בירת הבירה? לא בדיוק

P8190726

צוות שפונדרה ניגש לבדוק את אירוע הבירה הגדול השני של הקיץ בעיר הקודש. האירוע המוצלח של השנה שעברה הותיר טעם של עוד. האירוע של השנה הותיר טעם של פחות.

פסטיבל הבירה הירושלמי חגג השנה את שנתו השישית. האירוע התחיל במתחם תחנת הרכבת הישנה של המושבה הגרמנית, עבר בשנה שעברה לגן העצמאות במרכז העיר, וחזר השנה למתחם התחנה.

תכנית הפסטיבל נראתה מצוינת: אירוע של יומיים, מספר רב של מציגים, מבחר יפה של בירות תוצרת חוץ ומרחב תצוגה ליצרנים מקומיים חדשים. הבעיה היחידה נראתה עם המיקום. בימי ליקרז העליזים הצבנו פעם דוכן לממכר ליקרים בפסטיבל אוכל שנערך במתחם ולא אהבנו את המקום. כפי שחששתי, המקום היה הבעיה המרכזית של האירוע.

P8190714

בניגוד לאירוע שנערך מוקדם יותר הקיץ במתחם תחנת רכבת ישנה אחר, פסטיבל הבירה של ירושלים סבל ממספר בעיות מהותיות:

1) צפיפות וחוסר מקומות ישיבה. מתחם תחנת הרכבת הוא רחבת אספלט מאובקת ומוזנחת, שיתרונה היחיד הוא במגרש חניה גדול. בניגוד לאירוע התל-אביבי, כאן לא פרסו המארגנים שולחנות פיקניק בנקודות שונות ואפשרויות הישיבה היחידות היו או על האספלט או על אחת הגדרות המתפוררות. כמו כן בלטה הצפיפות לאחר רדת החשכה, כאשר אנשים החלו לזרום למקום. יש לציין כי מבחינה זו גן העצמאות התאים יותר בגלל משטחי הדשא הגדולים שלו.

P8190712

2) בירות הבוטיק הישראליות נבלעו איכשהו בין דוכני ממכר של היבואנים הגדולים ובין שתי סככות ענק של חברת טובורג, אשר העוברים בהן יכלו לקבל הנחה על בירת טובורג עם הפעלת רכיב הבלו-תות' של הנייד שלהם. אישית לא הבנתי מה הרעיון בלבוא לאירוע כזה כדי לשתות טובורג. מכל מקום, נציגי מבשלות הבוטיק רוכזו ברובם בפינה ליד הכניסה האחורית בעוד שמרכז הרחבה נותר בשליטת דוכני הענק של הבירות הזרות. יש לציין שבתחום הבירות הזרות המבחר אכן היה נאה.

P8190722

3) עיצוב הדוכנים היה גרוע והרושם היה של גיבוב דבר על גבי דבר. בפסטיבל התל אביבי קיבלו כל המציגים דוכן אחיד ונאה. בגן העצמאות סביבת הגן חיפתה על עיצוב הדוכנים, אבל במתחם שהינו מכוער מראש, הקרב היה אבוד.

4) כמו תמיד באירועים מסוג זה, האוכל לא נראה מזמין במיוחד. כדי להתגבר על כך הבאתי הפעם סנדביצ'ים טובים מהבית עם מיני חזירויות. הבעיה היא שבגלל חוסר מקום לשבת נאלצנו לאכול בעמידה. לא כיף.

P8190718

5) בכל הפרסומים לקראת האירוע הבטיחו חנות גדולה ליד הכניסה הראשית, עם מבחר בירות במחירים נוחים. לא ברור מה היה ביום הראשון, אבל ביום השני החנות לא נראתה בשטח.  חלק מיצרני הבירה המקומיים מכרו בקבוקים של בירה מתוצרתם והיה דוכן של "בירדי" שמכר שלל מזכרות בירה (מלבד הנוזל עצמו). מה שכן, מספר יצרני אומנות ותכשיטים הציגו ומכרו את מרכולתם. לא ברור מה הקשר לבירה, אבל ניחא.

P8190721

אחרי אירוע יפה ומוצלח בשנה שעברה, האירוע השנה לא היה מוצלח ורוב הסיבות לכך היו קשורות למיקום הגרוע. אני לא מקנא במארגנים, משום שאין ספק שבירושלים קשה למצוא כיום מקום מתאים לאירוע מסוג זה. גן העצמאות מוצלח, אבל חסר מקומות חניה ומציג בעיות אבטחה קשות. מקומות מתאימים אחרים אינם עולים כרגע בדעתי. אולי מוזיאון ישראל, מיקומו של פסטיבל היין? באופן כללי, במצבה הנוכחי העיר – עם אינסוף אתרי בניה, זוהמה, בעיות תנועה והזנחה כללית, אינה מתאימה לאירועים המוניים.

חוששני שאם האירוע יימשך במתכונת הנוכחית נעדיף לוותר וחבל.  

 

פורסם בקטגוריה ביקורת, ביקורת אירוע, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

5 תגובות בנושא בירת הבירה? לא בדיוק

  1. מאת יובל‏:

    אני מאוד נהניתי מדוכני הבוטיק הישראלים, למרות שהיו קטנים וצפופים. טעמתי כמה בירות שלא ידעתי עליהם. אני חייב להסכים לגבי המיקום, לא משהו. שנה הבאה אחשוב פעמיים לפני שאני מגיע.

  2. מאת עודד‏:

    אכן מקום מדכא לערוך בו אירוע. בבוטיקיות הישראליות אציין לטובה את רונן, הבירה הכהה של אסיף וכמובן את דנסינג קאמל. לצערי יש נטיה לייצר את חלק מהבירות מתוקות מדי ועם אחוז אלכוהול גבוה מדי, זה מחרב לי את הבירה.

  3. מאת דני‏:

    טוב שהוספתם תגובות על טיב הבירות, כי לי לא היה הרבה לומר. בתל אביב הצלחתי להתרשם יותר מהבירות הישראליות. מה שכן, הבירות של רונן אכן היו מוצלחות.
    כמו כן, בדוכן של נגב היתה רשימת מקומות בהם ניתן למצוא את הבירה שלהם בי-ם. השבוע אנסה אחד מהם.

  4. מאת יובל‏:

    אולי אחד מכם יודע איפה אפשר להשיג בירות של "רונן"?

  5. מאת דני‏:

    הבנתי ממנו שהוא מייצר כמות קטנה מאוד ומוכר למכרים. עברתי על תצלום הדוכן שלו ולא ראיתי פרטי התקשרות. גם חיפוש בגוגל לא העלה דבר.

השאר תגובה