הכובען המטורף של הגלידות

DSC00154

מתיאס מונץ הוא כנראה הבווארי המוזר בהיסטוריה. הוא עולה בטירופו אפילו על המלך לודוויג השני, שנודע בטירות המופרכות שלו. מונץ עושה דבר הרבה יותר חמור: הוא מייצר גלידות מופרכות. למשל: גלידה בטעם שווארמה, או גלידה בטעם צלי חזיר, או בטעם סושי. שמו יצא גם מעבר לעיר מינכן, בה הוא מפעיל שתי חנויות גלידה הנקראות "יצרן הגלידות המטורף בארץ הפלאות". החנות הראשית נמצאת מאחורי הבניין הראשי והמפואר של אוניברסיטת מינכן באזור מעניין מאוד מבחינה קולינרית.

DSC00151

  יש תור, אבל הוא מתקדם מהר

אומרים שבמשך כל שעות היום יש שם תור רציני ואכן כשהגעתי בשעות אחר הצהרים של יום ראשון נעים, אבל מעונן, התור עדין נראה מפחיד. מהר מאוד התברר כי המוכרות הצעירות שמאחורי הדלפק יעילות להפליא והמצב לא נורא. בדקות הספורות שעמדתי בתור הספקתי לאתר את שני הטעמים המוזרים ביותר בויטרינה ולקבל את הרושם שהיצרן המטורף מושפע לא רק מהמיקום, אלא גם מהעונה.

DSC00153

  ידעתי שלא יאמינו ולכן צילמתי. שימו לב לפקק הבירה , לאספרגוס ולפקק שמפניה  על הגלידות

גלידה אחת היתה בטעם בירה אוגוסטינר – אחת המבשלות הגדולות של מינכן. המיכל שלה עוטר בהתאם בפקק של בקבוק אוגוסטינר. השניה – הסכיתו ושמעו, בטעם אספרגוס לבן, וכדי שלא תהיה טעות, עיטרו את המיכל שלה בשפיץ של אחד כזה.

כמובן שאלה הטעמים שבחרתי. כשהציעו לי להוסיף לגביע טעימה של טעם נוסף שאלתי מה הטעם המופרע ביותר שיש מלבד מה שלקחתי. הסתבר שבויטרינה השניה יש טעם קממבר וכמובן שביקשתי אותו.

DSC00150

  חלל הישיבה כנראה מלחיץ לא רק אותי. למרות העומס, רוב האנשים הדירו את רגליהם

WP_20180415_004

  לאמיצים בלבד. למעלה טעימת קממבר, מתחת בירה ובבסיס האספרגוס

שילמתי ויצאתי לשבת בחוץ יען כי אזור הישיבה שבחנות מעט הלחיץ אותי. רציתי גם להתרשם בשקט יחסי מהשלל. התרשמתי. בניגוד למנהגנו כאן, לא אספר מה התרשמותי מכל אחד מן הטעמים. אספר רק שאי אפשר לטעות במרכיב העיקרי של הגלידות הללו ושמדובר בטעמים קיצוניים. טעים, לא טעים – למונחים אלה עדיף לא להתייחס במקרה זה. כל אחד יחליט בעצמו ולעצמו.

DSC00152    הצעות מישהו?

במקרה ויש לכם רעיון או בקשה לטעם מטורף כלשהו, ניתן להשאיר הצעה כתובה ומנוסחת היטב בתיבת הצעות בצורת כובע צילינדר הפוך. חשבתי להציע גלידה בטעם שום בר שבדיוק קטפתי בפארק הסמוך, אבל החלטתי לותר בגלל החשש שעוד יממשו את הרעיון.

DSC00146

מומלץ אם כן לבקר בחנות למי שמגיע למינכן וניחן באומץ. בכל מקרה, רוב הטעמים שבהיצע קונבנציונליים יותר וכך גם השמרנים והשקשקנים בעניייני קולינריה יימצאו משהו לטעמם.

יש רק דף פייסבוק, אבל תוכלו למצוא שלל מידע על המקום אם תחפשו את Der verrückte Eismacher.

WP_20180414_006

  אם כבר אספרגוס, כך אנחנו אוהבים אותו

פורסם בקטגוריה אז"ש (אז זהו, שלא!), ביקורת מסעדה, גלידה, גרמניה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות בנושא הכובען המטורף של הגלידות

  1. מאת עודד‏:

    וואוו! היתה לי פנטזיה על מקום כזה. גלידה שווארמה נשמע לי נהדר. הוא מקבל הצעות לטעמים באינטרנט?

  2. מאת O‏:

    מגניב. מזכיר גם את הסוכריות מהארי פוטר.

  3. מאת עודד‏:

    הוא צריך לדבר עם הסטון בלומנטל ולהכין גלידה שטעמה משתנה תוך כדי אכילה!

השאר תגובה