טעימות תפריט החורף ברשת Espresso Bar

היתה זו שעת ערב קרירה על הצוק שבין הרצליה לתל אביב בואכה מלון מנדרין. הציפורים לא צייצו והשיירה לא עברה. יכולת לשמוע רק את הרוח המייבבת ושאון הגלים המתנפצים אל החול. שני סוכני הש"י שלנו ד. וע. נפגשו לארוחת טעימות של תפריט החורף של רשת Espresso Bar. הוזמנו מטעם משרד יחסי הציבור של הרשת לבדוק את המנות החדשות.

בית הקפה הראשון של הרשת, עוד לפני שהיתה בכלל מחשבה להפוך לרשת, הוקם בתל אביב בשנת 1992 במבנה בגודל 23 מטרים רבועים. המטבח היה זעיר ואת החביתות היו מכינים בעזרת אדי הקיטור של מכונת הקפה. כך זוכרת נורית, הבעלים ומנכ"לית הרשת. כיום יש לרשת שבעה סניפים. בסניף מנדרין, הגדול מסניפי הרשת (400 מ"ר), יכולים לשבת כ-100 איש בפינות ישיבה רבות ומרווחות. עיצוב המקום נעים לעין ומתאפיין במוטיבים של פסי שחור-לבן. בכניסה, מאחורי המארחת המנומנמת עומד על תילו בר לבן וארוך שבמרכזו מונחות מספר צנצנות עם עוגיות וכמה מגשים עם עוגות הנאפות כולן בקונדיטוריה של הרשת. כבוד. לאור הפופולאריות של החוף הסמוך ניתן לשער שהמקום עמוס בחודשי הקיץ.

IMG_0115

 

התפריט משתנה בין החורף לקיץ ופרט לתפריט הקבוע, שמוגש בכל הסניפים, לכל סניף יש תפריט ספיישלים משלו. השף החתום על התפריט הוא עידו לב, בוגר הקורדון בלו באוסטרליה, עם עבר במסעדות מכובדות כמו מול ים והרברט סמואל. "כשהגעתי", מספר עידו, "התפריט היה מורכב בעיקר מסנדוויצ'ים".

התפריט לארוחה שלנו הורכב ממבחר מנות זהות בטעמן לאלו שבתפריט אך מוקטנות. פצחנו בסנגריה אדומה עם קוביות תפוחים. יין חם זה בדרך כלל נחמד מאד כשקר בחוץ. דווקא אותה לא מצאנו בתפריט, אבל איתרנו סיידר חם שקרוב לוודאי שנחמדותו דומה.

 

ראשונות

IMG_0080

אחרי הסנגריה ושיחה קצרה עם השף הגיע מרק קרם חצילים עם גזר, סלרי וגבינת ברינזה (של מחלבת יעקבס, יקירת הבלוג). החציל העניק למרק טעם מעושן חזק ונפלא. מעל כוס הקפה בה הוגש המרק הונחה פרוסה קלויה של לחם דגנים שגם היא ספגה מטעמו המעושן של המרק. בתפריט הרגיל מגיע המרק בקערה יפה על לוח עץ.

בקבוק היין שנפתח לבחירתנו היה Flam Classico 2009, שהוא בלנד של קברנה סוביניון ומרלו ביחסים שווים. את הקברנה רזרב של היקב אנחנו זוכרים לטובה, אבל הפעם לא נרשמה התלהבות מיוחדת בין החברים מסביב לשולחן. אפילו דני, אשר נושא עמו זיכרונות נעימים מיינות פלאם ושלחץ להזמין את הבקבוק, התאכזב.

 

IMG_0082a

כעת הונחו על שולחננו צלוחיות קרם חצילים. עידו סיפר שאת ההשראה קיבל מהחומוס של הסורי בשוק הכרמל. גם כאן כיכב טעמם המעושן של החצילים ומרקמם האוורירי עשה נחמד על הלשון. הקרם תובל בטחינה, כמון, פפריקה מתוקה ושמן זית ועל הכל נחה ביצה קשה. עודד חשב שהמנה מעט אנמית, אבל המלח שהוסיף השלים את הטעמים. עדיף פחות מדי מלח מאשר יותר מדי… קרם החצילים הזכיר לנו מאוד בטעמו ובמרקמו את המרק שקיבלנו בתחילת הארוחה. ייתכן שמצאו כאן פתרון תפעולי יפה להכנת שתי מנות. בכלל, לאורך הארוחה בלטו מספר מרכיבים שהופיעו כקו מקשר בין המנות: קרם החצילים, טחינה, ביצה קשה ועוד.

 

IMG_0088

סלט טבולה עם גבינת פטה היה אוורירי מאד והקינואה שהחליפה את הבורגול בושלה באופן מדויק. הירקות היו טריים מאד וגם פה טיפה מלח חידדה את הטעמים.

 

IMG_0090a

כוסית שרימפס ועגבניות בעארק היתה מנה נהדרת. השרימפס מוקפצים עם עגבניות טריות ותרד, פלאמבה של עארק, שמנת ועירית לקישוט. טעמו של העארק הורגש היטב במנה וגם הסולדים מטעמי אניס הסכימו שהמנה מצויינת. מרקמם של הסרטנים הקטנים האלה היה רך ועדין למרות שמקורם במקפיא סבייטי, והעגבניות נמסו על הלשון. הרוטב היה כל כך טעים עד שהתפתינו לשתות אותו מתוך הכוסית לאחר שהשרימפסים הסבייטים הלכו להם.

 

עיקריות

בשלב הזה של הארוחה כנראה שהיתה הפסקה בבית הקולנוע הסמוך וניחוחות נעימים ומבלבלים של פופקורן נישאו אל עבר שולחננו שבפתח בית הקפה, מהולים בריח סיגריות מטריד. כנראה שלמעשנים היה קר מדי לצאת החוצה כדי לדלל לעצמם את החמצן והם לא רצו להסתכן בנזק לריאות.

צ'ייסרים של ויסקי היו נחמדים מאד וחיממו קצת את האווירה. עודד הפיל בשלומיאליות אופיינית את בקבוק היין השני שאך נפתח ולשמחתו גילה שהיתה זו אשמתה של בליטה סוררת במרכז השולחן. הפעם היה זה בלנד שיראז וקברנה סוביניון 2008 של יקב Willowglen האוסטרלי. ליובל בטח היה מה לומר עליו, אבל לעניות דעתנו הוא היה פחות לא מוצלח מהבקבוק הראשון.

 

IMG_0100

מנה יפה של קינואה וירקות צרובים הונחתה לעברנו. הסלט נח על טחינה עם סילאן (דבש תמרים). יצירתי ולדעתו של דני הטחינה תרמה מאד למנה. גם פה הקינואה היתה אוורירית מאד ומדוייקת.

 

IMG_0104

אחרי הקינואה הגיעה סוף סוף הפרה. המבורגר קטן מנתחי שייטל ושפונדרה (היי!) בתוך לחמניה, עם צ'יפסים דקים, טעימים אך שמנוניים קמעה. הבשר היה טוב מאד, עם מרקם טוב של בשר שלא נטחן לעיסה, ונצלה למידת מדיום. לצד ההמבורגר הוגשו הרטבים הסטנדרטיים ואליהם צורף איולי טעים שנרקח במקום.

 

P1011204a

את סלט המדבר שכוסה בשמיכת טחינה הקיפו מקלוני בצק עם אורגנו שהיו מיוחדים וטעימים מאד.

 

IMG_0110a

עוד טעמנו מנת חזה עוף עם תרד, חלב קוקוס ושלושה סוגי אורז עם אגוזי קשיו. השילוב היה מוצלח, אבל למרבה הצער חלקם התחתון של נתחי העוף נחרך וקיבל טעם שרוף לא נעים. הנחנו שמדובר בחוסר תשומת לב חד פעמי.

 

קינוחין

כבר אמרנו שלרשת יש קונדיטוריה משלה המספקת מאפים לכל סניפי הרשת. בחודשים הקרובים מתכננים לפתוח אותה גם לקהל הרחב. על הקינוחים מנצח שף קונדיטור יניב ברהים.

על השולחן פוזרו באופן רנדומלי:

IMG_0131a

אטריות קדאיף עם גבינת ריקוטה ופירות יער.

 

IMG_0127a

פונדנט שוקולד עם גלידת וניל.

 

P1011223a

ופל בלגי עם ציפוי פריך והרבה פירות טריים. דני חשב שזו היתה המנה המוצלחת ביותר, אם כי היה נחמד לראות עוד קצפת על חשבון חלק מהירקות… כלומר הפירות (בגרמנית אומרים Dieselbe Scheisse והמבין יבין).

 

IMG_0129a

קסטה – שתי עוגיות שקדים מעולות שביניהן גלידת וניל בכמות מספיקה לכל ילדי גן דנית. את טעם השקדים של העוגיות הרגשנו החל מהביס הרביעי. מעל הכל נמזג סירופ שוקולד חם. המנה הזאת צריכה לקבל את פרס איגוד הארכיטקטים לשנת 2011.

 

IMG_0133a

עוגת תפוחים וקלבדוס (ברנדי תפוחים) עם צלוחית קצפת היתה נחמדה מאד. קשה להדגיש את חשיבות הגשת קצפת עם המנה הזאת ועם עוגות דומות מסוג זה. היא תמיד מוסיפה טעם ועניין למנות אחרונות, ביחוד כשהן עוגות חסרות קצפת וקרם.

 

חזרנו עייפים אך מלאים.

 

 

אספרסו בר מנדרין

יוניצמן 21, חוף הצוק

תל אביב (הגעה פשוטה דרך צומת גלילות)

שעות הפעילות: 8:00-24:30 ימים א'-ש'

אתר האינטרנט עם מידע נוסף ותפריטים

פורסם בקטגוריה ביקורת מסעדה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

השאר תגובה