מינכן: המשך החיפוש אחר בירות עם טעם

WP_20181005_002

הדומיננטיות של מבשלות הענק באוקטוברפסט עודדה אותי להמשיך את המסע בעקבות המבשלות הקטנות של מינכן. שיחות עם מקומיים והיתקלויות מקריות הביאו אותי לשלוש מבשלות נוספות ושונות מאוד אחת מן השניה. במשך שלושה ימים רצופים נסעתי אחרי העבודה אל מבשלות ובדקתי מה מתרחש בסצנה. מסתבר שהרבה.

WP_20181004_006 

  אחד המראות העצובים ביותר שיש: גן בירה ריק בדמדומים

 

Forschungsbrauerei

את הטיפ על המבשלה הזאת קיבלתי מסטודנט חובב בירות שחלק איתי שולחן במשרד. התברר שהוא גם עובד בחנות בשר וכך קיבלתי ממנו כמה טיפים על בשר מקומי, אבל לא לשם כך התכנסנו.

WP_20181004_005

המבשלה עם השם המחייב "מבשלת המחקר" שוכנת בשכונת Perlach וקל להגיע אליה עם רכבת הפרברים. הכנה טובה של נתיב ההליכה באמצעות גוגל אדמה הביאה אותי תוך דקות ספורות אל האתר. ניצלתי יום סתיו נאה למדי כדי להתיישב בגן הבירה, למרות סימני סגירה ברורים. קיומו של גן בירה מבשר לרוב על מבשלה ותיקה ומבוססת היטב. גן בירה הוא הגביע הקדוש של כל המבשלות הקטנות. מבשלה זו אכן קיימת בצורה כזאת או אחרת מ-1930. עם ותק כזה קשה להכניס אותה לנישת מבשלות הבוטיק. מלבד גן הבירה, ישנו מבנה מעניין עם ציוד בישול וחלל מסעדה סגור עם עיצוב מסורתי. כל הקליינטורה נראתה מקומית לחלוטין ומבוגרת ברובה. לאור זאת הופתעתי קצת מרמת המחירים הגבוהה יחסית של הבירה. על פי המלצת הסטודנט-קצב הזמנתי תחילה את בירת הבוק הבלונדית הייחודית. עם 7.6% אלכוהול זו בירה חזקה, או כמו שאמרה המלצרית הבווארית-אסלית החביבה, “היא עשויה להיות מסוכנת”. היא בהחלט מסוכנת בגלל שלא ממש מרגישים את חוזקה עד שכבר מאוחר מדי. בכל מקרה, מדובר בבירת בוק סימפטית. טעם הקרמל שלה עדין למדי והיא לא סמיכה כמו בירות רבות מסוג זה. יחד עם זאת, היא קצת חסרת ייחוד לטעמי.  

WP_20181004_002 WP_20181004_008

  בוק בלונדינית וברקע חדר הלידה שלה                          “פילסיסמוס”

WP_20181004_007

  בבית זה יצא לי טעים יותר, בעיקר בגלל נקניקיית דם עם טעם חזק

הזמנתי את אחת ממנות היום שבתפריט, נקניקיות דם וכבד עם כרוב כבוש וכן את הבירה הבהירה “פילסיסמוס”, שעם 5.6% אלכוהול גם היא לא חלשה במיוחד.  בירה חביבה בסך הכל. המנה הגיעה לאחר זמן רב למדי וחשבתי שמנה דומה שהכנתי אמשים ספורים לפני כן עם מוצרים שקניתי אצל קצב בשוק היתה טובה יותר. סיכמתי חוויה חביבה, אבל בסך הכל מדובר במבשלה שכונתית מסורתית למדי. השלט המכריז על בישול על פי חוקי טוהר הבירה הבוואריים שהיה תלוי מעל הדלת סיכם היטב את אופיה.

DSC01280 

  הכי טוב בשוק: הדוכן הצדדי של הדרנר

 

Haderner Bräu

נתקלתי בדוכן של המבשלה האורגנית הזאת בשוק איכרים גדול שהתקיים ביום ראשון אחד במרכז העיר. בשונה מכל המבשלות הקטנות שפעלו בשוק, מן המבשלה הזאת התרשמתי שהיא מנסה לעשות דברים קצת אחרת. הבירה הבהירה הלא-מסוננת שלהם היתה הבירה הטובה ביותר ששתיתי באותו יום ולכן החלטתי לגשת לביקור. מעיון באתר המבשלה התברר שביום שישי בין שלוש ושש אחה"צ יש טעימות וכך נסעתי לי אל שכונת Hadern שבדרום-מערב העיר עם תוכנית פעולה שכללה ביקור בחנות ספרים מיוחדת וטעימת בירה.

WP_20181005_001 WP_20181005_003

  המבשלה הזאת מוסלקת היטב                                      אפילו את המכלים הוציאו החוצה               

לאחר שרכשתי ספר בחנות פניתי לחפש את המבשלה. תחילה חשבתי שטעיתי, כי המפה הביאה אותי אל שכונת מגורים נעימה. אחרי צעדים נוספים התגלה לפתע שלט שהפנה אל תוך חניה. מצאתי שם מבשלה מבולגנת למדי, אבל עם צעיר חביב ועמדת טעימה. הוא התנצל על הבלגן, הרצפה הרטובה והצינור, ואמר שהם בדיוק מבצעים ניקיון יסודי. מדובר בעסק משפחתי שהחל לפעול לפני כשנתיים במטרה ליצר בירה אורגנית ממוצרים מקומיים. היה ברור לי שמדובר במבשלה שונה בגלל שהבהירה שלהם לא מסוננת ובגלל שיש להם IPA – שני סגנונות שלא מסתדרים כל כך עם חוקי הטוהר הבוואריים.

DSC01281

  משפחת הדרנר. הכחלחלה היא נטולת האלכוהול

טעמתי – שוב – את הבהירה, כהה מסורתית למדי ולבסוף את ה-IPA – המבחן הגדול של כל מבשלת בוטיק. הם עמדו במבחן עם בירה מצוינת שניכרו בה טעמי אשכולית מרירה וליצ'י. על הערתי שזה קצת סיכון ליצר בירה כזאת בבוואריה ענה הצעיר כי בשנים האחרונות ניכר ביקוש הולך וגובר לסגנון הזה. יופי. למרבה הצער בירת החיטה אזלה מהמלאי ואת המרצן הם עדיין לא בקבקו. טוב, זה הסיכון בביקור במבשלות בוטיק: אף פעם אי אפשר לדעת מה מצב המלאי. לסיום הסכמתי לאחר שכנועים רבים לטעום את הבירה נטולת האלכוהול – סגנון נדיר מאוד במחוזות הבוטיק. הסכמתי שבניגוד לבירות אחרת מז'אנר זה, את זאת הייתי מסכים לשתות בלית ברירה. לפרידה איחלתי להם גן בירה בקרוב.

 

Giesinger

במחשבה שניה, המבשלה הזאת כל כך מעניינת שהיא דורשת ביקור נוסף ופוסט נפרד. מצטער על האכזבה.

פורסם בקטגוריה אלכוהול, ביקורת, ביקורת בירה, בירה, גרמניה, מבשלות בירה, מדריכים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

One Response to מינכן: המשך החיפוש אחר בירות עם טעם

  1. מאת עודד‏:

    איזה כיף! אפילו שלא תמיד מיוחד או יוצא דופן.
    אחלתי גני בירה רבים יותר למבשלות הארץ.

השאר תגובה