שוברים מיתוסים: הירקות והפירות בישראל טעימים יותר

DSC00198    מנגולד טכניקולור

ממש לא. בשבוע שעבר דיברתי עם שתי נשים שיושבות איתי במשרד במינכן. אחת סיפרה איך היא התרשמה מן הפירות והירקות בישראל כשהיא גרה בה, והשניה – צמחונית, סיפרה כמה היא מצפה לפירות וירקות בביקורה הראשון בשנה הבאה. הרסתי לשתיהן את מצב הרוח כשאמרתי להן שהן לא יודעות על מה הן מדברות.

DSC00213

  פירות מקומיים מעולים נמכרים לצד פירות יבוא, שחלקם אקזוטיים משהו

כדי להוכיח את טענתי שהירקות והפירות בגרמניה עולים בהרבה על מוצרים אלה בישראל הבאתי מספר דוגמאות. סלטי קפרזה שאני מכין כאן (הרבה מוצרלה ובזול) טעימים בהרבה מאלה שאני מכין בישראל בגלל הטעם המעולה של העגבניות. מדובר לא רק על עגבניות ייבוא מאיטליה וספרד אלא גם על עגבניות דרום-גרמניות. מלון שקנינו בסופרמרקט התגלה כמתוק וטעים להפליא. חוויה שונה לחלוטין מן הקישוא המחופש למלון שמקבלים אצלנו. חוויה דומה נרשמה בגזרת התפוחים, שכולם מגיעים מגרמניה. DSC00230

  מבחר חסות, עלים וכל מיני דברים משונים אצל הירקן בשוק

אצל הירקנים ובסופר ישנם סוגים שונים של חסות בשלל צורות וצבעים, והן טעימות להפליא. הסלט הפשוט ביותר שמכינים עם סוגי חסה שונים נהדר. כל זה כמובן לפני שאנחנו מדברים על עלים מעניינים יותר שניתן למצוא כאן.

DSC01013

  תפוחי אדמה גם יש קצת

WP_20180918_006

  אין חריף בגרמניה? ייבוא מיצרן מומחה באיטליה

בקיצור, שנים חיינו באשליה שאני מצטער לנפץ באופן סופי ומוחלט.

DSC01016

  על פטריות מוטב שלא נדבר

פורסם בקטגוריה אז"ש (אז זהו, שלא!), הגיגים, ירקות, פירות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות בנושא שוברים מיתוסים: הירקות והפירות בישראל טעימים יותר

  1. מאת עודד‏:

    נכון שיש בארץ הרבה נפילות, בעיקר בפירות וירקות שמוצאים בסופרים, אבל כשקונים באופן ישיר מחקלאים, או ממקומות ששמרו היטב על הטריות, אני מוצא שיש חומרי גלם ברמה גבוהה מאד.
    לפני כמה שנים הייתי מגיע שלוש פעמים בשבוע לבית אריזה של אחד מספקי העלים והירקות המיוחדים הגדולים למסעדות בארץ. בדולבים ששימשו לזבל אורגני היו תמיד ירקות טריים שנזרקו רק בגלל שלא נראו מושלם. טעמתי מהם לא אחת והם היו פשוט מעולים.

    מבחר החריפים והפטריות בשתי התמונות האחרונות מרשים ביותר!

  2. מאת חנה‏:

    גם בחצרות אחוריות של חובבי גינון בגליל התחתון גדלים עלים מסוגים שונים בשלל צבעים והם טריים, אורגניים ובעיקר טעימים מאד.

  3. מאת דני‏:

    כל הדוגמאות שנתתם הם יוצאים מן הכלל. אין דין גינה בגליל ומגדלים פרטיים כדין התוצרת הנפוצה לרוב בני התמותה בחנויות ובשווקים.
    ביום ראשון הייתי בשוק איכרים גדול במינכן שרק אישר את דברי. מתכנן לכתוב על זה.

השאר תגובה