יומני מחניודה 17: מצב הדגים

WP_20151124_003

  חרף המצב: חיי לילה

ישנה תחושה לא טובה לאחרונה בשוק. כבר יותר משנה שהמצב הביטחוני בי-ם אינו משהו והדבר נובע ללא ספק גם מכך. הבחנתי עוד לפני פרוץ המאורעות האחרונים בדעיכה מסוימת בשוק או בסוג של עייפות החומר. אירועי החודשיים האחרונים נתנו לעסקים רבים בעיר את מה שנראה כמו מכת החסד והשוק כנראה אינו יוצא מן הכלל הזה, למרות הפופולריות שלו.

WP_20151127_002

  חרף המצב: השוק עמוס בקונים ובמוזרים הרגילים ביום שישי

המצב

יחד עם זאת, יש אורות אחדים באפלה. בימי שישי עדיין עמוס וגם באמצע השבוע לא נורא כפי שניתן היה אולי לחשוב. באמצע השבוע שעבר הייתי בשוק בערב ולמרבה השמחה נצפתה פעילות לפחות בחלק מן המקומות. נראה שקפליקס ותחריר שילבו כוחות לערב תוסס של מוזיקה חיה ברחוב המקורה. למרבה הצער מקומות אחרים נראו ריקים מדי.

WP_20151127_005

  מי היה מאמין שנראה את היום? סניף של הביר בזאר במחנה יהודה

סניף הביר בזאר של השוק נפתח אחרי תקופת דגירה ארוכה. סוף סוף אפשר לקנות בי-ם חלק מהבירות של מבשלת הדובים – בהחלט סיבה למסיבה. לרגל הפתיחה יש מבצע של שישיה מכל המלאי ב-69 ₪. מיותר לציין שמיהרתי וניצלתי זאת. הצוות חביב מאוד ושמח לעזור. נקווה שהם ימשיכו לשמור על מצב רוח מרומם ושהמקום ימשיך להיות עסוק כפי שהוא נראה כרגע.

WP_20151125_002

  שלישיית גשר הירקון , כמעט. ג'ון דורי

הדגים

החלטתי לרכז את המאמץ היצירתי בחורף הזה בתחום דגי הים. לפני מספר שבועות אכלתי עם עודד ארוחת ערב מעניינת ומוצלחת מאוד במסעדת הבסטה בת"א. הזמנו מנה נדירה של דג נדיר יחסית במחוזותינו: ג'ון דורי. מה רבה היתה הפתעתי כאשר עברתי בשבוע שעבר בשוק לקראת ערב ובין אחרוני הדגים שנותרו בוויטרינה של דוד היו שלושה ג'ון דורי קטנים. בחרתי לטגן אותם שלמים ומקומחים במחבת יחד עם גבעולים של עשבי תיבול. בהשראת מתכון מספר, שמתי במחבת לאחר סיום הטיגון קצת חמאה וכמה עגבניות שרי עתיקות. הקפצתי כדקה ושפכתי את הכל על הדגים. פי אמנם מעיד, אבל יצא לי יותר טוב מן המנה של הבסטה. טעמו של הדג הזה באמת מדהים.

WP_20151125_003WP_20151105_001 

  המנה שלי                                                            המנה של הבסטה

WP_20151128_001

  קטנים, אך ממזרים. מלמעלה: מרמיר, טרחון, ג'רבידה

ביום שישי קניתי בשוק שני דגי בר ים ושלושה סוגים של דגי ים קטנים: טרחון, מרמיר וג'רבידה.  עם בר הים הכנתי מנה עיקרית לארוחת הערב המשפחתית באותו ערב. למנה הראשונה פילטתי ושני טרחון הפכתי לסביצ'ה חביבה מאוד עם חצי אבוקדו שנמצא נטוש במקרר. כשאני מכין סביצ'ה המרכיבים הקבועים היחידים הם מלח, פלפל, שמן זית ורק לפני ההגשה זליפת לימון. כל שאר המרכיבים משתנים על פי המצאי, מצב הרוח והמצב הביטחוני.

WP_20151128_003 WP_20151129_002

  מטוגנים על תבשיל עדשים שחורות                     שניצל דגים

שלושה דגים – אחד מכל סוג – חתכתי לראשונה לאורכם מבלי להפריד את שני החצאים. שיטחתי אותם, קימחתי וטיגנתי. הפעם צרפתי לעגבניות השרי שבמחבת גם שום, קצת פלפל חריף ושעועית ירוקה חתוכה. שמתי את הדגים על ערימת עדשים שחורות מבושלות וניגשתי למבחן טעימה השוואתי. להפתעתי המרמיר ה"פושט" היה הכי טעים. אחריו הג'רבידה ורק בסוף הטרחון. כנראה שבשרו באמת מתאים יותר למנות קרות.

WP_20151127_006

  סביצ'ה טרחון עם אבוקדו

במקרר נותרו שלושה מרמירים, שלוש ג'רבידות וטרחון אחד. את הטרחון פילטתי והפכתי למנת סשימי פשוטה. את השאר הכנתי שלמים ומצופים בפירורי לחם. שוב המרמיר התגלה כטעים יותר וכפחות מאתגר בעצמות. נראה לי שעוד נפגש.

04E5CB58-E688-49F4-AC25-9553219E42C0

  העוזר הקטן של סנטה עובד על בר ים עם ירקות שורש בתנור

פורסם בקטגוריה דגים, שווקים, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות בנושא יומני מחניודה 17: מצב הדגים

  1. מאת עודד‏:

    דגים בריאים כי הם אוכלים דגים ודגים זה בריא.

  2. מאת חנה‏:

    מעדות ראיה באמת ריק בירושלים ורק בשוק עוד יש ניצוץ של ישראלים שלא מוותרים על החויה שם. עצוב אך מובן.
    המנות שלך נראות טעימות ומזמינות. מזל שהריח לא עובר ואפשר להנות מהמראה.
    אגב, ביער צרעה ראיתי התחלה של גבעולי אספרג רעננים.

  3. מאת דני‏:

    דגים צמחוניים באמת פחות טעימים בד"כ. מה זה אומר על צמחונות, אני לא יודע.

השאר תגובה