עוד ביקור ביקב רמת הגולן

לביקור זה ביקב רמת הגולן, אשר מככב בבלוג בצורה אינסופית היו כמה מטרות. אני גם שמח להודיע שכולן הושגו. בראש ובראשונה לבקר את (ע"פ עודד) "השתול", שאם וכאשר נחשוף את זהותו פשוט אצטרך להרוג אתכם. מטרה שנייה – לשתות יין – צ'ק.  מטרה שלישית – לקנות יין – צ'ק. מטרה רביעית – לבסוף… להצטלם מול שלט היקב – צ'ק גדול. לא יכול להיות שאני אמשיך להסתובב ברחבי הארץ והעולם כאשר עדיין אין לי תמונה מול היקב האהוב עלי. החלטתי שפשוט הגיע הזמן, הסנדלר לא יכול ללכת יחף לעד.

 P5040032  

P5040028 אחרי נשיקות וחיבוקים נכנסנו לחדר הטעימות הקטן אשר מיועד יותר לקבוצות קטנות ויודעי דבר (ביין) מאשר כל מי שרק מגיע ליקב (וכמובן חברים של…). אחרי השיפוץ הגדול שעבר מרכז המבקרים של היקב זוהי הפעם ראשונה שנכנסתי לחדר זה, התרשמתי. בעיקר מקיר אחד שכולו בקבוקים של ירדן קברנה סוביניון 1990. בהתחלה טעמנו את היינות הלבנים ובהמשך יינות אדומים מתיישנים (כל נתוני היין בעמוד "זכרונות יין"). הירדן סירה 2003 כיכב בגדול, יין פשוט אדיר. משימות 1 ו- 2 נסתיימו בהצלחה.

גמלא נביולו 2008 לפני כשלושה חודשים גם הגעתי כבדרך קסם למרכז המבקרים החדש והופתעתי לגלות ששוב בצרו את ענב הנביולו באיכות טובה.  מה שאומר שהשיקו מהדורה מוגבלת של גמלא נביולו 2008. יין זה ניתן לרכוש רק ביקב ולכן אני ממליץ בחום. ענב הנביולו ידוע בעיקר בפימונטה (Piedmont) שבאיטליה ונבצר באיכות טובה מאוד ליינות באזור ברולו (Barolo) וברברסקו (Barbaresco). בעמוד "זכרונות יין" ליין זה אין נתונים אבל אני בוודאות יודע שלפחות 3 בקבוקים של גמלא נביולו 2006 נפתחו מאז פתיחת הבלוג. כנראה שהבקבוקים נפתחו לפני הוספת העמוד. השתיינים יעידו שזהו יין מצוין. הבטחתי לעצמי שאני אקנה כמה בקבוקים (התפשרתי עם עצמי על 4, הרי רציתי יותר).  משימה 3 נסתיימה בהצלחה (למרות פרצוף קצת חמוץ מאשתי, אבל פרצוף שמח ומבין מבני). 

ומשימתי הסופית… אין איפה לטעות. צילמו אותי בחיוך רחב ליד שלט היקב. צ'ק. צ'ק… ו… צ'ק.

 P5040030

לחיים.

אודות יובל

לבלוג זה הביוגרפיה שלי לא כל כך מעניינת כרגע אבל אני כן יספר על איך בעצם נהייתי חובב אוכל ויין (וכמובן גם הרבה דברים אחרים). את מלוא הקרדיט אני חייב בעצם לבעל הבלוג, שמו עודד. הכל התחיל ביום אביבי בצהרים בזמן הלימודים כאשר התבטל לנו שיעור ולא היה כל כך מה לעשות. עידן, אשר יככב בעוד כמה קטעים במהלך הבלוג, הציע שנעלה למשגב עם לבקר את חברינו החדש בסביבה הטבעית שלו. הריחות היו מופלאים למרות שעכשיו אני לא זוכר ממה היו, אבל כפי שאני מכיר את עודד היום זה בטוח היה לחמניות עם עגבניות מיובשות ובזיליקום או עוגיות שוקולד עם אגוזים וצימוקים. ככל מארח טוב עודד הציע לנו משהו לשתות והוא הציע לנו קפרניות. זאת הייתה קפרניה שאני עדיין לא שוכח, ועל בטן ריקה עשתה למצב רוחי נפלאות. המשכנו הלאה לעוד כמה ליקרים כאשר גם בניהם היה לימונצ'לו אלוהי שעודד עשה במו ידיו, משהו מדהים שסובב לי את הראש עוד יותר וכנראה אחד הליקרים שבדיעבד הפעיל אצלי גם כן את יצר היצירה. באיזשהו שלב גם טעמנו פורט מצוין מאוסטרליה, פורט שעד היום עודד מהלל ורוצה ממנו עוד, עקב כך שכנראה סיימתי לו את הבקבוק בשלוק אחד (הדעות בין הנוכחים עדיין שנויות במחלוקת). מלאים בבצק מעולה ואלכוהול מעולה גם כן, בכל זאת היינו חייבים לחזור וללמוד. בשארית היום נכחתי אבל לא באמת הייתי שם. קפיצה הלאה... על האש ראשון עם החבר'ה היה סטייק עין מהסופר ועוד איזה המבורגר בסגנון אמריקאי. אני חושב אחורה וחושב לעצמי על איך לא הקאתי את הג'נקפוד הזה, אני פשוט עדיין לא מאמין שהקיבה שלי עיכלה את ה"בשר" שאכלנו. לאט לאט המושג "חבר'ה" הצטמצם וככל שבילינו קצת יותר זמן ביחד הארוחות שלנו נעשו מהטובות ביותר, כלומר אין בעצם איך לטעות – בשר מעולה, אלכוהול מצוין וחברה אגדית. גם כאן עודד נכנס לתמונה בתור אחד מהמובילים של השינוי הדרסטי באיכות האוכל שבלסנו. אין ספק בעניין כאשר אני אומר שהכל למדתי מעודד. אני גם יודע שיש עוד הרבה יותר שעוד לא למדתי ממנו. במהלך הזמן כמובן שגם לי צצו כמה רעיונות טובים בקשר לכל סוג של אוכל או כל פתיחה של בקבוק יין, אבל בשביל זה כבר תצטרכו להתעמק בכתוב בבלוג. מילה אחרונה – אזהרה. כאשר אתם קוראים את הבלוג בבקשה לסדר דלי לריר שיטפטף, כי אם אתם תקומו ולא תשימו לב אתם תחליקו ותשברו ת'ראש, וחבל.
פורסם בקטגוריה אלכוהול, יין, יקבים, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

5 תגובות בנושא עוד ביקור ביקב רמת הגולן

  1. מאת עודד‏:

    ותודה על הנביולו שמצא דרכו אלי!

  2. מאת דני‏:

    יש להם אפילו גינה בשלט. רק פינת הג"ס חסרה שם.

  3. מאת עודד‏:

    ורס"ר שיצעק שהוא רוצה שני דגלי ישראל מתנפנפים ברוח, אחד ימינה ואחד שמאלה.

  4. מאת יובל‏:

    שכחתי לספר שגם אכלנו במסעדת מבשלת הגולן. שתיתי בירה חיטה של "בזלת" (לשעבר מבשלת הגולן) עם המבורגר ענק. פשוט מעולה.

  5. מאת עודד‏:

    אכלתי שם לפני שבוע. מפתיע שהאוכל טוב יותר מהבירה. מנת הקדירה שלהם נהדרת.

השאר תגובה