שלוש בירות וענק בירה אחד

הנה שלוש בירות אנגליות חביבות למדי ששתיתי לאחרונה. שלושתן נרכשו אצל הסבייטים. אין לי יותר מדי מה לומר על הטעמים, אלא רק שהם מאד לטעמי – סמיך ומריר, כמוני. עוד מידע ניתן למצוא עליהן באתרי האינטרנט השונים. כולן בנפח חצי ליטר ולגבי מחירים, כבר הספקתי לשכוח, אבל לא היו בשמיים עד כמה שזכור לי. אחת מהן עלתה כמו גולדסטאר ושתי האחרות בסביבות ה-12 ₪.

מדובר בשלוש מבשלות בירה שונות שנמצאות בבעלות יצרן הבירה הגדול בבריטניה – Marston's PLC. על פי ויקיפדיה בשנת 2010 היו בחברה 13,000 עובדים.

  

King Goblin, Special Reserve

IMG_9287 

בירה של מבשלת Wychwood. הבירות של וויצ'ווד התחילו להגיע לארץ לפני כמה שנים ויש להן מבחר נאה ומוצלח. דני מציין שזוהי מבשלה חדשה יחסית שיושבת בחבל אוקספורדשייר ועל סף האזור הידוע כקוטסוולדס. למרבה הפלא, הוא כמעט ולא נתקל בבירות הללו בפאבים שם.

סמל המבשלה הוא צללית של מכשפה על מטאטא. בסמל המכשפה טסה ימינה. שימו לב שברוב ציורי המכשפות על כלי הטיס החביב עליהן, המכשפה טסה שמאלה. כך גם היתה המכשפה בלוגו של יקב ליקרז הזכור לטובה. אתר האינטרנט של המבשלה מרשים אך מרגיז.

IMG_9288  IMG_9290

 

את הקינג גובלין לא יצא לי לראות עד עתה. חוזקה 6.6% אלכוהול וכתוב עליה שהיא מבושלת בליל ירח מלא בלבד. זו לא הפעם הראשונה שאני נתקל בסיפור שכזה. לפני כמה שנים לגמתי בבוואריה את בירה Vollmond (ירח מלא), שגם היא מבושלת בלילות ירח מלא בלבד במבשלת Wolfshöher.

wolfshoher2 wolfshoher1

 

כתבו על הקינג גובלין – A full, rich, sublimely fruity and satisfying indulgent beer ואני מאשר.

 

שחר, לידיעתך, יש להם בירה צ'ילי ושוקולד! וכנהוג במבשלות אנגליות רבות יש להם מגוון רחב מאד של בירות עונתיות עם שמות משעשעים כמו The Dog's Bollocks, Bountiful.

 

 

Double Dropped Bitter

IMG_9217

 

של מבשלת Brakspear. חוזקה 3.4% אלכוהול (זה כמעט מים בשבילי), אבל זה לא ניכר בטעם. המבשלה ייצרה בירה משנת 1779 (על הבקבוק) או 1774 (באתר) ובשנת 2002 נסגרה ונרכשה על ידי מבשלת וויצ'ווד, שהמשיכה את ייצור הבירות המקוריות במקום חדש אבל עם רוב הציוד המקורי.

זוהי אחת מהבירות המעטות באנגליה שעדיין מיוצרות בתהליך Double Drop.

גם בקו הייצור פה יש בירות עונתיות עם שמות אנגליים משעשעים כמו Oh Be Joyful ו- Hooray Henley.

 

 

Oyster Stout

IMG_9019

של מבשלת Marston's המייצרת בירה מאז 1834. 4.5% אלכוהול. כתבו עליה – Rich, dark and exceptionally creamy smooth stout with good character and strength ואני מאשר.

דני הפנה את תשומת לבי לתווית, עליה מצויר השלצדף, עוף חביב ונפוץ מאד בחופי בריטניה שמאד אוהב צדפות. הם גם שומרים בקנאות על אזורי הקינון שלהם ומבצעים יעפים מסמרי שיער מעל ראשם של פולשים. דני מכיר את זה מנסיון.

שמות משעשעים של בירות שלהם – Ugly Sisters, Wicked Witch, Merrie Monk.

 

הערה ליבואני הבירה השונים: זה מבאס לאללה שאתם מדביקים את הכיתוב בעברית על התווית האחורית של הבירה.

 

פורסם בקטגוריה ביקורת בירה, בירה, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

4 תגובות בנושא שלוש בירות וענק בירה אחד

  1. מאת יובל‏:

    הבירות של Wytchwood באמת טובות, אני זוכר אותן לטובה. אין ספק שהלוגו שמשתנה בין סוגי הבירות עוזר ליצר הסקרני שלי. אני צריך לעצור אצל הסבייטים ולקנות את החדש.

  2. מאת שחר‏:

    אממממממממ שוקולד וצ'ילי, אני מניח שלא ניתן למצוא את זה בארץ.
    את הOyster Stout טעמתי באחת הפעמים שנשלחתי מהעבודה לשתות בירות בחו"ל ואולי גם לעבוד קצת, ולא ממש אהבתי למרות שאני בהחלט מחובבי ה Stout.
    אם אני לא טועה, הבקבוק שלהם מצא חן בעיני ואכן שכחתי אותו במלון בסוף.

  3. מאת עודד‏:

    לזה אני קורא תגובה מהירה.

  4. מאת שחר‏:

    כן, רק כשרציתי לראות אם הגבת לי וחיפשתי את הכתבה, קלטתי שעברה איזה שנה וחצי.
    פשוט היה לזה קישור מאחד הפוסטים האחרונים בנושא בירה.

השאר תגובה