האימפריה מכה שנית

P4081509

גילוי נאות: אין לי קשר אישי למקום שהשלט שלו נראה בתצלום, לא הגעתי אליו בהזמנה או מטעם מישהו ואפילו לא ידעתי שהוא קיים עד לפני שבועות ספורים. אז למה אני כותב את הפוסט הזה? כי במקום הזה מצאתי זנים ההולכים ונכחדים מעולמנו.

כבר מספר שנים שאני מתלונן על היעלמותן מן הקונדיטוריות בארצנו של עוגות הקרם והמאפים בנוסח האימפריה האוסטרו-הונגרית עליה השלום. בעבר ניתן היה להשיגן בבתי קפה רבים וזכור במיוחד קפה בודפשט, אשר היה חבוי בסמטה שליד רחבת המשביר בירושלים, בו ניתן היה להשיג את כל הדברים הנפלאים האלה – עוגות אסטרהאזי, דובוש, עוגיות פריכות מלאות טעמים ושאר ירקות.

כפי שקוראי שפונדרה כבר יודעים, לא מזמן היינו בסיור בלוגרים שנערך לקראת פסטיבל האוכל הכפרי של הרי יהודה. היות ובתוכנית הסיור לא נכללה שום מאפיה או קונדיטוריה, נפלו פני ובמר לבבי ניגשתי למפיקת הפסטיבל ושאלתי על המלצותיה. המקום הראשון שהיא הזכירה היתה מימי'ס. אי לכך ובהתאם לזאת, כאשר נסענו יום שישי אביבי אחד לכיוון עמק האלה, מימי'ס סומנה כמטרה המרכזית של הפעולה. P4081510

הגענו למושב גבעת ישעיהו ונסענו בעקבות השלטים. המושב הפך בשנים האחרונות למעצמה קולינרית וניתן למצוא בו מספר רב של בתי קפה, מעדניות ואפילו יקב. במושב צפרירים הסמוך גם קמו עם השנים מספר מוסדות קולינריים חשובים, כמו מבשלת אביר האלה ויקב צפרירים.

P4081512

מצאנו את הקונדיטוריה במעלה דרך עפר. חשבתי שמדובר באיזה מטבח קטן שמוכר עוגות דרך החלון, אבל מצאנו בית כפרי יפה עם גינה ופינות ישיבה תחת שמשיות. כשנכנסנו הבנו מיד שהגענו למקום הנכון. בחדר המכירות מוצגים מבחר עוגות ומיני מאפים. המוצגים הראשונים שצדו את עיני היו עוגת דובוש מרובת שכבות ובומבות שוקולד. כמו בימים הטובים.

לבושתי התברר כי המקום קיים כבר מספר שנים, ואני שתקתי. את המקום פתחו מימי טרבלוס ואחיה שימי. היא למדה קונדיטוריה, הוא היה יזם צעיר וסוף המחשבה במעשה תחילה. משיחה קצרה אתם הבנתי שאמם של השניים, אשר היתה נוכחת ביום הביקור, היא ממוצא הונגרי ושהיא השפיעה רבות על הכיוון הקולינרי של המקום.

P4081513

ראשית טעמנו מצלוחיות הדוגמיות. התחלתי בשברי מקרון ומיד הבנתי שכל שמועות הזוועה ששמעתי על המקרונים של מימי היו נכונות. למי שמתבלבל, לא מדובר במקרונים של האיטלקים, אלא בסוג של מאפה עדין, המורכב מעוגיות מרנג שקדים דבוקות זו לזו עם גנש. אחרי התלבטות קשה החלטנו לבחור בעוגת גבינה ובפאי פקאן. בעקבות התעניינותי במקרונים, הוציא שימי שתי קופסאות מהודרות מהמקרר והציג לנו אותן ואת תכולתן. המראה היה מרשים ולהפתעתי התברר שקופסא של 15 מקרונים בחמשה טעמים  עולה 35 ₪. בו במקום ביקשתי להוסיף קופסא לחבילה שלנו. טעמנו עוד מספר עוגות פריכות שהבצק שלהן היה בעל מרקם נהדר וכן עוגיות שוקולד-תפוזים עתירות טעמים. היה עלי להחזיק לעצמי היטב את הרצועה כדי לא להוסיף אותה לחבילה.

 P4081511

היות ותכננו פיקניק לא נשארנו לשבת, אבל הגינה האביבית נראתה מזמינה מאוד. מי שמעוניין יכול לקבל בפנים גם שתיה חמה. אנחנו הצטיידנו עוד קודם לכן בבירות של מבשלות "עמק האלה" (גם בסביבה, במושב שריגים-לאון) ושל "אביר האלה".

P4081508

הגענו לפיקניק בפארק הלאומי בית גוברין, פתחנו את קופסת העוגות וטעמנו את טעמו של גן העדן. כל מרכיביו של פאי הפקאן היו מושלמים, כולל הבצק הפריך, אתו נפלו טובים וחכמים. מרקמה של עוגת הגבינה היה קצפתי וכך גם הטעם. המקרונים מושלמים ומשלבים רכות ופריכות. טעמיהם (שוקולד, מוקה, וניל, לימון ותות) מתונים אבל ניכרים היטב.

P4221668

ביקור חוזר

במסגרת הגעתנו לגבעת ישעיהו לאירוע המבשלות של מטה יהודה קפצנו שוב אל מימי'ס. הפעם נשארנו גם לשבת. הצטיידנו בבומבת שוקולד עם מילוי הפתעה (ולא נהרוס כאן את ההפתעה) ופרוסת דובוש בעלת לא פחות מתשע שכבות. ניסינו לנגן על ציפוי הקרמל שלה את מארש ראקוצ'י, אבל זה נשמע יותר כמו מארש הניצחון. שתי העוגות היו  מצויינות וכך גם ההפוכים הקטנים שהזמנו. כמו שחשדנו בביקור הקודם, הגינה נעימה מאוד לישיבה.  

עדכון: ע"פ דברי אנשים שביקרו במקום אחרי סיום פסטיבל האוכל הכפרי, לא מגישים שם יותר קפה והמקום פועל כקונדיטוריה רגילה.

לפני שנפרדנו לשלום הצטיידנו שוב בקופסאות מקרונים ובקופסת עוגיות השוקולד והתפוז שלא קניתי בפעם הקודמת. הרצועה לא עזרה הפעם. 

P4221670

לסיכום, ובעקבות טעימת תותים הבוקר (עליהם אני מתכנן פוסט בנוסח "יום זעם"), הרשו לי לחזור על המנטרה החביבה עלי, כמדומני אני הוא ממציאה:

"למה לאכול פירות אם אפשר לאכול עוגות, ולמה לאכול סתם עוגות אם אפשר לאכול עוגות קרם וקצפת". תחי האימפריה.

מידע מעשי:

מימי'ס, גבעת ישעיהו, משק 70

טל. 02-9998278

פתוח בימי שישי בשעות 9:00-18:00

http://www.mimis.co.il/

פורסם בקטגוריה אוסטריה, ביקורת, ביקורת מסעדה, הגיגים, הונגריה, עוגה, עוגיות, קינוחים, שוקולד, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

17 תגובות בנושא האימפריה מכה שנית

  1. מאת עודד‏:

    תענוג! כמה טוב שיש מי שמשמר את מסורת האפיה האוסטרו-הונגרית. בשנים האחרונות היא נגמזת והולכת.

  2. מאת עודד‏:

    זה מה שכתב טומי לפיד על טורט דובוש בספר "פפריקה" שהוציא עם רות סירקיס:
    "אם אתה לא יכול לתופף על הציפוי של טורט דובוש את מארש ראקוצ'י של ברליוז, סימן שמשהו עם הטורט (או עם המארש) לא בסדר. מכל מקום, זהו הטורט המפורסם, האהוב, הנערץ והאופייני ביותר של המטבח ההונגרי."

  3. מאת דני‏:

    ונזכיר שאת הציטוט אתה מביא במאמר שפרסמת בגליון "על השולחן" האחרון שעוסק באותו נושא.

  4. מאת עודד‏:

    אכן. פגשתי כמה קונדיטורים ותיקים עם סיפורים מעניינים.

  5. מאת חנה רז‏:

    איזה חיים משוגעים אתה עושה עם הגנים הדקיקים שלך. רק מהריר שנזל לי למראה התמונות והתאורים השמנתי 4 קילו. זה ממש לא הוגן

  6. מאת מאיה‏:

    באמת אחלה כתבה. משום מה חשבתי שזה עודד, גם לפי הצילומים. כנראה מי שאוהב אוכל יודע לצלם אותו יפה 🙂
    וחנה- גנים דקיקים יכולים לתעתע! חושבים שאפשר לאכול הרבה ואז מגלים שיש כולסטרול גבוה או משהו כזה 🙂

  7. מאת דני‏:

    תודה חנה. אני אכן נמנע מבדיקת כולסטרול כדי לגלות דברים כאלה. לגבי התצלומים, יש לי תחושה שאם עודד היה שם היינו רואים תצלומים אף יותר יפים.

  8. מאת עודד‏:

    די, תמשיך

  9. מאת יובל‏:

    אני כל כך רעב הייתי טורף כמה פאי אגוזים ושותה גם איזה כמה בירות איתם…

  10. מאת עודד‏:

    בסופ"ש הקרוב יש בגבעת ישעיהו ארוע בירה של המבשלות באזור.

  11. מאת שירלי‏:

    ממש מגרה ומזמין. יישר כוח! גם האווירה הפסטורלית קורצת במיוחד.

  12. מאת דני‏:

    כפי שהתגלה לנו בביקורנו ביום שישי אחה"צ, האוירה אכן פסטורלית. הפוסט עודכן בהתאם.

  13. מאת עודד‏:

    עוגיות המקרון פשוט מושלמות. טעם טוב של שקדים מהבצק ומרקם עשיר של הקרם עם טעם מיוחד לכל צבע.

  14. מאת קמי‏:

    הביקור אצל Mimi's הוא רק תרוץ כדי להריח, לשטוף את העיניים ולענג את החך!!

    כמו הכלב של פבלוב, אני אומרת מימי וכבר יש לי ריר. שנים חיכינו לקונדיטוריה כה טובה שעושה עוגיות צרפתיות שגדלתי עלהם. היא מחזירה אותי לילדותי. מורגשים החומרי גלם המצויינים בהם היא משתמשת. המבחר הוא גדול וכל עוגיה היא חגיגה אמיתית! והעוגות….. ימי ימי!!!.
    די אני כבר לא יכולה לכתוב אני רצה למושב

  15. מאת אריאלה‏:

    היינו בסוף השבוע – כל מילה מיותרת!! עוגות מעולות ומיוחדות.
    ניתן להרגיש את חומרי הגלם האיכותיים – חמאה, שמנת, שוקולד אמיתי.
    שווה את הנסיעה – מומלץ ביותר!
    נשמח לדעת באם יש בתי קפה במרכז שמגישים את העוגות שלה – מבטיחים להיות לקוחות קבועים

  16. מאת דני‏:

    לכל מי שמתלהב כמונו מהעוגות האלה, כדאי להציץ במאמרו של ידידינו עודד בגליון האחרון של "על השולחן". הוא מתאר שם כמה שמורות טבע של אפיה אוסטרו-הונגרית שעדין נותרו בארץ.

  17. מאת שני דוד‏:

    גילוי נאות – לא הייתי בגבעת ישעיהו !! אך כחובב עוגות איכותיות בקרוב אגיע רחוק…. מבטיח לבקר לקנות ולהנות. מבטיח גם לכתוב איך היה והאם הנסיעה "השתלמה"… חג שמח לכל בית חוות הנוער

השאר תגובה