בסוף היו בירות (בתערוכת Culinary 2015)

IMG_8971

אירוע אחר שהביא אותי לת"א אפשר לי להגיע השנה לביקור קצר בתערוכת הקולינריה הגדול בישראל שמכוונת לקהל מקצועי. עלי להודות שהרגשתי קצת מוזר, כשסביבי כ"כ הרבה בעלי תגים עליהם רשום "שף תפעולי…", "מנהל מכירות של…" ו"יועץ כך וכך".

 IMG_8958

  נדמה לי שראיתי בקהל כמה מי ומיהים מוכרים, אבל לא כאלה שיירצו לדבר איתי

בהתאם לאופיה, התערוכה משדרת מקצועיות רבה. הדוכנים ערוכים היטב, האנשים מאחוריהם ידענים והדוגמיות נדיבות. באופן כללי, התערוכה נחלקה לשלושה חלקים: תצוגת מוצרי מזון, תצוגת ציוד ותצוגת שירותים. יצרני מכונות קפה חילקו קפה לא רע שנוצר במכונות שלהם. יצרן ביצי שליו הציע ביצים זעירות פרוסות ומוזלפות בשמן זית (טעים מאוד!). יצרני פטריות הדגימו מאכלי פטריות פשוטים, ועוד כהנה וכהנה. התרשמתי במיוחד מן הגבינות של ברקנית, אבל בשלב מסוים הגיעו לדוכן לקוחות כבדים יותר ממני ותשומת ליבם של הנציגים עברה כולה אליהם.

IMG_8946 IMG_8947

  הדוכן של ברקנית משך מיד את תשומת ליבי                ובמיוחד גבינת העיזים הזאת בשלושה שלבי הבשלה

גם השיח מסביב נשמע זר לאוזני, כאשר דנו בעלויות, מודלים עסקיים, חוזי אספקה וכד'. חוששני שזה לא העולם שלי.

IMG_8943 IMG_8951 IMG_8953 IMG_8956

למרבה המזל בסופו של דבר מצאתי את העולם שלי בקומה השניה, אשר הוקדשה לתצוגה קטנה של מבשלות בוטיק. אמנם ראיתי תצוגות מעניינות יותר בתחום זה, אבל למרות זאת חיוך רחב התפשט על פני. גם האנשים שניצבו כאן מאחורי הדוכנים היו שונים מנציגי המכירות ששלטו ביד רמה בקומה התחתונה. היה ברור שכאן יש תשוקה שהיא מעבר לעניין המסחרי גרידא. המבשלות שהציגו היו שפירא, ג'מס, נגב, מלכה, אלכסנדר והדובים. ממבשלות אלו הדובים היא החתרנית ביותר ואת הבירות המרתקות שלה לא קל למצוא. היות וזמן רב עבר מאז שתיתי בירה של הדובים התעכבתי זמן רב ליד הדוכן שלהם. סיבה נוספת היא הפטיש של הדובים עם בירות IPA, עליהן כתבתי לא מזמן. מסתבר שהם יצרו כבר 11 סוגים שונים של IPA. באירוע ניסיתי את האינדירה עתירת הכשות, החזקה (7%) והכהה. בירה נהדרת. אהבתי גם את הדוקטור, שהיא IPA מתונה יותר, אבל טעימה מאוד.

IMG_8959 IMG_8961

  איזה מבחר יש לדובים האלה

בדוכן של שפירא פגשתי את אחד הבעלים, אולם כששוחחתי איתו הוא הציג לי את הברומסטר של המבשלה יוחאי קודלר. התברר שהוא למד את המקצוע בברלין וכך בילינו מספר דקות בשיחה נעימה על מבשלות הבוטיק של ברלין.

IMG_8966 IMG_8967

  אורי שגיא עם שתי שקופיות מעניינות

בשעה 15:30 התקיימה בקומת המבשלות הרצאה ודיון על בירות הבוטיק מול הבירות התעשייתיות. המפגש נפתח בסקירתו הכללית של אורי שגיא ממבשלת אלכסנדר על הנושא. לאחר מכן הגיב ניר קיפניס מעיתון גלובס על דבריו והציג את משנתו לגבי הכיוון שמבשלות הבוטיק צריכות לקחת. בשלב זה הגיעו תגובות רבות מן הקהל, ובייחוד מנציגי המבשלות שישבו במקום.

IMG_8968

  פרסומת סמויה – מגיע להם

לצערי הייתי צריך לעזוב לקראת סוף הדיון ולא הספקתי להיכנס אל אחד מהדיונים המעניינים האחרים שהתקיימו במסגרת התערוכה. הלכתי אל האוטו בחום התל אביבי הלוהט והצטערתי שלא יכולתי לטעום יותר בירות.

IMG_8970

  לצערי הצלחתי להשתתף רק באירוע אחד של היום הראשון

פורסם בקטגוריה ביקורת, ביקורת אירוע, בירה. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

2 תגובות בנושא בסוף היו בירות (בתערוכת Culinary 2015)

  1. מאת עודד‏:

    נראה מעולה, בפעם הבאה אשתדל יותר להגיע. הדובים ספרו אם יש להם מקום לשבת ולשתות במבשלה?

  2. מאת יובל‏:

    נראה מעניין ביותר. שילוב של אוכל טוב ואלכוהול כזה או אחר פשוט מעולה. תמיד מגרה את החך…
    היה מישהו שהציג ציוד ליקבים?

השאר תגובה