ נגמר בלחם בירה.

  2. מאת יובל‏:

    למרות שהכל נראה טעים, אני עדיין מעדיף את הבירה שלי עם בייגלה טוב. בנוסף אין על הצ'יפס של המולי בלומס עם גינס קרה, ואין על בירה מיוחדת עם נקניקיות בנורמה ג'ין או בפורטר אנד סאנז.

השאר תגובה