נער הגלידות

IMG_4828

כמו בלוגרים וכתבי אוכל רבים אנחנו מקבלים מדי פעם הזמנה להתארח במקום מסוים כדי לכתוב עליו כתבת יח"צ. לעיתים נדירות מאוד אנחנו מקבלים הזמנה למקום שעליו אנחנו אומרים "יותר משהעגל רוצה לינוק, הפרה רוצה להניק". זו בדיוק המחשבה שעברה בראשי כשקיבלתי הזמנה לבקר בגלידריה האיכותית אניטה.  יעידו על כך שלוש תוצאות הנושאות את שמי ככותב שעולות בחיפוש המלה "אניטה" בבלוג זה. כבר שנים שאני נוהג לסיים ערב באחת מהחמארות של שכונת נווה צדק בחנות הקטנה שבמורד רחוב שבזי, אשר פתוחה עד השעות הקטנות של הלילה במיוחד עבור אנשים כמוני. זכור לי במיוחד איך בליל חג המולד של 2010 ישבתי שם עם חברים ואכלנו גלידה אחרי החגיגה בנורמה ג'ין. להזכירכם, חג המולד מתרחש לקראת סוף דצמבר – לא בדיוק אמצע הקיץ. למען האמת, בערב שלפני הביקור המתועד כאן, הגעתי למקום הנ"ל קצת לפני חצות אחרי בילוי מהנה מאוד בנורמה כדי לסיים את הערב עם משהו מתוק. בהזדמנות זאת השתעשעתי מעט בצילומי לילה עבור פוסט זה – למי שיתהה בהמשך.

 

 IMG_4811IMG_4855

  כשירו של קול פורטר, "לילה ויום"

בעבר ניסיתי את הגלידה של שני מוסדות גלידה נוספים הנמצאים בשכונה וקבעתי יתרון ברור של אניטה על שניהם באיכות הגלידה. גם את שני האחיינים שלי המתגוררים בשכונה לקחתי לשם פעמים רבות בשעות היום וכאשר אחוז האלכוהול בדמי נמוך יותר מבשעות הלילה. את אניטה הקימו ומנהלים שני הבנים למשפחת אביטל, עדי וניר. גם האם אניטה מעורבת בהכנת המוצרים וכמובן בהענקת השם למקום. אני מבין שעדי הבכור אחראי על הניהול וניר אחראי על פיתוח הטעמים ועל ייצור הגלידה. מלבד גלידה ראינו בסניף הראשי גם ריבות שונות, עוגיות וקפה. בחנות הקטנה יש ויטרינה מיוחדת ליוגורט עם שלל תוספות. הגלידריה המקורית נפתחה לפני כ-9 שנים ברחוב שבזי, אבל מאז התרחבה ועברה מקום לשני מיקומים נפרדים ברחוב שבזי ולסניף שלישי בשכונת פלורנטין. 

IMG_4848 IMG_4835

אם כן, יום שישי אחד, קצת לפני הצהריים, נטלתי את גוני, אשר הפך תקליט לא מזמן ונכנס לעשור השני של חייו, ושמנו פעמינו אל אניטה. בחרנו כמובן לבקר בסניף הגדול היושב על פינת הרחובות שבזי ופינס.  כמובן שבשעה זו הסניף רחש מבקרים והצוות היה עסוק מאוד. כעבור מספר דקות הצלחתי לתפוס את תשומת ליבו של עדי אביטל והוא מיד החל להריץ אלינו טעימות שונות. תוך כדי שלב הטעימות הוא סיפר כי רוב גלידות השמנת מכילות 8.8% שומן וכי גלידות הפירות מכילות לפחות 80% פרי טבעי. גלידות הפירות עם שמנת מכילות 70% פרי והשאר הוא שומן.

IMG_4824 IMG_4813

אחרי סבב טעימות מסחרר החלטנו לשבת ולהזמין גלידות בקונוסים. גוני בחר בקבוע שלו, הקוקימן, הנחשב למיוחד של אניטה, וכן שוקולד לבן עם תפוזים וג'ינג'ר. על הגלידה השניה אמר גוני:

"פעם ראשונה שטעמתי את הגלידה הזאת. לרוב אני לא אוהב טעמים כאלה ולכן לא טעמתי עד עכשיו. היום טעמתי ואני ממליץ."

למען האמת, אם הוא לא היה לוקח את הגלידה המעולה הזאת, אני הייתי לוקח אותה. יש בה שילוב נפלא של טעמי שוקולק לבן קרמי עם מרקחת תפוזים וטעם מתון של ג'ינג'ר. גם את הקוקימן אהבתי מאוד. יש בו פריכות נהדרת של העוגיות בתוך הרכות של גלידת השמנת.

IMG_4817 

  עדי מוזג רוטב שוקולד ושקדים על גלידת הקרמל

עבורי הכין עדי קונוס עם חמשה טעמים: נוצ'יולה (אגוזים), מנטה, שוקולד שקדים וקרמל, קרמשניט וטעם חדש המבוסס על קרם קטלן. אני מתאר לעצמי שקוראינו שמו לב לנטיה הברורה שלנו לגלידות שמנת. גוני היטיב לסכם את הנושא:IMG_4836

"אני מעדיף גלידות עם שמנת על פני גלידות עם פירות". ועל כך אוסיף, אמן.

כל הטעמים שקיבלתי היו מצוינים, כאשר נותן או נותני הטעם משתלבים בצורה עדינה ומאוזנת היטב עם טעמי השמנת. על קרם הקטלן סיפר לנו עדי שבינתיים קשה למכור אותו לחיך הישראלי. בתור חובב מושבע של המנה האחרונה הזאת קשה לי להבין איך אי אפשר לאהוב את הטעם הזה.  המנטה הפתיעה אותי במיוחד. גלידות בטעם מנטה תמיד מזכירות לי סוכריית מנטה – אחד הטעמים השנואים עלי. כאן טעם המנטה היה מתון ועדין מאוד. שוב השמנת עשתה כאן את העבודה והעניקה לטעם הברוטאלי הזה את האיזון הדרוש לו.

 

IMG_4839IMG_4842

קיבלנו גם אספרסו וצלוחית עוגיות פריכות מצוינות. לקראת סיום השמיע גוני את משנתו בסוגיה כבדת המשקל הנקראת אניטה:

"בד"כ אני מגיע לסניף שבזי (הקטן יותר) כי הוא קרוב לי וגם כי אני אוהב את היוגורט שם. אניטה זה מקום שכיף לבוא אליו עם חברים לאכול גלידה. תמיד כשבא משהו מתוק אומרים 'בוא נלך לאניטה'".

IMG_4865

לסיום פוסט זה אציין שבזמן שישבנו בגלידריה מחשבותי נדדו לאירוע הבירה אליו עמדתי ללכת מאוחר יותר. לפתע עלה בדעתי הרעיון לגלידת בירה. הרי ישנן מספיק בירות מתקתקות שעשויות ללכת נהדר עם גלידה. רציתי להציע את הרעיון לעדי, אבל היות והוא בדיוק היה עסוק עם גל לקוחות חדש נפרדנו ממנו בקצרה והתגלגלנו לנו במורד הרחוב לכיוון הבית. בעתיד יהיה נהדר לסיים ערב של שתיית בירה ב-NG או בנורמה עם גלידת בירה באניטה. 

IMG_4844 

  בעתיד אולי תצא מכאן גלידת בירה

פורסם בקטגוריה ביקורת, ביקורת מסעדה, גלידה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

8 תגובות בנושא נער הגלידות

  1. מאת עודד‏:

    לפני כמה שנים הגיתי גם אני את רעיון גלידת הבירה ולהפתעתי אף חזיתי בביצועו. היה פסטיבל של מרפי'ס בסינמטק תל אביב ובגלידה ממול הכינו גלידה מהבירה הזו. לא היה משהו.
    וכמובן שתזכרנה לטובה גלידת שוקולד ויסקי, וודקה מלון ויין אדום עם משהו ועוד כמה משהויים.

  2. מאת ינון‏:

    עודד מה עם המרגבירה ?

  3. מאת דפנה י.‏:

    בעיר בה אני גרה (Ann Arbor, Michigan) ישנה גלידריית אמן טובה. האמת שכבר די הרבה זמן אני רוצה לשאול אותם על אחוז השומן בגלידות ושוכחת שוב ושוב.

    לכבוד חגו של פטריק הקדוש הם כיכבו בשלל גלידות אלכוהוליות, ביניהן גלידת סטאוט מעניינת שהיה לה טעם, נו, של בירת סטאוט. מאוד עמוק. כפית אחת לטעימה הספיקה לי.
    הם מכינים גלידה Zuppa Inglese שדי מזכיר קרם קטלן. אני מאוד אוהבת את הגלידות שנוטות לכיוון custard בטעמן.

    ואני עדיין זוכרת להם את טעם הבייקון מייפל שנתנו לי לטעום, שלמיטב הבנתי הוא טעם פופולארי כאן. לא התחברתי.

    על גלידה מנטה, בעיקר עם שבבי שוקולד מריר, אני מוכנה להישבע תמיד.

    אוח, כמה קשקשתי. תודה על פוסט מרענן 🙂

  4. מאת דני‏:

    בירה מרירה כמו מרפי'ס בגלידה נשמעת לי כמו רעיון רע. לעומת זאת, אחת מאותן בירות פירות שאינן ראויות לשתיה, או אפילו אייל בלגי מתקתק עשויים לתת את הסחורה.

  5. מאת עודד‏:

    ינון – על המרגבירה אני עוד מתכוון לכתוב, לא שכחתי

    דפנה – גלידת בייקון מייפל נשמע נפלא, זה הדבר הראשון שהייתי טועם. הדבר היחיד שלא מסתדר לי עם זה, הוא הבייקון הקר. מעניין איך יוצאת גלידת שמאלץ…

    דני – זכור שהבירות המתקתקות בתהליך ייצור בירה לא תעבורנה בישול ועל כן עלול להיות טעם מקורי מזעזע חזק מדי.

  6. מאת דני‏:

    דפנה, שמחנו לקרוא את קשקושיך. כל דיבור על בירה או על גלידה הוא דיבור חיובי. שמעתי על גלידת בייקון מייפל, אבל מעולם לא נתקלתי בה. הייתי שמח מאוד לטעום.

  7. מאת ע‏:

    אני חושב שהחוק די פשוט – אל תעשה גלידה מבירה שאתה רוצה לשתות ולהיפך.

  8. מאת דני‏:

    אני בהחלט נוטה להסכים עם קביעה זו, אבל אחדד ואומר שכנראה רצוי להשתמש רק בבירה מתוקה.

השאר תגובה