מסעדת סהרה

ביום שלישי האחרון, הוזמנו אשתי ואני למסעדת סהרה (מסעדה מזרחית) ע"י משרד יחסי הציבור של המסעדה. המסעדה ממוקמת בצומת נין ביציאה מהעיר עפולה לכיוון צפון על כביש 65. המסעדה שוכנת במבנה מרהיב שבנוי מלבנים ותוכננה ע"י אדריכל ממשפחת זועבי אשר מתגוררת בכפר נאעורה. המסעדה נפתחה בשנת 1999 ועד היום היא בבעלות משפחת זועבי. אני חייב לציין שהייתה בי סקפטיות מסוימת לגבי המסעדה מכל הבחינות – מבנה, אוכל, עיצוב ואוירה. אני גם חייב לציין שהופתעתי לטובה בכל התחומים שצוינו. כמו שאומר הפתגם באנגלית – "You can't judge a book by its cover". עד שפותחים את הספר ומתחילים לקרוא, בעצם אין לך מושג מה יש בפנים. אין ספק שאת הדלת למסעדה היה שווה לפתוח.

 P6200050

P6200054 בכניסה למסעדה יש אקווריום ענק עם דגים בכל גודל וצבע (אפשר לשלוח את הילדים המתרוצצים לכיוון). ומיד אחרי הכניסה העיצוב כבר משרה אוירה שלא קשורה בכלל למסעדה מזרחית טיפוסית. יש מזרקה קטנה באמצע המסעדה שמשרה אוירה של טבע, וביחד עם הציור של שמיים על התקרה, מרגישים שיושבים במקום קסום. הריהוט עשוי מעץ עם ריפוד כחול ויפה, וכמובן ממש נח. בחלק מהמסעדה יש גם ספות ושולחנות נמוכים יותר, אליהם מוזמנים האורחים בזמן הקינוח והקפה שלאחר הארוחה. המסעדה נראית נקייה ואסתטית וכל פינה מעוצבת בקפידה. הגענו בערב רגוע ולכן היה שקט יחסי.

P6200058 אחרי שהתפעלנו קצת מהעיצוב, האוכל כבר התחיל להגיע לשולחן. גם בהגשה, הצלחות מעוצבות בצבעים מרגיעים ונעימים לעין, לא כמו הלבן המתמיד בכל מסעדה אחרת. קבלנו 8 סלטים קטנים שכללו חצילים, גזר, טחינה, קישואים, כרובית בטחינה, תורכי, עגבניות בטחינה וגם זיתים. הטחינה הייתה נהדרת וגם הגזר. לכל הסלטים היה טעם טרי ורענן שבסוף הארוחה נתגלה מקורו. הגיע גם סלט ירקות גדול עם המון נענע, שבהחלט הוסיפה לרעננות. עוד הניחו לנו על השולחן חומוס עם גרגירים, סלט חסה קצוץ דק עם עגבניות מיובשות ושומשום, פיתות גדולות ישר מהטאבון וגם צלחת עם 4 פלאפלים עם טחינה. לפלאפלים, שלא היו שומניים מדי, הוסיפו שומשום, שהיה תוספת נחמדה. החומוס היה טוב והפיתות מהטאבון היו חמות וטריות. שימו לב, עד עכשיו הגיעו לשולחן רק מנות ראשונות, יש עוד דרך ארוכה. למי שרוצה לדעת מחירים, רוב הסלטים עולים בין 18 ל- 25 ₪, אבל ב-22 ₪ לסועד אפשר לקבל מבחר מהסלטים.

P6200067 עכשיו אפשר להגיד שהמנות המעניינות התחילו להגיע לשולחן. הגיע חציל ממולא בבשר כבש ובצל. בתוספת הצנוברים, המנה הזו הייתה מושלמת. לאחר כמה שעות בטאבון סגור, טעמי הכבש, הבצל והחציל התמזגו לאחד. באמת מנה מיוחדת שהייתה פשוט פתיחה מעולה לכל השאר. הבשר היה כל כך רך ועסיסי ושומנו הורגש גם בחציל. מנה זו לא הופיעה בתפריט אבל המלצר אמר לי שזו מנה שמגישים יום יום.

לא רק שהגישו לנו בקבוקי מים מינרלים בכל פעם שנגמרו, גם הניחו על השולחן קנקן של מיץ תפוזים סחוט טרי (25 ₪). את המיץ שתינו בתענוג וברוגע והוא היה כל כך מרענן ומתוק. חשוב לציין שלא רק אנחנו קבלנו שירות מצוין, כל השולחנות מסביבנו היו מרוצים מהשירות ולא נראה שמישהו חיכה יותר מדי זמן למשהו. 

P6200069 המנה הבאה שהגיעה הייתה צוואר כבש ממולא עם ירקות ואורז (190 ₪). המלצר הניח כלי מכוסה בבצק, שבעצם אוטם את המנה. גם מנה זו הוכנה בטאבון הסגור של המסעדה. מנה גדולה שמספיקה ל-2 אנשים רעבים. איזה מזל שאשתי כבר התמלאה… הבשר מצוין והאורז גם כן. האורז היה רך ועסיסי עם המון נוזלים, גם מהבשר וגם מהירקות. פשוט מנה מעולה.

 

למנה הבאה קבלנו צלע כבש ממולאת עם ירקות (95 ₪). הירקות כללו בצל, שום, פלפל וגזר. הבשר יצא רך ובהיר ומאוד טעים ועסיסי. היו במנה המון נוזלים ומאוד נהניתי לטבול בהם את הבשר. מנה טובה מאוד. בשלב זה כבר לא ידעתי מה לעשות עם כל האוכל שעל השולחן, היה המון. לאט לאט הצלחתי להשתלט על הרוב. למנות הטאבון זמן בישול רב, ולכן למי שממהר, לא מומלץ להזמינן. במסעדה ידעו על הגעתנו ולכן קבלנו את שפע מנות המסעדה.

 P6200075    P6200076  

במהלך הגעת מנות הבשר אשתי הזמינה שיפוד קבב ושיפוד פרגיות משום שהיא בעצם אוכלת ואוהבת רק בשר טחון. שיפוד הפרגיות לא השאיר עליה רושם אבל היא אמרה שהקבב היה מצוין. היה בו שילוב מעולה של בשר ותבלינים והבשר היה ממש עסיסי. שני שיפודי פרגית או קבב עולים 55 ₪, ו-2 שיפודי בשר כבש עולים 72 ₪.

P6200055 במהלך הארוחה ובעיקר בסופה, הילאל זועבי (נציג המשפחה במסעדה) ניגש ושאל אם הכל בסדר. בטני הייתה כל כך מלאה שבקושי יכולתי לענות לו. הייתי מלא בכל טוב, מה עוד צריך? הילאל הזמין אותנו לשבת על הספות ולהתרווח "כמו בבית". אשתי ואני התוודינו שהאוכל היה טעים ביותר. אחרי "תודה" ביישני, הילאל הדגיש שהמסעדה קונה את הירקות ממשפחות בכפר נאעורה, אשר מגדלות אותן בצורה אורגנית. רק אז האסימון נפל לי והבנתי מה הטעם המיוחד שהיה לסלטים בתחילת הארוחה. הילאל אמר שגם את הבשר הם קונים ממשפחה בכפר שמגדלת את הכבשים ושמשפחתו שותפה לצורת הגידול ולאחר מכן גם בבחירת הבשר המובחר ביותר. בעודנו נחים על הספה, אחד המלצרים הניח של שולחננו צלחת כנאפה. כנאפה טובה, אין ספק, וביחד עם הקפה השחור שהזמנתי, הארוחה נגמרה בצורה הכי טובה שאפשר. הילאל ליווה אותנו החוצה והראה לנו את הגריל, הטאבון הסגור, וגם כמה מעשנות. אוסף מרשים של כלים לאפיה ולהכנת מנות באש.

מאוד נהנינו. שירות מצוין, אוירה נעימה ונינוחה, ומעל הכל אוכל ממש טעים. המנות מעט יקרות אך שוות את המחיר. בסופי שבוע מומלץ להזמין מקום.

 

מסעדת סהרה

saharaz.net

טל': 04-6425959

 

ועוד קצת תמונות.

P6200053 פינת הטאבון והמעשנת

P6200059 חומוס עם גרגירים

P6200062סלט חסה קצוץ דק עם עגבניות מיובשות ושומשום

 

P6200063 פלאפל

אודות יובל

לבלוג זה הביוגרפיה שלי לא כל כך מעניינת כרגע אבל אני כן יספר על איך בעצם נהייתי חובב אוכל ויין (וכמובן גם הרבה דברים אחרים). את מלוא הקרדיט אני חייב בעצם לבעל הבלוג, שמו עודד. הכל התחיל ביום אביבי בצהרים בזמן הלימודים כאשר התבטל לנו שיעור ולא היה כל כך מה לעשות. עידן, אשר יככב בעוד כמה קטעים במהלך הבלוג, הציע שנעלה למשגב עם לבקר את חברינו החדש בסביבה הטבעית שלו. הריחות היו מופלאים למרות שעכשיו אני לא זוכר ממה היו, אבל כפי שאני מכיר את עודד היום זה בטוח היה לחמניות עם עגבניות מיובשות ובזיליקום או עוגיות שוקולד עם אגוזים וצימוקים. ככל מארח טוב עודד הציע לנו משהו לשתות והוא הציע לנו קפרניות. זאת הייתה קפרניה שאני עדיין לא שוכח, ועל בטן ריקה עשתה למצב רוחי נפלאות. המשכנו הלאה לעוד כמה ליקרים כאשר גם בניהם היה לימונצ'לו אלוהי שעודד עשה במו ידיו, משהו מדהים שסובב לי את הראש עוד יותר וכנראה אחד הליקרים שבדיעבד הפעיל אצלי גם כן את יצר היצירה. באיזשהו שלב גם טעמנו פורט מצוין מאוסטרליה, פורט שעד היום עודד מהלל ורוצה ממנו עוד, עקב כך שכנראה סיימתי לו את הבקבוק בשלוק אחד (הדעות בין הנוכחים עדיין שנויות במחלוקת). מלאים בבצק מעולה ואלכוהול מעולה גם כן, בכל זאת היינו חייבים לחזור וללמוד. בשארית היום נכחתי אבל לא באמת הייתי שם. קפיצה הלאה... על האש ראשון עם החבר'ה היה סטייק עין מהסופר ועוד איזה המבורגר בסגנון אמריקאי. אני חושב אחורה וחושב לעצמי על איך לא הקאתי את הג'נקפוד הזה, אני פשוט עדיין לא מאמין שהקיבה שלי עיכלה את ה"בשר" שאכלנו. לאט לאט המושג "חבר'ה" הצטמצם וככל שבילינו קצת יותר זמן ביחד הארוחות שלנו נעשו מהטובות ביותר, כלומר אין בעצם איך לטעות – בשר מעולה, אלכוהול מצוין וחברה אגדית. גם כאן עודד נכנס לתמונה בתור אחד מהמובילים של השינוי הדרסטי באיכות האוכל שבלסנו. אין ספק בעניין כאשר אני אומר שהכל למדתי מעודד. אני גם יודע שיש עוד הרבה יותר שעוד לא למדתי ממנו. במהלך הזמן כמובן שגם לי צצו כמה רעיונות טובים בקשר לכל סוג של אוכל או כל פתיחה של בקבוק יין, אבל בשביל זה כבר תצטרכו להתעמק בכתוב בבלוג. מילה אחרונה – אזהרה. כאשר אתם קוראים את הבלוג בבקשה לסדר דלי לריר שיטפטף, כי אם אתם תקומו ולא תשימו לב אתם תחליקו ותשברו ת'ראש, וחבל.
פורסם בקטגוריה ביקורת מסעדה, בשר. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

7 תגובות בנושא מסעדת סהרה

  1. מאת עינת‏:

    אני זוכרת את התקופה שהיא רק נפתחה. לדעתי המשפחה ואני היינו בין הראשונים שביקרו בה.. מאוד נהנתי מהביקור.

  2. מאת עודד‏:

    ואני שבהתחלה סיפרו שהשף הוא ירדני שהיה השף של המלך חוסיין.
    חוץ מזה היו להם מנות של עוף צעיר שנאפה בתוך כדי חימר ושהוגש בכיסוי בצק.

  3. מאת דני‏:

    נראה כמו האוכל הערבי שכולנו חולמים לגלות. התבשילים עם כיסוי הבצק נראים מעניינים מאוד. יאללה, עוד מעט עודד יספק לנו מבט נוסף למטבח הערבי.

  4. מאת חנה רז‏:

    גם אני זוכרת את המסעדה בראשיתה. היתה מעולה עם השף הירדני. ביקור נוסף לאחר מספר חודשים היה אכזבה איומה. כנראה שהחליפו שוב את השף, שווה לנסות

  5. מאת מעיין‏:

    הייתי שם עם המשפחה. 8 אנשים היינו. התיישבנו בשולחן והמלצר התחיל לשים לנו מלא סלטים, בלי הפסקה.. אמרנו "וואו" איזה פינוק.. בסוף הארוחה קיבלנו את החשבון וקיבלנו חום. במקום 400 ומשהו יצא לנו 667 …200 שקל רק סלטים!!!! קראנו למלצר שיסביר לנו את העניין הזה. (מלצר ממש ממש לא נחמד) הוא מבחינתו אומר לנו שזה רשום בתפריט ..בתפריט זה רשום ממש בקטן, בדף שרובנו לא הגענו אליו בכלל. אז איך אנחנו אמורים לדעת?! ממתי סלטים עולים כסף?! הייתי בהמון מסעדות ובחיים לא ראיתי דבר כזה.. קראנו לאחר מכן לבעלים. חשוב לציין שאנחנו משפחה נורא נחמדה שלא עושה רעש ובלאגן פשוט רצינו לדעת מה פשר הדבר. הבעלים שהגיעו היה בנאדם לא נעים בכלל וזועף ברמות מפחידות! היחס שלו עבר כל ביקורת. הוא מעצבים דחף את אחד הכסאות בכעס! ואמר לנו אל תבואו יותר מצידי.. יצאנו משם אומנם שבעים, אבל לא מרוצים בכלל. זה אפילו לא העניין של הכסף אלא העניין של השירות הגרוע. בחיים לא נחזור לשם שוב והם לא יקבלו מאיתנו שום מילה טובה! …

  6. מאת עודד‏:

    הי מעיין,
    אכן מקרה קשה ולא נעים. צר לנו אם הגעתם בעקבות הדיווח שלנו ואתם תולים בנו את האשמה. קחו בחשבון שהיינו אורחי המסעדה ולכן מן הסתם היחס היה חיובי מאד. זו הסיבה שאנחנו משתדלים תמיד להתמקד בטיב אוכל.
    לא שמענו את הצד השני של התקרית ולכן אוכל רק לומר שהיחס שתיארת מצד המסעדה אינו ראוי.

  7. מאת יובל‏:

    שלום מעיין,
    אין ספק שהמקרה שתיארת אינו ראוי לכל מסעדה אשר תהיה. כמו שעודד ציין, היינו אורחי המסעדה. מידיי פעם אנחנו עדיין תוהים מה היה קורה עם במקרים כאלו או אחרים לא היו יודעים מי אנחנו והיחס היה שונה, פשוט אי אפשר לדעת.
    גם אני (כמוכם וכמו כולם) נכנס למסעדה מומלצת מידיי פעם, ומגלה שמה שהיה כתוב אינו תואם את המציאות. באמת חבל.

השאר תגובה