לנוסעים לאנגליה: המלצה קולינרית

Venison sausages

האימפריה הבריטית הצטיינה לאורך הדורות בתחומים רבים, אבל קולינריה לא היתה אחד מהם. יחד עם זאת, בשנים האחרונות ניכר שיפור ניכר באיכות האוכל הבריטי. הדבר בולט במיוחד באיכות המוצרים שניתן למצוא כיום בסופרמרקטים האנגליים. המוצרים המעניינים ביותר הם מוצרי הבשר למיניהם, דגים ופירות ים, גבינות, מוצרי חלב אחרים ומאפים.

לאחרונה גיליתי באנגליה את הנקניקיות הטובות ביותר שאכלתי אי פעם בסופרמרקט Sainsbury's. מדובר ברשת ענק עממית למדי שאת סניפיה ניתן למצוא כמעט בכל עיר אנגלית. הרשת מציעה מספר סוגי נקניקיות שיוצרו במיוחד עבורה ע"י השף ויצרן הנקניקיות המומחה Martin Heap.

הנקניקיות מגיעות טריות בחבילות של שש והן נקראות Scottish wild venison & red wine sausages. חוץ מהמרכיבים שבשמן, יש בהן גם בשר חזיר משובח, מרווה טריה וג'לי דומדמניות. המרקם שלהן גס – כמו שצריך להיות בנקניקיה משובחת – והמילוי שלהן נמצא במעטפת חזיר טבעית.

הכנתן פשוטה מאוד: טיגון ארוך מכל הצדדים על אש קטנה, או טיגון קצר מכל הצדדים והנחה בתוך תבשיל שסיים את רתיחתו ל-10-15 דקות. בסיבוב הראשון עשיתי טעות והגשתי אותן כמו נקניקיות גסות אחרות עם כרוב חמוץ. טעמו של הכרוב דומיננטי מדי עבור נקניקיות עדינות אלו. גם החרדל שמרחתי עליהן גרע מעט מהטעם. 

בסיבוב השני הכנתי אותן כפי שנהוג באנגליה: עם פירה תפו"א ורוטב סמיך שהכנתי ממשקעי הטיגון וקצת נוזל בקר. אופן ההכנה הזה הוכיח את הטענה כי באנגליה מוטב לבשל כמו אנגלים. בצורה זו טעם הנקניקיות עמד במרכז המנה ובקדמת הבמה ללא שחקני משנה מעצבנים. יופי.  

לנקניקיות טעם בולט של בשר ציד וניכר גם טעמו של היין האדום ושל הדומדמניות.

לסיכום, למבקרים באנגליה מומלץ לנסות. במחיר של 2.59 פאונד לחבילה זה אפילו לא יקר במיוחד.

Venison

קישורים מועילים:

האתר של Martin Heap, למרבה הצער ללא הנקניקיות הללו אבל עם הרבה יצירות מופת אחרות.

דף הנקניקיות באתר של סיינסבוריז

מתכון לתבשיל עדשים עם נקניקיות

פורסם בקטגוריה אנגליה, בשר, בשר ציד, חזיר, נקניקיות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא לנוסעים לאנגליה: המלצה קולינרית

  1. מאת חדוה‏:

    עודד הי,
    רציתי לשאול איזה נקניקיות אתה ממליץ לאכול בארץ אבל לאוכלי כשר (ולא חזיר)?

  2. מאת עודד‏:

    לטיב טעם יש נקניקיות כבש שאני לא בטוח שיש להן כשרות, אבל הן לא מכילות בשר חזיר.

    באיטליזים כשרים יש נקניקיות שעושים במקום בדר"כ והן לרוב לא רעות. כך למשל באיטליז הצלע האדום בכפר תבור וברמת ישי. יש להם שני סוגי נקניקיות, רגילות וחריפות. אם יש לך איטליז קרוב לבית, אני ממליץ לבדוק את רפרטואר הנקניקיות שלו.

    עוד ברמת ישי יש את לימוזין, מסעדה ואיטליז עם בשר מעולה. לא ניסיתי את הנקניקיות שלהם, אבל מהיכרותי עם הבשר שלהם אני מאמין שהן מצויינות.

    אם יוצא לך להגיע לפתח תקוה, יש את מבשלת הבירה Jem's, שבה מכינים נקניקיות רגילות וחריפות (מאד) שטעמן משתנה מפעם לפעם בין נפלא לסביר. אגב, יש להם גם את טבעות בצל מושלמות.

השאר תגובה