סלמתרק ושפני הנסיון מהמדבר

יום אחד הופיעה מודעה בקבוצות הווטסאפ הישוביות של הישוב הקטן שבין ירוחם למצפה רמון, ועוררה את סקרנותם של תושבי הישוב הפריפרי מוכה האבק והיובש. משאית מזון הגוררת טריילר אדום התמקמה ליד אחד הבתים באחת השכונות בישוב, ומתוך הטריילר נמכר אוכל הודי!

slamtruck1

בתפריט: אופמה (דייסת סולת), פודינג צ'יה עם פירות, סמוסה עם צ'אטני, צ'אנה מסאלה, צ'אי ועוד.

התושבים הסקרנים והרעבים הגיעו בקצב הולך וגובר אל המשאית וגילו שם שני חבר'ה נחמדים עמלים על הסירים והקערות, ומגישים מכל טוב למתקבצים למרגלות הטריילר.

מתברר שמדובר בניר וביובל, שני צעירים חיפאים שהחליטו לייסד עסק של food truck, מיזם אשר צובר יותר ויותר פופולאריות בשנים האחרונות, כשהמיקוד במשאית המזון שלהם, לה הם קראו "סלמתרק" (Salamtruck), הוא אוכל הודי טבעוני. מה שהיה מיוחד היום הוא שאותם שני חברים החליטו להתחיל להפעיל את העסק בפעם הראשונה דווקא אצלנו, במדרשת בן גוריון, בתור פיילוט! הרווחנו!

מאחר שמדובר היה בהרצה ראשונה של העסק הקטן, החליטו צמד הסלמתרקים שכל אחד ישלם כאוות נפשו עבור האוכל, מה שגרם לחלקנו קצת מבוכה. אנחנו מקווים שיצאנו נדיבים…

salamtruck

(התמונה מעמוד הפייסבוק של סלמתרק)

ולגופו של עניין: אני הזמנתי צ'אנה מסאלה, תבשיל הודי על בסיס גרגירי חומוס עם אורז לבן. היה טעים מאד! גם הצ'אי קיבל מחמאות מהקהל. דייסת הסולת היתה מלוחה (בכוונה) ולכן המבוגרים אמרו שזה כנראה לא לילדים, אבל באופן כללי האווירה והחוויה היו שמחים ונעימים, לכן ביקשתי את רשות המנהלים לכתוב כמה מילים. קיבלתי מהם גלויה שבצידה האחד כתוב "אז מה חוגגים?" ובצידה השני הלוגו והשם של המשאית וכתובת אינטרנט, שכשהזנתי אותה למחשב שלי קיבלתי אתר שעדיין לא פעיל. טוב נו, הם בהרצה… קצת סבלנות.

אני מרשה לעצמי להגיד כמה מילים של ביקורת בונה, לצורך הפקת לקחים ושיפור העסק בעל הפוטנציאל הזה: מדרשת בן גוריון הוא ישוב קטן ולפחות בנקודת הזמן שאני הייתי שם, לא היו הרבה דורשים. בתרחיש של פסטיבל או ארוע המוני אחר, אני חוששת שניר ויובל לא יעמדו בלחץ הפונים ומהר מאד יכנסו לאי ספיקה ולאי יכולת לרצות את כולם. יתכן שמראש הם תכננו זאת, אבל בארועים בהם צפוי עומס גדול, שני אנשי צוות אינם מספיקים. כדאי אולי לשקול תוספת של עובד/ת שלוקח הזמנות, מעביר לאנשי המטבח שעומדים 10 סנטימטרים מאחוריו, גובה את התשלום ומחזיר עודף.

חוץ מזה, כל הכבוד לכם ניר ויובל, והמון בהצלחה! אל תשכחו איפה התחלתם ובואו לבקר אותנו שוב!

   

סלמתרק

עמוד הפייסבוק של סלמתרק

פורסם בקטגוריה ביקורת מסעדה, הודו, הנל"צ (היינו, נהנינו, לא צלמנו), כתבת אורח. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות בנושא סלמתרק ושפני הנסיון מהמדבר

  1. מאת עודד‏:

    יוזמה מבורכת! נראה נחמד מאד. מקווה לראות אותם בקרוב.

  2. מאת חנה‏:

    נשמע מבטיח. נקווה שיגיעו גם צפונה…

  3. מאת דני‏:

    בפסטיבל האוכל של מטה יהודה יש השנה לראשונה משאית אוכל, אשר תפעל בכניסה למושב אוריה. נקווה שהיא תהיה מוצלחת יותר מטנדר האוכל שפעל לפני שנתיים מול מבשלת שריגים.

השאר תגובה