השקת יינות 2013 ביקב שטרן

ביום שישי האחרון לבסוף הצלחתי להגיע לקיבוץ תובל, שם שוכן לו יקב שטרן בגובה 534 מ' מעל פני הים. נסעתי על כביש 65 לכיוון צפון ואז פניתי שמאלה על כביש 85 לכיוון כרמיאל. אחרי הכניסה הראשית לכרמיאל פונים ימינה לכביש 854, ממשיכים עד אחרי לבון ופונים ימינה לכביש 8544. ממשיכים בכביש זה עד שמגיעים לקיבוץ תובל. מיד אחרי השער הראשי יש שלט לכיוון היקב.

 DSC_1393

שמחתי להיות בין הראשונים שם. תמיד שקט יותר ואין תורים בכל מקום. לאירוע ההשקה של יינות 2013 הכניסה עלתה 30 ₪, ובנוסף מקבלים את הכוס במתנה. לכבוד האירוע הורידו את מחירי יינות היקב וגם על כל בקבוק שנקנה, אחוז מסוים נתרם לבית שבתאי לוי שבחיפה.

DSC_1380

טעמתי כל אחד מ-11 היינות שהיקב הציג. אציג כאן את היינות שעשו עלי את הרושם הגדול ביותר. לכל יינות יקב שטרן יש פוטנציאל גדול מאוד (רשימה מלאה של היינות בעמוד זכרונות יין). היין הראשון הוא יונתן 2012, ממסך של  קברנה סוביניון, מרלו, פטיט  ורדו וקברנה פרנק.   ליין צבע בורדו, עם ארומה של דובדבן, אלון, פלפל שחור ושזיף בשל.  בטעמיו הורגשו דובדבן, תבלינים אלון ותות.  ליין גוף מלא עם סיומת פירותית כבדה ומאוזנת.  היין כובש את החך ועוטף את הלשון.  יין מדהים שכיף לשתות אותו.   היין השני הוא הקברנה פרנק 2013.   ליין צבע בורדו, עם ארומה של פלפל שחור, דובדבן, שזיף ומעט אלון.  טעמי היין כללו דובדבן חזק, אלון טוב, פלפל שחור, תבלינים.  ליין גוף מלא עם סיומת פלפלית פירותית יבשה.  יין אדיר, קברנה פרנק מעולה, נוח לשתות עכשיו ובטוח שיתיישן טוב.

 DSC_1375  DSC_1362

במשך הזמן האולם הלך והתמלא. מלצרים עברו בין השולחנות והציעו פיתות עם קבב או נקניקיה, סיגרים מטוגנים עם תפוח אדמה והיו גם צלחות של ירקות צבעוניים בכל פינה שהסתכלתי. בישראל, כמו בישראל, התיישבו לידי כמה זוגות נחמדים. דברנו קצת על יין וגם על דברים אחרים. העובדה שאני תמיד כותב במחברתי תמיד מעלה שאלות, מה שגורם לשיחות מעניינות על יין. לאחר זמן מה גיליתי שהגברת הנחמדה שהתיישבה לידי היא המנהלת של בית שבתאי לוי בחיפה. דברנו קצת על הפרויקט וגם איך בעצם היקב הגיע לתרום למקום זה.

 DSC_1377

במהלך הטעימות זיהיתי ייננים של יקבים אחרים. ראשון זיהיתי את יצחק כהן מיקב רמות נפתלי, לאחר מכן את צביקה אופיר מיקב יפתחאל וגם את רמי נעמן מיקב נעמן. היה מאוד נחמד ולא צפוי לראות את הפרגון בין הייננים. כל הכבוד!

ב"טעימה" לפני אחרונה שלי, סוף סוף תפסתי את יינן היקב, ג'וני שטרן, לכמה שאלות. האיש באמת קשה להשגה. עוד לא סיימתי שאלה אחת וכבר עטים עליו חבריו ומכריו. לקח לנו בערך 20 דקות לערוך את השיחה בין כל המי ומי שבאו להגיד לג'וני שלום. לא נורא, היה מעניין, למדתי דברים חדשים… בעקבות כך גם קבלתי הזמנה להגיע ליקב ולעשות טעימות מהחבית. נו, רואים, היה שווה…

 DSC_1390

לאחר שנפרדנו לשלום, עברתי לחדר הבא לקנות קצת יין. כאן נתקלתי בשולחן עצום ומרשים ביופיו, סביבו אנשים מקשקשים את הקשקושים הרגילים. קניתי כמה בקבוקים וצעדתי מרוצה לכיוון רכבי. כמובן שעצרתי להצטלם עם שלט היקב.

אתר יקב שטרן

אתר בית שבתאי לוי

ועכשיו עוד כמה תמונות:

DSC_1400לכיוון קיבוץ תובל

 

DSC_1396 

החדר עם השולחן הגדול

DSC_1388

 

DSC_1399

ואחרון חביב, אני…

אודות יובל

לבלוג זה הביוגרפיה שלי לא כל כך מעניינת כרגע אבל אני כן יספר על איך בעצם נהייתי חובב אוכל ויין (וכמובן גם הרבה דברים אחרים). את מלוא הקרדיט אני חייב בעצם לבעל הבלוג, שמו עודד. הכל התחיל ביום אביבי בצהרים בזמן הלימודים כאשר התבטל לנו שיעור ולא היה כל כך מה לעשות. עידן, אשר יככב בעוד כמה קטעים במהלך הבלוג, הציע שנעלה למשגב עם לבקר את חברינו החדש בסביבה הטבעית שלו. הריחות היו מופלאים למרות שעכשיו אני לא זוכר ממה היו, אבל כפי שאני מכיר את עודד היום זה בטוח היה לחמניות עם עגבניות מיובשות ובזיליקום או עוגיות שוקולד עם אגוזים וצימוקים. ככל מארח טוב עודד הציע לנו משהו לשתות והוא הציע לנו קפרניות. זאת הייתה קפרניה שאני עדיין לא שוכח, ועל בטן ריקה עשתה למצב רוחי נפלאות. המשכנו הלאה לעוד כמה ליקרים כאשר גם בניהם היה לימונצ'לו אלוהי שעודד עשה במו ידיו, משהו מדהים שסובב לי את הראש עוד יותר וכנראה אחד הליקרים שבדיעבד הפעיל אצלי גם כן את יצר היצירה. באיזשהו שלב גם טעמנו פורט מצוין מאוסטרליה, פורט שעד היום עודד מהלל ורוצה ממנו עוד, עקב כך שכנראה סיימתי לו את הבקבוק בשלוק אחד (הדעות בין הנוכחים עדיין שנויות במחלוקת). מלאים בבצק מעולה ואלכוהול מעולה גם כן, בכל זאת היינו חייבים לחזור וללמוד. בשארית היום נכחתי אבל לא באמת הייתי שם. קפיצה הלאה... על האש ראשון עם החבר'ה היה סטייק עין מהסופר ועוד איזה המבורגר בסגנון אמריקאי. אני חושב אחורה וחושב לעצמי על איך לא הקאתי את הג'נקפוד הזה, אני פשוט עדיין לא מאמין שהקיבה שלי עיכלה את ה"בשר" שאכלנו. לאט לאט המושג "חבר'ה" הצטמצם וככל שבילינו קצת יותר זמן ביחד הארוחות שלנו נעשו מהטובות ביותר, כלומר אין בעצם איך לטעות – בשר מעולה, אלכוהול מצוין וחברה אגדית. גם כאן עודד נכנס לתמונה בתור אחד מהמובילים של השינוי הדרסטי באיכות האוכל שבלסנו. אין ספק בעניין כאשר אני אומר שהכל למדתי מעודד. אני גם יודע שיש עוד הרבה יותר שעוד לא למדתי ממנו. במהלך הזמן כמובן שגם לי צצו כמה רעיונות טובים בקשר לכל סוג של אוכל או כל פתיחה של בקבוק יין, אבל בשביל זה כבר תצטרכו להתעמק בכתוב בבלוג. מילה אחרונה – אזהרה. כאשר אתם קוראים את הבלוג בבקשה לסדר דלי לריר שיטפטף, כי אם אתם תקומו ולא תשימו לב אתם תחליקו ותשברו ת'ראש, וחבל.
פורסם בקטגוריה ביקורת יין, יין, יקבים, מדריכים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא השקת יינות 2013 ביקב שטרן

  1. מאת דני‏:

    מעניין שיקב בסדר גודל כזה מציג לא פחות מ-11 יינות.

  2. מאת איילת‏:

    כתושבת תובל, שמחה שהגעת עד אלינו לטעום את היין המשובח של ג'וני
    בהזדמנות כדאי לך גם לבוא ולטעום את היין ביקב כישורית שנמצא לידינו, כדאי גם להכיר את היישוב עצמו, ישוב ייחודי שכל תושביו הם אנשים עם לקויות, היחיד במדינה.

השאר תגובה