אביב בפריז

פריז 2012 036

החודש חזרנו, אחרי שנים רבות, לביקור קצר בפריז. היה מקסים. קר, גשום, יקר, צפוף (חופשת פסחא, ובקטנה – חופשת פסח) ומקסים. טוב, נו, פריז.

ראינו כמה תערוכות טובות, חרשנו את הרחובות הקטנים בגדה השמאלית ובאזור המארה, ואפילו טיפסנו 280 מדרגות למרומי שער הנצחון, להשקיף על האטואל בגשם סוחף ובראות לקויה.

ולצד הגסטרונומי. אז ככה. קודם כל, אכלנו מאפים נפלאים לארוחת בוקר עשירה בבית המלון, שהחזיקו אותנו בחיים ללא צורך בבליסה נוספת עד שעות אחר הצהריים המאוחרות. אח"כ תיחזקנו את הגוף במשהו קטן ושמרנו כוחות לארוחת ערב.

אכלנו כמה ארוחות בינוניות, ושתיים שראויות לאזכור, שתיהן בשדרות מונפרנס, לא רחוק מבית המלון שלנו. על שתי המסעדות הללו קיבלנו המלצה מה-Concierge בבית המלון. שתי המסעדות, מוסדות ותיקים מאד בפריז, מעוצבות בסגנון צרפתי מסורתי.

 פריז 2012 717

הראשונה, La Rotonde, מסעדה לא גדולה, צפופה ומלאה כמעט לגמרי כבר לפני שבע בערב. היה ערב קר וגשום, אבל כבר אביבי, כך שכשהגענו למסעדה סמוך לשעה שבע, קפואים ונוטפים מההליכה הקצרה מבית המלון, המלצר הושיב אותנו בשולחן לשניים, האחד ליד השני, כשפנינו אל חלון המסעדה הפונה לרחוב, כך שבמשך כל הערב יכולנו לצפות על ההתרחשות בשדרה. לאורך כל שורת שולחנות במסעדה, בגב הסועדים, מותקן מין מדף עם מעקה מתכת, שם מוזמנים הסועדים להשליך את המעילים, הצעיפים, הכובעים, המטריות – כל הציוד המיותר בשעת הארוחה. דילגנו על מנות ראשונות ובחרנו מיד בעיקריות.

aפריז 2012 219 aפריז 2012 220

אני בחרתי חזה ברווז צלוי ברוטב חמוציות. המנה הגיעה עם אגס גדול שבושל באותו רוטב חמוציות. היה מעולה. ניסיתי לאכול לאט לאט ולהתענג על כל ביס, אבל זה נגמר מהר מדי, הרבה יותר מאותה מנה שנאכלה לאט ובמתינות בשולחן הסמוך. יהודה אכל פילה בס עם לימון משומר, שהוגש על מצע של אורז בר. הרוטב החמצמץ היה מפתיע והפך את המנה לנהדרת. על כל אחת מהמנות העיקריות שילמנו 24 יורו.

aפריז 2012 226
קינחנו במנת Mille Feuille (אלף שכבות) עם קרם וניל. היה מופלא ומענג. באמת ארוחה בלתי נשכחת.

La Rotonde, 105 Bd. Du Montparnasse

 

aפריז 2012 733

כעבור יומיים החלטנו לשחזר את ההצלחה, ובעקבות המלצה נוספת פנינו שוב לשדרות מונפרנס, הפעם למסעדה עם מסורת ותיקה ממש – Montparnasse 1900, מסעדה הפועלת באותו מקום ממש משנת 1900. מסעדה ענקית, מעוצבת ומקושטת בהידור צרפתי של המאה הקודמת. האוכל לא היה מדהים, נהנינו ממנו הרבה פחות מאשר בערב הקודם ב-La Rotonde, לעומת זאת העיצוב והארכיטקטורה היו מדהימים, היה תענוג לבהות במתרחש מסביב תוך המתנה למנות שהזמנו.

aפריז 2012 726

מרק בצל (6.60 יורו) היה טעים אבל לא יותר מזה. סטייק Onglet Boeuf ברוטב פלפל ירוק (18.80 יורו) נראה מיובש למראה, אבל לדברי יהודה היה טעים. הוא הגיע עם צלחת צ'יפס די עלובה למראה, קצת מוזר במסעדה עם כזה מוניטין. סלמון ברוטב אניס על מצע של פרוסות שומר מבושל (17.50 יורו) היה שונה ומפתיע, אבל עדיין – מה כבר יכול להיות כל כך מיוחד בסלמון.

aפריז 2012 723 aפריז 2012 729

(סלמון)                                                                              (ברולה)

ההצלחה של הערב הייתה בקינוחים – קרם פיסטוק (8.50 יורו) וקרם ברולה פירות יער בתיבול לבנדר (7.80 יורו). יצאנו מן המסעדה אל ערב קר כל כך, שלא הצלחנו להגשים את התוכנית המקורית, לטייל מעט ברחוב כדי לשרוף קצת קלוריות. מיהרנו למלון להתחמם ולהפשיר.

Montparnasse 1900, 59 Bd. Du Montparnasse

 

 paris

(משמאל למטה: קונדיטוריה Laduree בשאנז אליזה. משמאל למעלה ומימין: שוק סופ”ש מול מגדל מונפרנס)

 

ולסיום, תגובה לתמונת העגבניות של דני:

aפריז 2012 611

פורסם בקטגוריה ביקורת מסעדה, כתבת אורח, צרפת. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

4 תגובות בנושא אביב בפריז

  1. מאת אדירי‏:

    עוגת אלף השכבות נראית מדהים, שמעתי שיש קונדיטוריה בפ"ת שעושה בצק מעולה לקרם שניט, למישהו יש מושג מה שם הקונדיטוריה וכתובת?

  2. מאת דני‏:

    ידעתי שאסור היה לי לשים את תצלום העגבניות ההוא. שמי הטוב נמצא בסכנה.
    בכל מקרה, אין כמו פריז. מזכיר לי את נסיעת העבודה לשם ב-2002, כשכל ערב במשך 6 ימים הלכתי למסעדה אחרת. חבל שהבלוג לא היה קיים אז.

  3. מאת יובל‏:

    נעמי, פוסט מעולה עם תמונות טובות. כמו שאומרים – "You win some, you lose some." לפחות במסעדה השנייה נהנתם מהקינוחים.

  4. מאת נעמי‏:

    יובל, אתה צודק. באמת נהנינו מהקינוחים, אבל גם מכל האירוע. המקום מדהים, התמונות מראות רק חלק קטן מהאווירה. ממש פריז של תחילת המאה ה-20. היה בהחלט שווה, למרות שחלק מהאוכל לא היה מדהים כפי שציפינו.

השאר תגובה