לא רק נקניקיות. קפה Maelu, מינכן

WP_20180915_006

חלון הראווה הוא מן הסוג שמושך הרבה תשומת לב מן הרחוב

נכון אמנם שלמינכן מגיעים כדי לאכול נקניקיות ושאר חזירויות, אבל כל מי שהסתובב בעיר שם לב לכמות מפחידה של מאפיות וקונדיטוריות.  רובן מוכרות מאפים ועוגות טובים למדי ולכאורה קשה להתבלט בסצנה הגדולה. יחד עם זאת, ישנה קונדיטוריה אחת שכמותה טרם נראתה בעיר: קפה Maelu.

בניגוד לרוב מוסדות המאפה והקונדיטוריה האחרים של מינכן, מדובר במקום ינוקא שנפתח רק ב-2014. האחראים הם בני זוג שהחליטו לממש את חיבתם הקיצונית לקונדיטוריה. לא ברור איך הם הצליחו להשיג השקעה למקום מושקע כל כך במיקום יקר כל כך על כיכר אודאון האופנתית, אבל זה עבד. השקעתם מונצחת בשמו של בית הקפה, אשר מורכב מהאותיות הראשונות של שמות המשפחה שלהם. הוא אחראי על הקונדיטוריה והיא אחראית בעיקר על ניהול בית הקפה.

WP_20180915_005

  הוא מקבל גם תשומת לב מתמדת מבפנים

בית הקפה פועל על עקרון פשוט להפליא.  מלבד האפשרות לקנות הביתה, אפשר להזמין בקופה, לשלם ולהתיישב בחוץ, או לעלות לחדר שבקומה השניה. אחרי זמן מה מגיע מישהו עם ההזמנה וזהו. כמעט גרסת הקונדיטוריה של הפאב האנגלי.  חבל רק שבתכנון הרהיטים של הקומה השניה לא לקחו בחשבון את קיומם של ילדים משתוללים ומבוגרים מרושלים, ואת שילובם הקטלני עם זיגוגים וקרמים.  עקבות מעשיהם ניכרים בריפודי הכסאות והספות.

WP_20180915_004

  בשורה העליונה מימין נראה מקרון פטל עם מילוי מי ורדים סודי

מבט אחד בחלון הראווה מאפשר לזהות מיד את חיבת בעלי הבית לכיפות נוצצות ועשירות בקרמים. יחד עם זאת, ישנן גם עוגות אחרות וכן מספר מאפים. מדי פעם ניתן לראות שימוש במרכיב עונתי כלשהו, כמו עוגת המשמשים שמוצאים עכשיו בכל מאפיה שמכבדת את עצמה. ב-Maelu בולט השימוש בפירות שונים לפחות בשני מרכיבים של כל עוגה.

WP_20180911_004

  עוגת פירות היער הכוללת טארט כבסיס ועליו כיפת קרם מזוגג. מדע טילים להכין את זה

כך למשל הופיעו גרגירי יער סגולים במאפה שהזמנתי בזיגוג הכיפה ובמילוי הטארט שבתחתית הקונסטרוקציה המורכבת שלו.

בחלק מן העוגות יש נותן טעם יוצא דופן כלשהו. למשל, מי ורדים בקרם שהסתתר בין שני מקרונים גדולים עם פטל אדום.  עלה של ורד שעיטר את המקרון העליון רמז על הטוויסט הסודי.

WP_20180916_003

  מימין פינק ליידי עם פטל אדום; משמאל כיפת פרובאנס עם זיגוג לבנדר

WP_20180916_004

  וכך הן נראות מבפנים. מדע טילים אמרנו כבר?

הפתעה בדמות ליצ’י התגלתה גם במרכזה של עוגת פינק ליידי. במקרה זה לא היה רמז חיצוני לכך.  עסק כל כך מורכב לא יכול להיות זול. רוב העוגות עולות 6.50 אירו לאכילה מחוץ לבית הקפה. אכילה במקום תוסיף אירו אחד למחיר. כמו שכתבו מבקרים מסויימים על מסעדת פועלים פופולרית ויקרה אחת בירושלים, צריכים לשלם על זה שמישהו בא מוקדם בבוקר והתחיל לגלגל את הקציצות. את מחיר האוכל המעוך במסעדה המסויימת הזאת זה לא מצדיק,  אבל העוגות של Maelu בהחלט מצדיקות את מחיריהן. עכשיו השאלה היא מתי יתחילו להגיש שם קציצות?

פרטים נוספים באתר בית הקפה: https://maelu.de/

פורסם בקטגוריה ביקורת, ביקורת מסעדה, גרמניה, עוגיות, קינוחים, שוקולד. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

One Response to לא רק נקניקיות. קפה Maelu, מינכן

  1. מאת עודד‏:

    נראה פגז

השאר תגובה