קינוח יום שישי

ביום שישי עידן, אח של אשתי, פתח את העיתון והשמיע שריקת הללויה. עידן לא סתם משמיע קולות כאלה ולכן ניגשתי לראות על מה המהומה. אהרוני פרסם כתבת קינוחים ליום שישי שבראשה עומדת הבננה הצהובה עם כל מיני רטבים ממיסיי חיך. כבר בבוקר עידן ואני החלטנו איזה קינוח נכין לארוחת יום שישי. בחרנו בבננה מטוגנת עם כדור גלידה ורוטב מייפל ביתי.

 P4260385אמל"ח (ע"פ עודד) בננות מטוגנות 

4 בננות

4 כפות סוכר חום

כפית תמצית וניל

4 כפות רום או ברנדי

 

אמל"ח רוטב מייפל

כוס סוכר

חצי כוס מים

קרטון קטן של שמנת מתוקה P4260393

40 גרם חמאה

 

ולעסק…

את הבננות חותכים באמצע ולאורך, ועל הצד השטוח מפזרים את הסוכר החום. מערבבים בקערה קטנה את הווניל והברנדי. אנחנו הוספנו גם קינמון וציפורן. מחממים מחבת כמה דקות שתהיה חמה. מניחים את הבננות עם הצד של הסוכר למטה עד שהסוכר מתחיל להתקרמל. שופכים פנימה את הווניל והברנדי המעורבבים, ומניחים עוד כמה דקות לטגן. כאשר מוציאים, מניחים את הבננה עם הצד המטוגן למעלה.

P4260395 P4260394

הרוטב… מערבבים את הסוכר עם המים עד שרותח. ממשיכים להרתיח עד שמתקבל צבע ענברי אדמדם (בערך 10 דקות). מורידים מהאש. ברגע זה מוסיפים רק שליש מהשמנת לסיר ומערבבים עד לקבלת נוזל אחיד. כתוב שליש כי אם שופכים הכול ביחד קרוב לודאי שהרצפה שלכם תהיה מלאה בשמנת.P4260390 כשמוסיפים את השמנת הכל מתחיל לבעבע ולגעוש עד קצה הסיר ולכן רק שליש, או לחילופין אפשר גם להשתמש בסיר גדול יותר. מערבבים ומחכים קצת. מוסיפים עוד שליש ואחרי כמה דקות את השליש האחרון. חותכים את החמאה לקוביות קטנות ומערבבים עד שמקבלים מרקם חלק וללא גושים.

הבננה כבר על הצלחת מחכה לכיסוי מייפל חמים ונעים, אבל לא לפני הגלידה. על הבננה יוצקים כדור גלידה וניל (או כל טעם אחר שיש) ועליו שופכים רוטב מייפל בכמות הרצויה. אנחנו גם פיזרנו אגוזי מלך למעלה. WOW… איזה כיף, איזה טעם זה עושה בפה. משהו משהו…

P4260397 P4260402

אודות יובל

לבלוג זה הביוגרפיה שלי לא כל כך מעניינת כרגע אבל אני כן יספר על איך בעצם נהייתי חובב אוכל ויין (וכמובן גם הרבה דברים אחרים). את מלוא הקרדיט אני חייב בעצם לבעל הבלוג, שמו עודד. הכל התחיל ביום אביבי בצהרים בזמן הלימודים כאשר התבטל לנו שיעור ולא היה כל כך מה לעשות. עידן, אשר יככב בעוד כמה קטעים במהלך הבלוג, הציע שנעלה למשגב עם לבקר את חברינו החדש בסביבה הטבעית שלו. הריחות היו מופלאים למרות שעכשיו אני לא זוכר ממה היו, אבל כפי שאני מכיר את עודד היום זה בטוח היה לחמניות עם עגבניות מיובשות ובזיליקום או עוגיות שוקולד עם אגוזים וצימוקים. ככל מארח טוב עודד הציע לנו משהו לשתות והוא הציע לנו קפרניות. זאת הייתה קפרניה שאני עדיין לא שוכח, ועל בטן ריקה עשתה למצב רוחי נפלאות. המשכנו הלאה לעוד כמה ליקרים כאשר גם בניהם היה לימונצ'לו אלוהי שעודד עשה במו ידיו, משהו מדהים שסובב לי את הראש עוד יותר וכנראה אחד הליקרים שבדיעבד הפעיל אצלי גם כן את יצר היצירה. באיזשהו שלב גם טעמנו פורט מצוין מאוסטרליה, פורט שעד היום עודד מהלל ורוצה ממנו עוד, עקב כך שכנראה סיימתי לו את הבקבוק בשלוק אחד (הדעות בין הנוכחים עדיין שנויות במחלוקת). מלאים בבצק מעולה ואלכוהול מעולה גם כן, בכל זאת היינו חייבים לחזור וללמוד. בשארית היום נכחתי אבל לא באמת הייתי שם. קפיצה הלאה... על האש ראשון עם החבר'ה היה סטייק עין מהסופר ועוד איזה המבורגר בסגנון אמריקאי. אני חושב אחורה וחושב לעצמי על איך לא הקאתי את הג'נקפוד הזה, אני פשוט עדיין לא מאמין שהקיבה שלי עיכלה את ה"בשר" שאכלנו. לאט לאט המושג "חבר'ה" הצטמצם וככל שבילינו קצת יותר זמן ביחד הארוחות שלנו נעשו מהטובות ביותר, כלומר אין בעצם איך לטעות – בשר מעולה, אלכוהול מצוין וחברה אגדית. גם כאן עודד נכנס לתמונה בתור אחד מהמובילים של השינוי הדרסטי באיכות האוכל שבלסנו. אין ספק בעניין כאשר אני אומר שהכל למדתי מעודד. אני גם יודע שיש עוד הרבה יותר שעוד לא למדתי ממנו. במהלך הזמן כמובן שגם לי צצו כמה רעיונות טובים בקשר לכל סוג של אוכל או כל פתיחה של בקבוק יין, אבל בשביל זה כבר תצטרכו להתעמק בכתוב בבלוג. מילה אחרונה – אזהרה. כאשר אתם קוראים את הבלוג בבקשה לסדר דלי לריר שיטפטף, כי אם אתם תקומו ולא תשימו לב אתם תחליקו ותשברו ת'ראש, וחבל.
פורסם בקטגוריה פירות, קינוחים, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

8 תגובות בנושא קינוח יום שישי

  1. מאת עודד‏:

    יפה. אני נתקעתי עם אשכול בננות בשלות ואפיתי הערב חלה עם בננות והכנתי ארטיקים מיוגורט ובננות.

  2. מאת שחר‏:

    רק אני מתעצל ופשוט מכין לי שייק בננות שאני נתקע עם בננות במצב הזה ???

  3. מאת עודד‏:

    זה בדיוק שייק בננות שמוזגים לתבנית של ארטיקים ומקפיאים.
    אני ממליץ על הסיליקון, אגב.

  4. מאת עינת‏:

    או כמו שעודד אומר, מה הופך פירה לפירה טוב?
    חצי קילו חמאה.

    אז בננות על אותו המשקל(literally). עם תוספות.
    נראה מעולה

  5. מאת דני‏:

    אה, זה מזכיר לי הרבה נשכחות. פעם מאוד אהבתי את זה, אבל במשך השנים שכחתי את המנה הזאת. פעם היא היתה מאוד פופולרית במסעדות הסיניות שפעלו בתחנות דלק.

  6. מאת מאיה‏:

    אז רק אני, כשיש בננות בשלות (שזה שם יפה לבננות רקובות) זורקת אותם?

  7. מאת עודד‏:

    יש כמה דרגות של בשלות. בננות לא "ממריאות" ממצב לא בשל למצב רקוב.

  8. מאת יובל‏:

    נראה לי שבננות ממש בשלות (כלומר ממש רקובות) הכי טוב בעוגת בננות.

השאר תגובה