אש אש מדורה… יש לי שיפודי סינטה…

בל"ג בעומר הזה, סוף סוף יצא לי לעשות מדורה אחרי הרבה מאוד שנים.  כלומר תמיד עשיתי מדורה, אבל הפעם יצא לי ממש בתאריך ל"ג באייר (בעצם ערב לפני, בל"ב).  בכל מקרה… אחרי רצף כזה או אחר של פוסטים על ירקות ומיני דברים אחרים, הרגשתי שאני כבר חייב להזריק בשר לדם, ואח"כ גם לכתוב על זה.

לג בעומר 2012 021

באותו היום אחרי עבודה, קפצתי לאטליז הקרוב וקניתי בשר.  קניתי 2 סטייקים של סינטה ועוד אחד ענק של אנטריקוט.  לחימום קניתי קציצות.  עקב מסורת שיפודי המרשמלו בחג, חתכתי ושיפדתי את כל הבשר.  ככה, כמו האדם הקדמון, פשוט קורעים את הבשר מהשיפוד ללא כל צורך בצלחת או סכין. 

לג בעומר 2012 004   מימין אנטריקוט ומשמאל סינטה

חבר טוב שהצטרף אליי ואני, פתחנו יין ארגנטינאי.  מלבק ארגנטינאי הוא היין היחיד שאני לא מסכים לעצמי לשתות ללא אוכל.  הזן הזה פשוט כל כך מוצלח עם סטייקים שחבל על היין.  היין הופך למשהו אחר לגמרי כאשר הוא נשתה אחרי ביס של סטייק עסיסי ושומני במקצת.  פתחנו מלבק 2009 של אלאמוס (ALAMOS).  אלאמוס היא סדרת ביניים של יקב קאטנה זאפטה באזור מנדוזה.  לא, ליקב הזה לא הגעתי בתקופת מסעותיי במנדוזה ולכן אצטרך לחזור בזמן הקרוב.  כבר בפתיחת היין היה לו ארומה של בשר אדום טרי עם זיתים שחורים ופלפל שחור.  עם הבשר, היין היה מאוד מאוד פירותי וטעם הפלפל השחור הודגש עוד יותר.  ליין גוף מלא, עגול ואלוני.  יין פשוט מדהים.  אח"כ גם פתחנו גמלא קברנה סוביניון של יקבי רמת הגולן.  כרגיל, יין מעולה.

לג בעומר 2012 005  Alamos Malbec Selection 2009

בכל מקרה…  אחרי ישיבה קצרה ליצירת גחלים, התקנתי את הרשת על המנגל… 

והשאר היסטוריה…

לג בעומר 2012 012

לג בעומר 2012 016

לג בעומר 2012 020

לג בעומר 2012 001

לג בעומר 2012 023

אודות יובל

לבלוג זה הביוגרפיה שלי לא כל כך מעניינת כרגע אבל אני כן יספר על איך בעצם נהייתי חובב אוכל ויין (וכמובן גם הרבה דברים אחרים). את מלוא הקרדיט אני חייב בעצם לבעל הבלוג, שמו עודד. הכל התחיל ביום אביבי בצהרים בזמן הלימודים כאשר התבטל לנו שיעור ולא היה כל כך מה לעשות. עידן, אשר יככב בעוד כמה קטעים במהלך הבלוג, הציע שנעלה למשגב עם לבקר את חברינו החדש בסביבה הטבעית שלו. הריחות היו מופלאים למרות שעכשיו אני לא זוכר ממה היו, אבל כפי שאני מכיר את עודד היום זה בטוח היה לחמניות עם עגבניות מיובשות ובזיליקום או עוגיות שוקולד עם אגוזים וצימוקים. ככל מארח טוב עודד הציע לנו משהו לשתות והוא הציע לנו קפרניות. זאת הייתה קפרניה שאני עדיין לא שוכח, ועל בטן ריקה עשתה למצב רוחי נפלאות. המשכנו הלאה לעוד כמה ליקרים כאשר גם בניהם היה לימונצ'לו אלוהי שעודד עשה במו ידיו, משהו מדהים שסובב לי את הראש עוד יותר וכנראה אחד הליקרים שבדיעבד הפעיל אצלי גם כן את יצר היצירה. באיזשהו שלב גם טעמנו פורט מצוין מאוסטרליה, פורט שעד היום עודד מהלל ורוצה ממנו עוד, עקב כך שכנראה סיימתי לו את הבקבוק בשלוק אחד (הדעות בין הנוכחים עדיין שנויות במחלוקת). מלאים בבצק מעולה ואלכוהול מעולה גם כן, בכל זאת היינו חייבים לחזור וללמוד. בשארית היום נכחתי אבל לא באמת הייתי שם. קפיצה הלאה... על האש ראשון עם החבר'ה היה סטייק עין מהסופר ועוד איזה המבורגר בסגנון אמריקאי. אני חושב אחורה וחושב לעצמי על איך לא הקאתי את הג'נקפוד הזה, אני פשוט עדיין לא מאמין שהקיבה שלי עיכלה את ה"בשר" שאכלנו. לאט לאט המושג "חבר'ה" הצטמצם וככל שבילינו קצת יותר זמן ביחד הארוחות שלנו נעשו מהטובות ביותר, כלומר אין בעצם איך לטעות – בשר מעולה, אלכוהול מצוין וחברה אגדית. גם כאן עודד נכנס לתמונה בתור אחד מהמובילים של השינוי הדרסטי באיכות האוכל שבלסנו. אין ספק בעניין כאשר אני אומר שהכל למדתי מעודד. אני גם יודע שיש עוד הרבה יותר שעוד לא למדתי ממנו. במהלך הזמן כמובן שגם לי צצו כמה רעיונות טובים בקשר לכל סוג של אוכל או כל פתיחה של בקבוק יין, אבל בשביל זה כבר תצטרכו להתעמק בכתוב בבלוג. מילה אחרונה – אזהרה. כאשר אתם קוראים את הבלוג בבקשה לסדר דלי לריר שיטפטף, כי אם אתם תקומו ולא תשימו לב אתם תחליקו ותשברו ת'ראש, וחבל.
פורסם בקטגוריה בקר, בשר, יין, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא אש אש מדורה… יש לי שיפודי סינטה…

  1. מאת עודד‏:

    long time no good wine…

  2. מאת יובל‏:

    where and when???

השאר תגובה