Porter & Sons re and revisited

ימים ספורים אחרי הביקור הראשון עם שחר ביקרתי שוב עם המשוגעים מהלימודים. היה מלא מאד כשהגענו ולמרות שהזמנו מקום, לא התפנה השולחן אותו שמרו לנו. הושיבו אותנו בחדר נפרד שאין בו תצפית על שורת הברזים המכובדת מחד, אך הרבה יותר שקט בו מאידך. שקט זה טוב. שוב לא היתה בעיה עם זמינות מלצרים למרות הלחץ, יפה. כולם הזמינו בירה ורק ליאור הזמין קולה. אמרתי לו "מה יש'ך מקולה, ליאור?". הבירה של עידן לא הגיעה משום מה והמלצר צריך היה ללכת ולחזור כמה פעמים כדי לזכור אותו. בסופו של דבר גם עידן לגם.franziskaner

הזמנתי שוב את ההמבורגר עם הבייקון. מנה ענקית, אין ספק. היה לי קשה לגמור אותה. רטיבות. אין לי בעיה עם נזילות מההמבורגר. אתה מביא את זה על עצמך אם הזמנת אוכל שצריך להחזיק בשתי ידיים וללחוץ בו"ז פן יתפרק. מה שכן, כפי שחשדתי בפעם הראשונה, החלק התחתון של הלחמניה דק ורך מדי ולקראת אמצע המנה כבר לא היתה קרקע יציבה, התחתית נמסה והתפוררה ומה שמנע מההמבורגר מלהתנפץ אל הצלחת היו האגודלים שלי (מזל שיש שניים). זה לא היה מוצלח כל כך.

גילינו שלחמניות הבירה המופלאות מגיעות שוב ושוב עד שאתה נכנע. כמה נפלא.

עידן ביקש צ'יפס, אבל אין מנה כזו. למרות זאת המלצר דאג לו לצלחת צ'יפס גדולה שהספיקה לכל השולחן. הוא לא גבה עליה כסף, כפיצוי על ייבוש הנער בתחילת הערב. כל הכבוד. זה בדיוק סוג המחוות שלא עולות למקום הרבה כסף ושבזכותן הלקוח יחזור ויספר לחבריו כמה הם בסדר שם בפורטר.

שרימפס קרבונרה שהזמין גיורא – לא טעמתי, אבל נראה לי קצת קטן. בעיה ידועה עם מנות פירות ים בארץ. לכן אני בד"כ לא מזמין אותן.

המבורגר נטול בייקון (למה?) שהזמין ינון – אמר שטעים והמנה נראית גדולה וטובה.

נקניקיות שהזמין יובל – מעולות. זו לטעמי מנת הדגל של המקום.

כבד עוף על רושטי שהזמין ליאור – אמר שטעים, אני מאמין לו.

westons

שתיתי סיידר שהיה לא רע, אם כי הרגיש קל מאד, פרנציסקנר מצוינת וסלרה, בירה ישראלית מקיבוץ גניגר (עמק יזרעאל) שהיתה מצוינת ויש לה סיפור מרתק.

 

הגיחה השלישית לזירה היתה אתמול בערב עם גדי. ישבנו על שולחן בר לא רחוק מהכניסה. לא מומלץ, אגב. ריח סיגריות ורוח קרה הולמים בך אם אתה זה שיושב מול הדלת. בנוסף, הרעש מכיוון המגיעים החדשים קשה. באופן כללי היה רועש מאד הפעם. מה שכן, יום שלישי, תשע בערב והיה מלא. סחתיין.

london pride

מלצרית חביבה התקשתה להסביר לי מה הטעם של הלונדון פרייד ואמרה שהיא מזכירה טובורג. אמרתי לה שזה כמעט הדבר הכי גרוע שהיתה יכולה לומר ואז היא חזרה בה. הזמנתי בכל זאת (אין טעימות עדיין, יאללה תדאגו לזה!) ולצערי זה לא מיי פיינט אוף ביר. אמנם כהה, אבל מתוקה לי מדי ועם טעם שונה מאד מכל מה שאני מכיר, לכן גם לי היה קשה להשוות אותה למשהו אחר. גדי קיבל דנסינג PA בהמלצתי.

 

 

 

 

לא היו לחמניות הפעם, אבל הגיעו פרוסות לחם בטעם זהה. בכל זאת אני עדיין מעדיף את הקטנות החמודות האלה. אגב, הם עדיין מסרבים לתת לי את המתכון. חבל. אני כמעט בטוח שזה לחם על בסיס שמרים, אחרת לא היה רך ואוורירי כל כך. ניסויים בקרוב…

Pale Ale Final

הזמנתי שוב את הנקניקיות (אני הולך על מה שבטוח, כי קצת חבל לי להוציא 90 ₪ על מנה שאני לא בטוח שתהיה מוצלחת. הייתי מזמין את הספייר ריבס אלמלא התירס שתקעו במנה) ושמחתי על בחירתי. המנה פשוט מעולה. גודל הנקניקיות משתנה מפעם לפעם, אבל הטעם מעולה. חשוב לזכור לאכול אותן בסדר הנכון של טעם הולך ומשתבח. קודם הקטנה הכהה (כבש?), אח"כ הגדולה הכהה (בקר?) ובסוף הלבנה (חזיר) עם טעם מתובלן בדייקנות של נקניקיות אירופאיות מוצלחות. זה נשק סדי. השעועית שמגיעה כמצע גם נהדרת. על פי חוסר האחידות במידת הבישול שלה אני מניח שזו שעועית יבשה שמבשלים ברוטב עגבניות ולא שעועית מקופסא. הערה אחת היתה לי על הנקניקיה הכהה הגדולה, היא היתה כמעט נאה מבפנים. אני אוהב את הבשר שלי פועה, אבל רוב האנשים לא.

גדי קיבל פיש וצ'יפס שהיה עשוי מצוין. הדג בבלילה פריכה וטובה, נמס בפה ולא שמנוני מדי. רוטב הטרטר שהגיע אתו היה מעולה גם כן. מהצ'יפס לא נפלתי.

Paulaner

 

הבירה השניה שלי היתה פאולנר דונקל שהיתה נהדרת, כרגיל. בערב שלפני כן אמר לי ברמן אחד בפאב כמעט ריק על כביש החוף שזו בירה לבחורות. I beg the differ.

לסיכום, אחלה בירה, אחלה אוכל, שירות מצוין. רק שלא יתחילו לזרוק…

מומלץ.

פורסם בקטגוריה ביקורת מסעדה, בירה, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

4 תגובות בנושא Porter & Sons re and revisited

  1. מאת דני‏:

    מעניין מאוד! מי מייצר עבורם את הנקניקיות? כמו כן, האם הסלרה היתה מהחבית? זאת אכן בירה מאוד מסקרנת.
    פאולנר בירה לבחורות… מה שם המקום? אני רוצה להגיש תלונה לנאט"ו.

  2. מאת עודד‏:

    על פי מה שמספרים המלצרים, הנקניקיות מיוצרות במקום (כבוד…).
    הסלרה אכן מחבית והיא מצוינת. בירה טריה זה משהו משהו.
    הפאב מלפני יומיים הוא ולרי, בכפר ויתקין. יש להם גינס ופאולנר ובדרך כלל שקט שם. לכן אני אוהב את המקום. הגינס שלי היתה חמצמצה והערתי על כך לברמן. הוא אמר שאינו אוהב גינס ולכן נתן לחברו לטעום. הלז אישר את חששותי ואמר שהיא אכן נפתחה לפני חמישה ימים ושגינס בארץ מחמיצה אחרי ארבעה. חבית חדשה נפתחה וקיבלתי טעימה לאישור טריות. אישרתי וקיבלתי כוס חדשה על חשבון המקום. יפה.

  3. מאת עודד‏:

    הקורא עופר מהצפון מציע במקרה של התפרקות תחתית ההמבורגר פשוט להפוך אותו.
    רעיון יפה, אך אני מציע שמראש יחתכו את הלחמניה כמו שצריך, או יכינו בצק עמיד יותר לנזילות.

  4. מאת דני‏:

    נהניתי מאוד מהביקור במקום. מבחר הבירות אכן מרשים מאוד. אהבתי את הסלרה והליבירה הישראליות. להרבה מבשלות אנגליות יש מה ללמוד מהן. גם האוכל היה נחמד מאוד. בקיצור, מומלץ.

השאר תגובה